Ik heb de gok gewaagd!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

WeereenPoseur
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:10
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Omgeving Leiden

Ik heb de gok gewaagd!

Ongelezen bericht door WeereenPoseur »

Dag allemaal,

Sinds een jaar heb ik het zo gewenste rijbewijs A en ik had niet kunnen weten dat ik het zo leuk zou vinden.
Als eerste motor kocht ik een mooie rode Transalp 650 uit 2000. En ondertussen maak ik ritjes op alles wat ik maar voor m'n neus krijg.
Zo huurde ik een weekend lang een R1100RT in babyblauw en besloot op zoek te gaan naar een eigen exemplaar. En die heb ik gevonden. De Transalp mag nog even blijven, hij heeft gezelschap van een R1100RT uit '98, prachtig grijs/blauw, goede staat en grote koffers. Het model heeft zo z'n eigenaardigheden, hopelijk kan ik eraan wennen. Het karakter van de boxer is erg leuk.

Ik heb dit forum al veel gebruikt in de zoektocht, de bijdragen over de verschillende modeljaren en uitvoeringen waren zeer welkom. Er is natuurlijk over alles wel eens een topic geweest, ik zal de zoekfunctie gebruiken voor ik plompverloren vragen stel.

Over mezelf; 36 jaar, wonend in omgeving Leiden. Rij veel woonwerkverkeer naar Den Haag en terug. Eerlijk is eerlijk, daar is de Transalp handiger voor dan een RT.

Groet, Simon
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ik heb de gok gewaagd!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Simon,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Het wordt zeer gewaardeerd. _004

Gefeliciteerd met de aanschaf van een -1100- . Een geheel andere motor dan de Honda Transalp. Niet alleen het model, maar ook het blok.

De RT zal zich, mits goed onderhouden (maar dat geldt feitelijk voor alle motoren), bewijzen als een heerlijke tourmotor. Hoewel je de Transalp verkiest voor woon-werk, is ook de RT daar zeer geschikt voor. Uiteraard is de keuze aan jou. Ik rijd vrijwel uitsluitend recreatief omdat de snelweg mij niet aanspreekt.

Hoe dan ook, geniet vooral van je RT en veel plezier ook op ons unieke forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
WeereenPoseur
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2021, 12:10
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Omgeving Leiden

Re: Ik heb de gok gewaagd!

Ongelezen bericht door WeereenPoseur »

Dankjewel voor je welkomstwoord.

Je hebt gelijk over dat woon-werk. De RT is de woon-werkmachine bij uitstek natuurlijk. Maar ik ben nog beginnend motorrijder en dan geeft een ranke, wendbare Transalp veel vertrouwen in het verkeer van Den Haag. De RT is wel een stuk krachtiger en dat is erg lekker!
fransgabler

Re: Ik heb de gok gewaagd!

Ongelezen bericht door fransgabler »

WeereenPoseur schreef: 03 aug 2021, 15:27 Rij veel woonwerkverkeer naar Den Haag en terug. Eerlijk is eerlijk, daar is de Transalp handiger voor dan een RT.
Groet, Simon
Eerst maar even een compleet jaartje woon- werkverkeer rijden, inclusief een natte herfst en koude winter. Eens kijken of je conclusie dan nog dezelfde is. Tenzij je de RT dagelijks door een te smalle tuinpoort moet wurmen natuurlijk. Met van die betonnen palen aan weerszijden....

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en natuurlijk op dit BMW RT forum.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 04 aug 2021, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Ik heb de gok gewaagd!

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Simon, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”