Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Muis
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2021, 15:36
Type: Overig R-serie
Bijz: type:R1150R eind 2003
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Friesland

Voorstellen

Ongelezen bericht door Muis »

Beste leden,
Mijn naam is Jan en zins 8 weken herintreder motor rijder. En in middels 3 weken in bezit van een R 1150 R uit 2003.
Het lag niet meer in de bedoeling om weer met een motor de weg op te gaan en mijn laatste rit was inmiddels ongeveer 20 jaar geleden.
Mijn toenmalige motor een “Yamaha maxum 700’’ import motor compleet met kleding verkocht aan een over buurman. Hij zij destijds hou die reserve sleutel maar dan kun je nog eens een blokje om. Nooit weer gereden en die sleutel hangt nog onaangeroerd in de sleutel kast. Najaar 2020 koop deze zelfde man een mooie BMW R850R (1998) voor zijn dochter. Zij heeft nu nog geen rijbewijs en door Corona wert dat ook lastig. Dus komt de beste man aan mijn deur met de vraag of ik samen met hem eens een stukje wil gaan rijden. Schrik daar eigenlijk wat van, ik was daar geheel niet meer mee bezig. Maar de vraag was gesteld en daar begon het te broeien. Kort om een paar weken later ik heb gereden op de R850R en het voelde zo goed dat inmiddels zamen met de buurman nieuwe helmen + communicatie systeem heb aangeschaft en regelmatig de weg op ben geweest. Nu is het mooi om met deze leen motor te rijden maar dan wil je ook zelf weer een. Inmiddels 3weken geleden een R1150R uit eind 2003 gekocht en tot nu toe een heerlijke toerfiets. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft. De bedoeling is dat ik hem/haar of… zelf ga onder houden en dan zoek je naar gelijkgestemden waar je met evt vragen terecht kunt.
Algemene kennis en sleutelen zou geen probleem moeten zijn, maar je komt ook model specifieke probleempjes / handigheidjes tegen en daar is een forum vaak heel handig voor. Natuurlijk zal er ook een werkplaats boek moeten komen ( iets voor Sinterklaas of kerst).
Nou voor mijn doen een heel verhaal, ben meest al niet zo uitgebreid en meer op de achtergrond vandaar mijn nick-name ‘MUIS’
Dan nu eerst maar eens groeten Ût Snits en tot later.
Paniekje
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Paniekje »

Een uitdaging , maar erg Dapper Big RT Smile .
Nou Muis uit Sneek , kom eerst weer even rustig (half-gas) terug op de wielen voordat je een dijkje mist .
Geniet je roffelende boxer-kilometers .
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jan, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel veel plezier met je R1150 R en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Muis
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2021, 15:36
Type: Overig R-serie
Bijz: type:R1150R eind 2003
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Friesland

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Muis »

Nou paniekte dat van die “dijkjes” is inderdaad makkelijk te onderschatten, een oude kennis van mij heeft daar ervaring opgedaan met “eendenkroos” en stond midden in de sloot. ;)

PanEuRoel, dat gaat vast lukken alleen ik ben geen slecht weer rijder maar als het weer (met name maar droog is) goed is maak ik zeker nog wel een paar ritjes.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jan,

Welkom op ons RT-forum en veel plezier met je -1150- . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Venzent
Berichten: 165
Lid geworden op: 30 okt 2020, 16:30
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Venzent »

Hi Jan,
Welkom op het forum. Voor de zelfklusser is er zeer veel informatie aanwezig, dus de model specifieke kennis kan je hier zeker vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”