Even voorstellen!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Dark_Falcon
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2021, 02:11
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gooi

Even voorstellen!

Ongelezen bericht door Dark_Falcon »

Bij deze stel ik mij even voor, lees al een aantal maanden mee en was er nog niet aan toe gekomen om een bericht te typen.

Ik ben Dennis en 31 jaar oud, rij al een aantal jaren met de boxers en vind het erg fijne motoren. Hier even een lijstje met motoren:
  1. Aprilia RS125 - 2000 (1 jaar)
  2. Yamaha FZR400RR - 1988 (2 jaar waarvan eerste jaar 25kW)
  3. Aprilia RSV Mille - 2002 (1,5 jaar)
  4. BMW R1100S - 1998 (8 jaar, waarvan laatste jaar met LSL Superbikestuur Kit)
  5. Kawasaki 1400GTR - 2008 (8 maanden tegelijk met de R1100S)
  6. BMW R1200RT - 2011 (sinds mei dit jaar)
Omdat wensen veranderen zodra je ouder word en je dus ook graag iets anders op de motor wilt zitten had ik als laatste upgrade op de R1100S een LSL Superbike stuur geplaatst.
Door deze verandering was ik weer superblij met de BMW, foto zonder de zijkoffers.
IMG_20200905_125808.jpg

Dit was echter van korte duur, onverwachts kreeg ik de Kawasaki 1400GTR in bezit door het plotselinge overlijden van mijn vader. Hierdoor heb ik 8 maanden met de kawa doorgebracht en maar heel af en toe de R1100S gepakt. In verband met de emoties die bij de kawasaki horen heb ik een aantal veranderingen geprobeerd om die motor in het bezit te houden.
kawasaki202003.jpg
Alleen kreeg ik het helaas niet voor elkaar om er met plezier op te zitten voor langere ritten. Ik kwam tot de conclusie dat wat ik door de ervaringen opgedaan met de heerlijke toerbuffel een combi zag van zowel de Kawa als de BMW als iets wat ik nodig heb voor mijn huidige wensen.

Daardoor kwam ik uit bij de R1200RT, hoewel deze wat lichtvoetig is op de snelweg (de kawa was ruim 50kg zwaarder) verder wel echt de beste zithouding en rij capaciteiten heeft die bij mij aansluiten.

In verband met budget en ruimte betekende dit wel dat ik beide motoren moest gaan inruilen/verkopen om de R1200RT te kunnen bemachtigen, dit was een lastige keuze.

Gelukkig troost het mij dat mijn vader gezegd zou hebben dat je beter 1 motor kan hebben waarmee je rijd dan 1 te hebben waar je niets mee doet.

Het toeval is dat deze R1200RT bij mij in de buurt bij een garage te koop stond:
ef8653e5-7fb2-457b-9462-853a399c35d5.jpeg
Ongeveer die kleur, had mijn vader hiervoor op de R1100RT die hij voor de kawasaki had. Persoonlijk vind ik dat nog een geinige verwijzing naar zijn vorige motor, hierdoor gelijk de beste kleurstelling voor mij.


Ik ben erg blij met de keuze geweest en heb nu ook al wat accessoires onderweg om de fiets af te maken:
  • Wunderlich Klappensteuerungs-Schutz
  • Wunderlich Motorschutzbügel
  • Wunderlich Tankpadset
  • Wunderlich Brems- & Schalthebel-Vergrößerung
  • Wunderlich Spiegelfangseile
  • Spiegelklemme für Zusatzspiegel (Paar)
  • »ERGO-SPORT«Motorrad Spiegel Rund
  • BMW R1200RT stainless steel upper windshield brackets
  • BMW R1200RT/K1200LT LOWER stainless steel windshield brackets
Waarbij de voorbereiding is voor een scherm van ZTechnick VStream, hier wil ik van het voorjaar nog eerst even een proefritje mee maken voor de koop.

Verder nu enkel wat verlichting mods :
- Philips H7 RacingVision GT200
- led knipperlichten voor + achter (normale led bulbs)
- nog liggen om te monteren, stadslichten in dezelfde kleur als de RacingVision H7

Nog wat andere hobby's
programmeur(als werk en hobby), gamen, duiken in tropische wateren, beginneling met fotografie

En eerlijk is eerlijk, wat betreft looks wint de kawasaki 1400gtr in mijn optiek.
Wat betreft rijgenot en zit houding wint de R1200RT gewoon ruimschoots en is een goede tweede qua looks :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Dennis,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro met de geschiedenis van de motoren en daarbij ook de nagedachtenis aan je vader.

De -1200- DOHC zal je zeker bevallen. Geniet van je kilometers en voel je vooral thuis op ons unieke forum! _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door fschuurman »

Hoi Dennis, welkom op het forum. Fijne feestdagen.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door nvdw »

Mooi verhaal Dennis, welkom!
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen!

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Dennis, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”