Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Tonny
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2021, 16:54
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Kapelle

Voorstellen

Ongelezen bericht door Tonny »

Beste leden,

ik heet Tonny, ben 67 jaar en heb sinds een paar weken een R1100RT van bijna 25 jaar oud.
Deze heb ik naast mijn oude vertrouwde R80RT van 1986, jullie ziet het allemaal oud spul 🤨. Op de r80 zit al 20 jaar, heb ik helemaal op geknapt, kan ik niet wegdoen. De nieuwe aanwinst is bedoeld voor het betere toerwerk samen met de vrouw (hoop ik). Heeft ook een topkoffer dus ...? We zien wel. Deze machine heeft power genoeg.

Het onderhoud doe ik het liefst zelf, dat gaat best goed tot nu toe maar voor de R1100 denk ik toch wel eens wat uit te moeten besteden, we zien wel. Hier in Zeeland zijn voldoende BMW zaken te vinden.

Dat was het voor nu.
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Tonny schreef: 23 okt 2021, 21:34 Beste leden,
Deze heb ik naast mijn oude vertrouwde R80RT van 1986, jullie ziet het allemaal oud spul 🤨.
Het onderhoud doe ik het liefst zelf, dat gaat best goed tot nu toe maar voor de R1100 denk ik toch wel eens wat uit te moeten besteden, we zien wel.
Welkom op dit forum. Wat heb je leuk 'oud spul', wat wel een fotootje waard lijkt te zijn.

Het onderhoud van de R1100 RT verschilt niet wezenlijk van dat van de tweekleppers. Op de R80 en de R100 RT reed ik jarenlang voordat de vierkleppers of oilheads in beeld kwamen. Op het abs na verschilt het onderhoud niet in die zin dat het veel moeilijker is geworden. Het kleppen stellen is wat meer 'Chinese bordjes' in de lucht houden, maar voor de rest is het met wat hulp van Youtube en dit forum goed te doen.

Zo laat 'Cursing Chris Harris' de meest voorkomende zaken even in beeld en geluid (!) voorbijkomen. Een BMW boxer is na het verwijderen van de tupperware nog steeds een prettig toegankelijke motor om te sleutelen. Op het forum vind je ook allerlei tips over voorkomende reparaties en hoe die uitgevoerd kunnen worden.

Heel veel plezier gewenst met je R1100 RT en geniet van het surplus aan vermogen ten opzichte van de R80 RT.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 24 okt 2021, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Tonny, van harte welkom op dt prachtige forum!!! _004 Veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
Venzent
Berichten: 165
Lid geworden op: 30 okt 2020, 16:30
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Venzent »

Hoi Tony,
Welkom op het forum. Voldoende info hier aanwezig voor de doe-het-zelver :D
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”