Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Geeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2021, 20:45
Type: Overig R-serie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Oisterwijk

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Geeke »

Hoi mijn naam is Gé en hier op het forum zichtbaar als Geeke.
Heb sinds enkele dagen een zwarte r1150r van 2003.
Heb de laatste 15 jaar diverse Moto Guzzi’s gereden.
Heb mijn eerste rij ervaringen opgedaan op een BMW R 69 S met zijspan, tijdens mijn motoropleiding bij de politie.
Daarna een jaar of 8 dagelijks op een R75/5 gereden voor het werk.
Dus toch weer terug bij BMW.
Ik ben eigenlijk ook al gelijk op zoek naar een groter windscherm en een wat rumoerigere uitlaat.
Ben al aan het zoeken geweest voor een scherm maar weet niet wat ik het best kan aanschaffen.
mvrgr Geeke
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Gé,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Mooi om als “beroepsridder” op een R69S met zijspan te mogen rijden. Dat zijn al weer de nodige jaartjes terug. De R75/5 is en de Guzzi’s zijn natuurlijk ook fijn. Dan is de R1150RT weer andere kost. ;)

Persoonlijk vind ik de ZTechnik VStream ruit goed bevallen. Deze past erg goed bij de R850/1100/1150RT. Over meer rumoerige uitlaten hoor ik hier weinig. Je kunt deze vraag (en ook van dat scherm overigens) het beste even uitzetten in het daarvoor bestemde topic.

Veel plezier hier en op je RT! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Gé, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150R en het forum. 😊

Rumoeriger uitlaat. Dat is op het ogenblik een beetje zwemmen tegen de stroom in. Er bestaat zoiets als de campagne
Te luid geluid is uit!
Laatst gewijzigd door PanEuRoel op 06 okt 2021, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
fransgabler

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Welkom Gé op dit specifieke RT forum, waarbij je in de header al terugvindt wat de opvatting over niet standaard-uitlaten is.

Begin eens met een groter scherm, voordat je besluit een rumoerige pijp te monteren. Over het algemeen levert een rumoerpijp behalve onnodige herrie voor de omgeving ook nog eens vemogensverlies op. Daarnaast mag je na het overschrijden van de oostgrens je RT ter plekke laten staan bij een controle door je (voormalige?) collega's van de Verkehrspolizei. Heel vervelend, daar sta je dan met een 280 kilo zware RT aan de hand in een heuvelachtig landschap.

Binnen de forumleden is er maar een enkeling die de standaard pijp wisselt voor een after-markt exemplaar.
Er zijn goede redenen om dat niet te doen en de standaard uitlaat te handhaven.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 07 okt 2021, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Als ik het goed lees, heeft Geeke een R gekocht en niet een RT.
Volgens mij is er niet zo’n grote keuze ( meer) tegenwoordig in schermen voor de R serie van dat bouwjaar, althans niet nieuw.
Misschien dat de 2e hands markt iets oplevert.
En wat bedoel je met groter ?
Heb je nu het kleine sportscherm ?
Dan zou je nog op zoek kunnen gaan naar het tour scherm
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Helemaal waar natuurlijk. Ons nieuwe forumlid Geeke heeft een R uitvoering. Ik heb ook ff iets gemist. Ging uit van een RT. ;)

Hoe dan ook, wanneer Gé weer inlogt kan hij vragen omtrent een iets grotere ruit op zijn R het beste even stellen in het topic over kuip en kruipruiten. _004
Atra Hasis schreef: 06 okt 2021, 20:22 Als ik het goed lees, heeft Geeke een R gekocht en niet een RT.
Volgens mij is er niet zo’n grote keuze ( meer) tegenwoordig in schermen voor de R serie van dat bouwjaar, althans niet nieuw.
Misschien dat de 2e hands markt iets oplevert.
En wat bedoel je met groter ?
Heb je nu het kleine sportscherm ?
Dan zou je nog op zoek kunnen gaan naar het tour scherm
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”