Heropstapper

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Pitbulpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2021, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: IJmuiden

Heropstapper

Ongelezen bericht door Pitbulpietje »

Na een leven op verschillende CBR600,s na weer een rijontzegging besloten de motor aan de kant te zetten.
Toch bleef het kriebelen, en na vorig jaar een tijdje op een leenfiets besloten dat er weer een motor moest komen.
Voorwaarde was dat het geen racer mocht zijn.
De rechte en ontspannen hoge zit was een harde eis.
Veel koppel en lage toeren ook.
De GS stond bovenaan de verlanglijst.
Beperkend was de km stand en de prijzen.
Na een proefrit op een R1100R die ik niet wilde hebben was ik toch verkocht aan de rijeigenschappen.
Lang verhaal kort: de motor gekocht met 56K op de klok voor een goede prijs.
Meteen banden vervangen en onderhoud laten doen.
Vering vervangen voor Hyperpro en na een probleem met de remmerij ook deze opgeknapt en Hell leidingen geplaats.
Vele heerlijke km's later gaat er toch wat opspelen.
Hiervoor komt een nieuw topic.
Ik hoop op het forum te leren van de kenners en mijn kennis te kunnen delen indien mogelijk.

Groeten, Daan
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Heropstapper

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Daan,

Van harte welkom op ons RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Gefeliciteerd met de keuze voor een BMW boxer. De R1100R zal je zéker bevallen. En al helemaal als je deze vergelijkt qua comfort met een racer. En ja, er zijn motoren en motoren. Voor elk wat wils. Daarbij is je roze papiertje (pasje) uiteraard fijn om te behouden . . .

Ook de HyperPro’s gaan je bevallen. Dit kan ik bevestigen vanuit ook mijn ervaring.

Geniet van je BMW R uitvoering en ook van dit forum waar we vooral veel kennis en ervaring delen. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Pitbulpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2021, 21:30
Type: Overig R-serie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: IJmuiden

Re: Heropstapper

Ongelezen bericht door Pitbulpietje »

Dankjewel Ellert.
Dat de R bevalt heeft even geduurd hoor.
Vooral het sportief rijden was in het begin niet vanzelfsprekend. Veel te zwaar en geen zin om snel te rijden.
Ook de boxer was even wennen als je voor een stoplicht stond. Als je helemaal recht staat, en je geeft gas, klapt de hele motor naar links.
Nu ben ik eraan geweend, en vind het juist de charme van de fiets.
Het bochtenwerk werd al veel beter na monteren van de Michellins. Echter nog steeds een zwabberfiets in lange bochten.
Helemaal laten nakijken bij Dusseldorf in Alkmaar met de vermelding dat hij vooral op nat wegdek niet harder dan stapvoets door de bocht kon zonder het gevoel te hebben dat je onderuit gaat.
Na een grondige controle en testrit werd mij verzekerd dat de motor in uitmuntende staat verkeerde, en er niks mis was. Dan ligt het dus aan mij, en ben me nog meer gaan pushen om het ding zonder na te denken in een bocht te smijten.
Na montage van de Hyperpro nog niet tevreden.
Maar... Na een bezoekje aan Hyperpro en daar de afstelling laten doen had ik een compleet andere fiets!
Nu rijdt het fantastisch. Het genieten van het megakoppel bij elk toerental, met de wegligging op droog hoef ik geen racer meer te laten gaan, en de zit is heerlijk ontspannen hoe lang het ook duurt.
Enige minpunt vind ik wel het verbruik, en het suffe uiterlijk. Maar voor de dagelijkse ritjes is hij perfect.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Heropstapper

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Daan, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1100R en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”