Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
IJmondMike
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2021, 11:06
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1100GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Locatie: Noord Holland

Voorstellen

Ongelezen bericht door IJmondMike »

AfbeeldingHallo mede BMW eigenaren/liefhebbers!

Ik stel mij in het kort even voor.

Ik ben Mike en sinds kort de trotse eigenaar van een R1100RT van 1998 met net iets meer dan 90000km op de teller. Deze motor op leeftijd ben ik van plan weer genoeg liefde te geven zodat hij straks weer technisch zo goed als nieuw is voor de lange ritten die ik wil gaan doen samen met mijn vrouw.

Tot op heden de boel schoongemaakt en het beestje heeft een kleine beurt gehad.

Voorheen overigens altijd gereden op Japanse motoren o.a. Honda en Kawasaki. Het is best wennen om deze Duitse toermachine te rijden, met name het wat grove schakelen, maar alles kan wennen zeg ik altijd maar! Tot op heden veel plezier van de 1100!

Thats all for now!


Groeten Mike! 👋
66BC72D4-9EC0-4673-913B-2C8EB45396C3.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

IJmondMike schreef: 27 jun 2021, 12:32 Voorheen overigens altijd gereden op Japanse motoren o.a. Honda en Kawasaki. Het is best wennen om deze Duitse toermachine te rijden, met name het wat grove schakelen, maar alles kan wennen zeg ik altijd maar! Tot op heden veel plezier van de 1100!
Dat grove schakelen valt altijd meteen op komende vanaf een Japanse machine. Het lijkt wel bij BMW te hóren wetende dat zelfs de moderne K1600 met herrie grof schakelt muv de quickshifter. Het is inderdaad een kwestie van wennen en het ontwikkelen van een gevoel om de klak - met name bij het terugschakelen - te minimaliseren. Beetje tussengas geven en wat druk op het pedaal zetten voorafgaand aan het schakelmoment helpen wel eens.

Mooi om zelf uit te zoeken en elke machine lijkt daar weer anders op te reageren.

Veel plezier met je 1100, wat een prachtig ontwerp is - te weten hét origineel na de tweekleps serie - binnen het RT aanbod.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Mike, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
IJmondMike
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2021, 11:06
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1100GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Locatie: Noord Holland

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door IJmondMike »

PanEuRoel schreef: 27 jun 2021, 20:42 Dag Mike, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.

Bedankt voor het welkom 👍🏻
Gebruikersavatar
IJmondMike
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2021, 11:06
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1100GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland
Locatie: Noord Holland

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door IJmondMike »

fransgabler schreef: 27 jun 2021, 14:21
IJmondMike schreef: 27 jun 2021, 12:32 Voorheen overigens altijd gereden op Japanse motoren o.a. Honda en Kawasaki. Het is best wennen om deze Duitse toermachine te rijden, met name het wat grove schakelen, maar alles kan wennen zeg ik altijd maar! Tot op heden veel plezier van de 1100!
Dat grove schakelen valt altijd meteen op komende vanaf een Japanse machine. Het lijkt wel bij BMW te hóren wetende dat zelfs de moderne K1600 met herrie grof schakelt muv de quickshifter. Het is inderdaad een kwestie van wennen en het ontwikkelen van een gevoel om de klak - met name bij het terugschakelen - te minimaliseren. Beetje tussengas geven en wat druk op het pedaal zetten voorafgaand aan het schakelmoment helpen wel eens.

Mooi om zelf uit te zoeken en elke machine lijkt daar weer anders op te reageren.

Veel plezier met je 1100, wat een prachtig ontwerp is - te weten hét origineel na de tweekleps serie - binnen het RT aanbod.

Bedankt voor je reactie en goed te horen dat het dus niet aan mijn motor ligt, dat het schakelen wat grof gaat! :)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Mike,

icon_welcome met je mooie -1100- Big RT Smile _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”