MotoCon welkom? ;-)

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

MotoCon welkom? ;-)

Ongelezen bericht door MotoCon »

Ik ben Con, 50 jaar en woonachtig in M_Limburg. Ooit begonnen op shoppers (Vulcan 750 en Shadow VT1100) ben ik 4 jaar geleden overgestapt naar een FJR. Die won het voor mij van de RT en de PAN. Dat is natuurlijk NIET de reden dat ik nu hier heb aangemeld;-) Die reden is dat ik mij op de FJR ondanks veel aanpassingen toch niet helemaal Happy voel. Te sportief denk ik, en te zwaar. Ik ben dus vooral op zoek naar iets lichters. Een RT is niet echt lichter natuurlijk en sinds de 1200 vind ik die ook echt teveel maatje slagschip, net als de PAN. Maar de BMW R1200R trok wel mijn aandacht! Naked zoals mijn shoppers vroeger, en een flink pak minder kilo's op de weg! En modern qua techniek. Na een paar uren fervent zoeken naar fora en groepen, blijkt daar echter bar weinig info over te vinden, en géén specifieke gebruikersgroepen van te zijn. Deze RT groep is het enige wat in de buurt komt ;)

Dus zeg het maar: is hier voldoende informatie te vinden over R1200R motoren? Mag ik daarmee blijven? Qua technische info zal er niet heel veel anders zijn dan aan een RT denk ik. Ik ga na de vakantie eens proefrijden op een R1200R, ben wel alvast reuze benieuwd!
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: MotoCon welkom? ;-)

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Con,

Van harte welkom op ons RT-forum waar je ook met je R1200R uiteraard mag zijn. Dat vraagteken kun je dus weghalen. _004

De R1200R is in feite een R1200RT maar dan zonder het tupperware. De techniek is (nagenoeg) gelijk. Dus info is er in alle topics wel te vinden/af te leiden.

Stel ook gerust je vragen in de topics wanneer je iets wilt weten.

Geniet vooral van je BMW R uitvoering en van dit forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: MotoCon welkom? ;-)

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Con, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel succes met je zoektocht naar een mooie R1200R en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”