Voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Humberto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2021, 00:31
Type: Ik heb een andere motor
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Berkel en rodenrijs

Voorstellen

Ongelezen bericht door Humberto »

Hallo allemaal,

Ik ben Humberto omgeving Rotterdam. Ik ben op zoek naar een toermotor. Waar ik ook zoek op internet zie ik vaak de BMW R1150RT voorbij komen als betrouwbare fiets met uitstekende rijeigenschappen met tot nu alleen de standaard zadel als minpunt. Rij op dit moment op een Suzuki GSR 600 maar voor lange ritten wil ik wat meer comfort.
Ik hoop hier met jullie kennis om een goede RT te kunnen vinden en ook waar je op moet letten bij een gebruikte RT.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Humberto, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met het vinden van een mooie R1150RT en veel plezier met het forum.

Voor aankooptips ben je hier op het juiste adres. Lees het volgende topic maar eens door: viewtopic.php?f=63&t=16955
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Humberto,

Van harte welkom op ons RT-forum . Veel succes met je zoektocht naar een mooie -1150- . Lees je hier vooral in. Er is, naast het in het aangegeven topic door PanEuRoel, al veel info gedeeld.

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
fransgabler

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door fransgabler »

Humberto schreef: 06 nov 2021, 10:40 Waar ik ook zoek op internet zie ik vaak de BMW R1150RT voorbij komen als betrouwbare fiets met uitstekende rijeigenschappen met tot nu alleen de standaard zadel als minpunt.
Heel goed dat je je eerst goed informeert op dit forum. _004

Behalve enthousiaste verhalen over de BMW RxxxRT, vind je ook kritische noten over deze modellenreeks. Een RT is bepaald geen allemansvriend. Het boxerconcept, de grote kuip en het aanzienlijke gewicht moeten wel een beetje bij je passen.

Dat de R1150RT uit de periode 2001-2004 veel wordt aangeboden heeft een reden. PanEuRoel verwees al naar een artikel op dit forum. Neem vooral het gedeelte van de ABS zorgvuldig door en zoek daar nog meer info over op op het web. Een willekeurige ABS failure ervaring kun je ook terugvinden in het reisverhaal: 'Op naar de Invasiebeaches van Normandiē', met alle gevolgen van dien.

Opvallend dat het zadel als minpunt wordt aangehaald. Als er nu één fiets een goede zit biedt, dan is het wel de R1150RT. Overigens zijn de meningen daar sterk over verdeeld. Een tamelijk nieuw forumlid ervoer de steun van het zadel van de R1150 RT 'als die van een slagroomtaart Tsja... _001

Informeer je goed over het ABS 3 / I- ABS systeem en probeer de zithouding vooral zelf goed uit.
Desnoods met de krant van zaterdag op het stuur in de showroom. ;)
Humberto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2021, 00:31
Type: Ik heb een andere motor
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Berkel en rodenrijs

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Humberto »

PanEuRoel schreef: 06 nov 2021, 16:42 Dag Humberto, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met het vinden van een mooie R1150RT en veel plezier met het forum.

Voor aankooptips ben je hier op het juiste adres. Lees het volgende topic maar eens door: viewtopic.php?f=63&t=16955
Bedankt allemaal, _004
Was inderdaad al aan het topic begonnen.
fransgabler schreef: 06 nov 2021, 17:49
Humberto schreef: 06 nov 2021, 10:40 Waar ik ook zoek op internet zie ik vaak de BMW R1150RT voorbij komen als betrouwbare fiets met uitstekende rijeigenschappen met tot nu alleen de standaard zadel als minpunt.
Heel goed dat je je eerst goed informeert op dit forum. _004

Behalve enthousiaste verhalen over de BMW RxxxRT, vind je ook kritische noten over deze modellenreeks. Een RT is bepaald geen allemansvriend. Het boxerconcept, de grote kuip en het aanzienlijke gewicht moeten wel een beetje bij je passen.

Dat de R1150RT uit de periode 2001-2004 veel wordt aangeboden heeft een reden. PanEuRoel verwees al naar een artikel op dit forum. Neem vooral het gedeelte van de ABS zorgvuldig door en zoek daar nog meer info over op op het web. Een willekeurige ABS failure ervaring kun je ook terugvinden in het reisverhaal: 'Op naar de Invasiebeaches van Normandiē', met alle gevolgen van dien.

Opvallend dat het zadel als minpunt wordt aangehaald. Als er nu één fiets een goede zit biedt, dan is het wel de R1150RT. Overigens zijn de meningen daar sterk over verdeeld. Een tamelijk nieuw forumlid ervoer de steun van het zadel van de R1150 RT 'als die van een slagroomtaart Tsja... _001

Informeer je goed over het ABS 3 / I- ABS systeem en probeer de zithouding vooral zelf goed uit.
Desnoods met de krant van zaterdag op het stuur in de showroom. ;)


Vaak genoeg meegemaakt dat liefhebbers vaak toch de meeste ervaring hebben en beter advies kunnen geven
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”