Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
jheijkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2021, 15:55
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doorn

Voorstellen

Ongelezen bericht door jheijkamp »

Mijn naam is Jan Heijkamp en woon in Doorn. 65 jaar en met (vervroegd) pensioen.
Na een leven vol (47 jaar al weer) motorsport en motor rijden ben ik aan een BMW toe. Het is een R1200RT uit 2012 geworden. In al die tijd veel verschillende motoren gehad maar nog nooit een BMW. Ik vond dat altijd maar een oude mannenmotor. Nu ik daar op gereden heb krijg ik het wat benauwd. Ben ik inderdaad een oude man geworden of heb ik het al die jaren fout gehad? Ik denk dat het imago van BMW jaren geleden wel zo was maar ik ben om. De BMW is een heerlijke motor die meteen vertrouwd aan voelt, goed en zeker stuurt en genoeg vermogen heeft. Dit terwijl je er heerlijk op zit. Als ik dit eerder had geweten had ik 85000 km geleden niet de Honda deauville gekocht. Maar goed, ik ben blij met de BMW en zal ongetwijfeld veel plezierige kilometers mee gaan maken. Ik heb al een paar ritten in de planning staan.
Ik heb al flink op het forum gebladerd en daar is een hoop techniek te vinden maar ook veel dingen om het motorrijden heen. Het forum ziet er fantastisch uit en is erg actief. Ik hoop dat ik mijn steentje bij kan dragen.
De rij motoren die ik heb gehad is nogal wat. Te beginnen in 1974 met de Yamaha RD350, Yamaha TD2, Yamaha TZ 250 (2X), Honda 750F, Suzuki SP370, Suzuki T500, Honda CB400F (2X), Honda CB350F, Honda CB200, Yamaha XT350, Suzuki GSX750, Suzuki RM125, Suzuki RM250, Suzuki RM-Z450, Honda deauville 700 en dan nu dus een BMW R1200RT. Ongetwijfeld ben ik er een paar vergeten. Ze hebben allemaal hun eigen charme, goede en slechte dingen maar hebben wel allemaal 1 ding gemeen. Het waren motoren waar ik plezier aan heb beleeft. Ik kan me niet voorstellen dat het met mijn nieuwste aanwinst anders zal zijn.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jan,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Je hebt al een heel motorleven en ook motoren achter je en TOP dat je nu verder gaat op een -1200- . De BMW kenmerkt zich door een eigen karakter. Ik besef dat dit een open deur opmerking is, maar feit is dat de gehele motor is gebouwd aan en rondom het boxer blok.

De RT heeft al een aardige evolutie doorgemaakt. Jij rijdt nu een 1200 DOHC, later kwam de 1200 LC en inmiddels is de 1250 er al. En ik rij nog steeds op een 1100 . . .

Hoe dan ook je laatste woorden zijn mij uit het hart gegrepen: alle motoren waar je op hebt gereden was met plezier. En plezier daar gaat het om. Een plezierig vervolg op je RT en veel genoegen ook op ons forum. En dank voor de complimenten. Dit forum zijn we met ons allen. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

RT-forum
jheijkamp schreef: 16 aug 2021, 20:36 Ik vond dat altijd maar een oude mannenmotor. Nu ik daar op gereden heb krijg ik het wat benauwd. Ben ik inderdaad een oude man geworden of heb ik het al die jaren fout gehad? Ik denk dat het imago van BMW jaren geleden wel zo was maar ik ben om. De BMW is een heerlijke motor die meteen vertrouwd aan voelt, goed en zeker stuurt en genoeg vermogen heeft. Dit terwijl je er heerlijk op zit. Als ik dit eerder had geweten had ik 85000 km geleden niet de Honda deauville gekocht.
Dat BMW een oude mannen motor zou zijn, is nog bij sommigen een hardnekkig misverstand. Neem alleen maar het succes van de benchmark bij de allroaders: de BMW GS. Mijn zoon vindt zijn vaders fiets - een R1200RT DOHC - ook een oude mannen motor. Hij heeft zelf een 135 pk sterke Suzuki Fazer 1000 en met zijn vader oprijden doet hij dan ook niet. Dat schiet niet op.

Maar om een BMW als oude mannenmotor te beschouwen en dan zelf 85000 km lang op een Dullville te rijden is toch wel een tikje apart. Als er nu één ouwe mannen motor is...

Heel veel plezier gewenst met je R1200RT met het gewilde olie/luchtgekoelde blok en van harte welkom op dit forum.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Welkom op het forum en ik ben ook zo hartelijk door Frans verwelkomd als dullville rijder. Ik zie het meer als een natuurlijke evolutie en de een heeft er minder haast mee dan de ander. :) geniet van je nieuwe fiets.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door nvdw »

Mijn ervaringen met rijders op ‘Dullvilles’ was dat ze er toch best lol mee leken te hebben. Een van hen was geen oude heer maar een jonge dame, wie weet scheelde dat ;)

De K75S waar ik tien jaar geleden op begon was ook zo’n archetypische saaie fiets. Ja, het was allemaal behoorlijk keurig, zakelijk, lineair en voorspelbaar. Maar juist daardoor had ik er ontzettend veel lol mee en ging ik er harder mee door bochten dan mijn motormaat met zijn duidelijk meer als sportief erkende brommer.

Ohja, Jan: icon_welcome
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jan, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier mer je R1200Rt en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”