Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Geeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2021, 20:45
Type: Overig R-serie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Oisterwijk

Voorstellen

Ongelezen bericht door Geeke »

Hoi ik begrijp dat het gebruikelijk is je even voor te stellen als je nieuw bent op dit forum.
Ik ben 68 jaar en woon in Oisterwijk.
Ik heb vorige week een BMW r1150r uit 2003 met 32.000 km aangeschaft. De motor ziet er als nieuw uit.
Ik heb in 1972 de rijopleiding bij de Rijkspolitie gevolgd en reed daar de eerste kmrs op een r69s met zijspan. Daarna zonder zijspan en later bij de verkeerrsgroep Breda zo’n 8 jaar dagelijks op een superfijne R75.
Later privé diverse motoren gereden en de laatste 15 jaar alleen maar Moto Guzzi’s.
Aangezien de laatste Guzzi voor mij niet meer zo handelbaar bleek deze verkocht en de BMW aangeschaft.
Ps. Ik zou op de r1150r graag een hoger scherm willen zetten.
Heeft iemand een tip?
Groeten Gé
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Welkom op het forum met je R1150 R als opvolger van de wat minder handelbare Guzzi.

De R1150 R is fijne stuur- en tourmotor. Zorg ervoor dat de remvloeistof er - net als de motor nu - ook als nieuw uitziet, dat is bij dit type erg belangrijk. Op het forum is veel info te vinden over het ABS 3 / Integraal ABS remsysteem, waarmee je motor is toegerust.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 15 okt 2021, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Gé, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Gé,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

De R1150R is een mooie motor. Meer naked (lees: minder tupperware) dan de RT uitvoering. Dat betekent ook minder turbulentie rondom de helm. Je ervaart vooral rijwind. Uiteraard kun je kiezen voor een scherm maar e.e.a. is in mijn optiek heel persoonlijk. Uiteraard met de juiste oordoppen. Al dan niet (regelmatig) op maat gemaakt.

Hoe dan ook, je kunt deze vraag, dus over de ruit op je R uitvoering het beste even uitzetten in het speciaal daarvoor ingerichte topic over Kuip en kuipruiten.

Heel veel plezier op je nagenoeg nieuwe BMW met zo weinig km’s. Zet er vooral met veel plezier veel bij. Dat kan ‘ie hebben! ;) _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”