Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Kraaie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:59
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Voorstellen

Ongelezen bericht door Kraaie »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arjen en ik heb zeer recent een BMW R1200RT uit 2007 gekocht met +/- 45000 kilometers op de teller.

Na een Yamaha 850, Honda CX500, Honda Deauville 650, Moto Guzzi Norge GTL, een pekelfiets BMW K100 en een Moto Guzzi Stelvio 8v dus nu een BMW R1200RT .

Mijn eerste indrukken zijn goed. Fijn te rijden, alsof je een paar oude, goed ingelopen schoenen aantrekt. Een lager zwaartepunt als de MG Stelvio en ik pas er met mijn 1.75m goed op. Opbokken gaat ook veel makkelijker dan de MG.

Ondanks Tinnitus toch maar weer een motor gekocht. Plezier in het rijden en vakantie op de motor zijn ook wel heel erg belangrijk. Als er anderen zijn met hetzelfde probleem dan hoor ik graag hoe zij hier mee omgaan.

Ik hoop erg veel veilige, onbezorgde kilometers met de RT te maken en kom vast wel mede BMW rijders tegen.

Hartelijke groet,
Arjen (forumnaam: Kraaie)
"Love all, trust a few, do wrong to none."
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Arjen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro.

Veel plezier op je -1200- en ook hier op ‘t forum.

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Venzent
Berichten: 165
Lid geworden op: 30 okt 2020, 16:30
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Venzent »

Hi Arjan,
Welkom hier.
Ook een Deauville gehad, vanuit de Deauville naar de RT. Nooit spijt van gehad en nog nooit zoveel gereden in zo'n korte tijd.
Veel plezier met je RT, maar dat gaat ongetwijfeld lukken :D
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fschuurman »

Welkom Arjan,

Ik kom ook van een, zoals sommige Fransen zeggen, dullville :). Nu met een RT is het nog meer genieten. Veel plezier op het forum.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Kraaie schreef: 26 okt 2021, 15:11
Mijn naam is Arjen en ik heb zeer recent een BMW R1200RT uit 2007 gekocht met +/- 45000 kilometers op de teller.
Na een Yamaha 850, Honda CX500, Honda Deauville 650, Moto Guzzi Norge GTL, een pekelfiets BMW K100 en een Moto Guzzi Stelvio 8v dus nu een BMW R1200RT .
Je hebt een BMW uit het goede bouwjaar gekocht. Eén jaartje eerder werden ze met een vermaledijd remsysteem uitgeleverd. Wat een opvallende rij motoren heb je gehad. Van heel spannend tot aan de saaiste motor ever, zij het met goede rijeigenschappen als de door Frank hierboven gememoreerde 'Dullville'. Overigens zeer geschikt als woon- werk motor door de zeer lage kosten per km.

De BMW koppelt goede rijeigenschappen aan fantastische rijervaringen, daar heb je beslist een goede keuze in gemaakt.
Kraaie schreef: 26 okt 2021, 15:11
Ondanks Tinnitus toch maar weer een motor gekocht. Plezier in het rijden en vakantie op de motor zijn ook wel heel erg belangrijk. Als er anderen zijn met hetzelfde probleem dan hoor ik graag hoe zij hier mee omgaan.
Na decennia zonder gehoorbescherming in allerlei muziekgroepjes te hebben gespeeld en daarnaast op motoren rond te hebben gereden, ben ik helaas ervaringsdeskundige met de bekende fluittoon en andere effecten. Sommige geluiden komen daardoor heel hard binnen - een lepeltje dat onverwacht op de keukenvloer valt al bijvoorbeeld -en het onderscheiden van geluiden in grote ruimtes verloopt ook wat minder. De fluit manifesteert zich met name bij het inslapen.

Ik heb geleerd er niet teveel aandacht aan te besteden, hoe meer aandacht hoe meer het zich manifesteert. Op de motor heb ik er overigens nauwelijks last van, al neemt de fluittoon bij het inbrengen van de gehoorbescherming even heel kort de proporties aan van een fabrieksfluit die de pauze voor de werknemers aankondigt Ooit werkte ik bij een werkgever die een 'zoemer voor buiten' ín de lunchruimte had laten monteren. Die heb ik binnen een week onklaar gemaakt. Behalve de werkgever was Iedereen daar opgelucht over.., tinnitus of niet.

Op m'n Triumph Tiger 900 heb ik er meer last van dan op de RT. Het Tiger schermpje is beperkt in omvang en verstelbaarheid, waardoor het gesuis om de helm boven de 80 als een orkaan wordt ervaren. De kracht van de BMW RT is dat er met het beweegbare scherm - door onwetende niet-BMW rijders regelmatig als 'schuifpui' aangeduid - altijd wel een stand te vinden is waardoor de orkaan teruggebracht wordt tot een alleszins aanvaardbare windkracht 6.

Welkom op dit forum en heel veel plezier met je BMW R1200 RT!
Dacher
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2019, 09:03
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: geen
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Gaanderen

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Dacher »

Over de tinnitis, ik heb het ook maar heb sins kort ook gehooraparaten, moest eerst langs Kentalis(oudiologies gehoorcentrum) en zij vertelden mij dat als je geen gehooraparaat neemt het steeds erger wordt , jouw hersenen gaan namelijk hun eigen geluid maken , ga je weer beter horen dan wordt dit minder of in ieder geval niet erger.
Dat valt nu wel op , heb sins zondag maar een gehooraparaat (andere is stuk) en het word rechts nu steeds erger, terwijl het eerder rustig (betrekkelijk dan )was.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel plezier met jouw nieuwe motor _004
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Arjen, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”