Goedenmiddag allemaal, ik wil mijzelf even voorstellen.
Ik ben 41 en ik kom uit Papendrecht , vader van 2 heerlijke donderstenen en sinds een maand of 8 eigenaar van mijn 1e BMW RT1150.
Ik rij nu al zo'n 5 jaar motor, en mijn 1e fiets was in mijn geval een aanschaf met mijn verstand en niet het hart (diversion 600).
Om een jaar later een Triumph 995I ST Sprint aan te schaffen, een geweldige fantastische heerlijke motor maar na een val van ruim 2.5 meter een een breukje in een ruggenwervel kon ik hier niet meer op rijden. Ze is te mooi om stil te staan.
Uiteindelijk uitgekomen op mijn RT1150. Wat een geweldige fiets, maar ondertussen wat uitdagingen gehad maar weten op te lossen.
Elektra had wel wat uitdagingen op gebied van accu, laden van accu, starten, verlichting, massa, en wat kleine dingetjes.
Net als vele heb ik begrepen veel last van KFS en in het begin was dit enorm wennen, los van de overstap van de Triumph (wolf in schaapskleren) naar een Beer met een vriendelijke glimlach, is toch de KFS het inhouden bij het loslaten van het gas en het rommelig lopen bij lage snelheden.. maar al met al erg blij met de keus.
Ik rij zowel zakelijk als privé momenteel geschat 10k per jaar.
Ik hoop het een en ander te leren maar ook waarnodig te kunnen helpen bij issues. Ik ben geen motor technikes maar een boek helpt me altijd verder :-)
Voorstellen
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jul 2021, 11:41
- Type: R1150RT
- Bijz: 2005 + grijs 74k
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Papendrecht
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Voorstellen
en bedankt voor je intro.
Gefeliciteerd met de aanschaf van een . Een fijne comfortabele tourmotor waar je vast en zeker veel plezier aan zult beleven.
Met het KFS bedoel je denk ik het KFR (KonstantFahrRuckeln). Dit is een verschijnsel wat wel eens voorkomt bij boxer motoren. Het is het onregelmatig lopen van de motor bij een constant toerental. Een goede afstelling en synchronisatie door een vakkundige monteur/specialist kan dit verhelpen. Je hoeft hier dus niet mee te leven. We hebben over dit verschijnsel op ons forum een topic ingericht. Als je dit doorleest kom je al veel te weten.
Een (technisch)boek zal je zeker verder helpen maar vergeet niet ook alle kennis op ons forum. Stel vooral je vragen en deel gerust je ervaringen!
Eilert
Gefeliciteerd met de aanschaf van een . Een fijne comfortabele tourmotor waar je vast en zeker veel plezier aan zult beleven.
Met het KFS bedoel je denk ik het KFR (KonstantFahrRuckeln). Dit is een verschijnsel wat wel eens voorkomt bij boxer motoren. Het is het onregelmatig lopen van de motor bij een constant toerental. Een goede afstelling en synchronisatie door een vakkundige monteur/specialist kan dit verhelpen. Je hoeft hier dus niet mee te leven. We hebben over dit verschijnsel op ons forum een topic ingericht. Als je dit doorleest kom je al veel te weten.
Een (technisch)boek zal je zeker verder helpen maar vergeet niet ook alle kennis op ons forum. Stel vooral je vragen en deel gerust je ervaringen!
Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- QuickFix
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Voorstellen
Mijn "Nieuwe" R1150RT uit 2005 staat nu bij de garage, oa. omdat hij last heeft van KFR (dit kon ik overduidelijk merken omdat mijn "Oude" 1150 uit 2004 dit niet heeft), wat bij een RT uit 2005 ook niet meer zou moeten gebeuren vanwege zijn twin-spark.
Na analyze blijkt een pen-bobine van de linker cilinder defect, dus deze wordt "As we speak" vervangen.
Snelle check (niet 100% garantie, maar gauw gedaan):
Welkom bij de club en veel veilige kilometers toegewenst!
Na analyze blijkt een pen-bobine van de linker cilinder defect, dus deze wordt "As we speak" vervangen.
Snelle check (niet 100% garantie, maar gauw gedaan):
- Verwijder de plastic horizontale beschemkapjes die over je hoofdbougies zitten
- Start je motor
- Trek het bougiekapje van de bougie los aan een kant: het toerental zou nu moeten veranderen.
- Plaats het kapje weer terug: het toerental moet weer teruggaan naar hoe het was
- Herhaal stappen 3 en 4 hierboven, maar dan voor de andere cilinder
Welkom bij de club en veel veilige kilometers toegewenst!
Freude am Fahren
- PanEuRoel
- 2024
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HULST
Re: Voorstellen
Dag 'Sugarbelly', van harte welkom op dit prachtige forum!!! Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel