Toch nog motorrijden

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Kreun
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2021, 10:27
Type: R1200RT
Bijz: Midnight Blue, ABS ESA ASC CC ...
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Krimpen

Toch nog motorrijden

Ongelezen bericht door Kreun »

Mogelijk hebben sommigen mijn introductie op het motor-forum al gelezen, maar ik zal me ook hier even voorstellen. Ik ben Erik, getrouwd met een geweldige vrouw met wie ik een zoon heb van 18 die (nog) thuis woont bij ons in de Krimpenerwaard. In het dagelijks leven adviseer ik overheden op het gebied van verkeer en vervoer.
Hoewel ik op m’n twintigste al had bedacht dat ik motor wilde rijden, is het er tot mijn vijftigste om uiteenlopende redenen nooit van gekomen. Geen geld of significant andere dingen aan m’n hoofd. Aangezien ik ook zonder motorrijbewijs uitstekend gelukkig kan zijn, heb ik me er enige tijd geleden maar bij neergelegd dat dat motorrijbewijs er niet meer komt.

Kerst vorig jaar vroeg mijn vrouw of er dingen waren waarvan ik spijt zou krijgen als ik het nooit gedaan zou hebben. Ik moest diep nadenken. Ik heb de reizen gemaakt die ik per se wilde maken, de artiesten gezien die ik graag wilde zien, gegeten in de restaurants die ik graag wilde bezoeken, … We hebben altijd wel genoten van het leven. En er is nog genoeg om van te genieten. Maar spijt dat ik iets niet gedaan heb …?
Ik: “Nou, dat ik nooit mijn motorrijbewijs heb gehaald, daar baal ik eigenlijk wel van.”
Zij: ”Dan krijg je die van mij!”
Ze bleek het er met mijn zoon al over te hebben gehad. En ze had goed ingeschat hoe blij ik hier mee was. Of eigenlijk had ze dat een beetje onderschat. Als een klein kind zo blij was ik. Toen de coronamaatregelen het toestonden ben ik meteen een motoruitrusting gaan halen. Dit voorjaar ben ik gestart met lessen. In het begin vond ik het maar knap ingewikkeld, maar dat duurde gelukkig niet lang. Ik heb het nu wel redelijk onder de knie alhoewel er echt nog wel verbeterpuntjes zijn. De wachtlijsten bij het CBR maken dat ik nog niet heb kunnen afrijden. Maar dat heeft mijn vrouw er niet van weerhouden om alvast een motor voor me te kopen. Sinds kort ben ik in het bezit van een BMW R1200RT. Nu nog in de garage, maar binnenkort op de weg. Naar m’n werk, of toerritjes en vakanties met mijn vrouw achterop.

Waarom de RT?
Ik ben bij de R1200RT uitgekomen vanwege het comfort. Ik heb erg lange benen waardoor kleine, lichte motoren al snel niet goed zitten. De grotere sportmodellen kan ik zeker ook waarderen, maar voorover hangen lijkt me minder comfortabel. Bovendien wil ik geen motor die alleen maar lekker rijdt als die hard gaat. Als beginner heb ik nog serieus naar de R gekeken, toch nog wat lichter en vaak net wat goedkoper. Maar als beginnende motorrijder ben ik van plan om echt heel veel te gaan rijden. Ervaring opdoen is de beste manier om het te leren. De RT is in mijn ogen een prima all-rounder. Aan prestaties komt deze niets te kort, hij is goed te gebruiken voor woon-werk. Mijn vrouw kan uitstekend achterop voor leuke tochtjes. Ik ga geen snelwegrijder worden, maar het is wel prettig dat als je een keer wat grotere afstanden hebt, dat ook geen bezwaar is. Ik hoop nog lang te gaan genieten van mijn RT.
fransgabler

Re: Toch nog motorrijden

Ongelezen bericht door fransgabler »

Als ik je levensloop, de wijze waarop de motor al in de garage is beland voor het behalen van het rijbewijs en de keuze voor zowel je vrouw als een een BMW R1200 RT zo teruglees, staat je nickname in schrille tegenstelling tot deze serie gebeurtenissen. Het zij je van harte gegund, bijzonder is het wel.

Ik zou je adviseren vooral heel voorzichtig te beginnen als je het rijbewijs behaald hebt. Een R1200 RT is een fantastische motor, zonder een specifieke beginners motor te zijn. Dat heeft te maken met het gewicht, het vermogen en het ogenschijnlijke gemak waarmee de motor te berijden is. Komende vanaf een lesmotor zou je bijna vergeten per saldo een heel kwetsbaar vervoermiddel te besturen, juist vanwege het geboden comfort.

Heel veel succes gewenst bij het lessen, het behalen van het rijbewijs en de kilometers die je daarna ongetwijfeld met je R1200 RT gaat maken. En natuurlijk van harte welkom op dit RT forum.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Toch nog motorrijden

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Erik,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Gefeliciteerd alvast met de aankoop van een RT. Na het behalen van je rijbewijs zal de motor je comfort en plezier geven. Uiteraard is het opbouwen van ervaring altijd een vereiste. Je leert niet alleen de mogelijkheden en eigenschappen van de RT kennen en waarderen, maar belangrijker nog is dat jij gaat rijden op een manier waarop jij (en je vrouw) je prettig bij voelt. Veiligheid heb je voor een deel zelf in de hand.

Ik wens je veel succes met het behalen van je rijbewijs en veel genoegen ook op ons forum en hoop dat je ook hier snel zal thuis voelen. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Toch nog motorrijden

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Erik, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Mooi dat je, door de vraag van je vrouw. uiteindelijk je wens om motor te rijden in vervulling ziet gaan. Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.

Succes met je examen!!!🤞🤞🤞
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Toch nog motorrijden

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Welkom en een leuke introductie om te lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”