Op weg naar een RT.

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

PeterPhonda
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2021, 14:37
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R 2001
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Schiedam

Op weg naar een RT.

Ongelezen bericht door PeterPhonda »

Hoi, Peter hier.
Mijn droom was altijd al een R1150RT, maar door omstandigheden (lang verhaal) rijdt ik al 18 jaar op een Harley Davidson Road King. Inmiddels ben ik sinds een week of vier ook eigenaar van een R1150R. Ik dacht een zelfde als de RT maar dan zonder kuip. Klopt dit idee?
De R kwam leuk geprijst op mij pad en leek me een goede opstap richting RT. Maar wat een verschil met de V-twin!!
Voordat ik vragen ga stellen, zal ik eerst eens door oude berichten spitten.
Alvast bedankt voor de nog te vinden informatie, en hopelijk tot ziens.
Grtz.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Op weg naar een RT.

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Peter,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum _004

Gefeliciteerd met de aankoop van een R1150R. Op deze BMW ontbreekt inderdaad de (grotere) ruit en de kuip. Deze geven vooral bescherming tegen regen en wind. De “kale” R zal echter minder turbulentie geven door het ontbreken van het tupperware. De R oogt in mijn ogen sportiever. Al is alles uiteraard persoonlijk in de (rij)beleving. En dan vooral ook de keuze van de ruit bij de RT.

Hoe dan ook, ik geef (ook vanuit de gastvrijheid) een antwoord op je vraag. Stel deze vooral in de daarvoor ingerichte topics. Er is idd ook al veel geschreven. Via de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex opent zich een schat aan informatie.

Veel plezier op je R1150R en helemaal TOP natuurlijk dat je je droom waarmaakt! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Op weg naar een RT.

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Peter, van harte welkom op dit prachtige forum!!! 👍 Heel veel plezier met je R1150R en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”