Maar even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

RemcoK
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2022, 04:25
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Maar even voorstellen

Ongelezen bericht door RemcoK »

Goedemorgen allen!

Ook ik zal me eerst even netjes voorstellen zoals het hoort.
Ik ben Remco uit zuid-Limburg.
Gelukkig getrouwd en geniet van zoveel mogelijk dingen des levens.
Vorig jaar eindelijk na 20 jaar toch eens mijn motorrijbewijs gehaald nadat ik een opstapdag van een lokale rijschool bezocht had.
Had in eerste instantie een Honda ST1100 aangeschaft en wat heerlijke kilometers mee gereden.
Het beestje was al wat ouder en vanwege mijn medische aandoeningen was ik toch op zoek naar een motor gegaan waardoor ik mijn armen in een iets betere houding kon plaatsen en een motor die lichter zou zijn.
Had nogal moeite om de motor achteruit de garage in of uit te krijgen.

Ik had al eens eerder online gekeken naar een 1150, en toch eens wat zaken afgeweest om te kijken hoe dit zou zitten.
Tot mijn verbazing (??) bleek ik hier wel heel erg goed op te zitten en kon ik ook nog een goede houding aanhouden.
Toen begon natuurlijk het twijfelen......
Uiteindelijk mijn Pan te koop gezet, welke binnen een paar dagen verkocht was (en dat voor mijn beestje uit '91).
Had 2 motoren op het oog inmiddels, toen mijn collega zei dat zijn vader er ook 1 te koop had doordat hij niet meer kon rijden ivm gezondheidsklachten.
Natuurlijk even afspraak gemaakt om eens te kijken en een kort proefritje te doen.
Bij het aankomen was ik al gelijk verliefd, maar toch nog een beetje terughoudend.
Eenmaal op de motor, achteruit de stoep af.......Wat ging dit makkelijk.
Proefritje gemaakt en oh wat een genot was dit, het sturen, draaien, eigenlijk alles.
We hebben niet lang hoeven nadenken en hebben hem gelijk meegenomen. Nog een beetje onwennig naar huis rijden maar wende heel erg snel.
Zelfs thuis met gemak achteruit de garage inlopen.
Enige minpuntje van de motor is dat ze hem ooit hebben geprobeerd te stelen en er nu een ander contactslot inzit en deze met de sleutel op on makkelijk mee eruit komt. Hier gaan we morgen (mijn vaste wekelijkse extra vrije dag) dus even naar kijken, in het ergste geval een compleet nieuw slot als ik de cilinder er niet vast in krijg.

Het voorstellen is uiteindelijk iets langer geworden dan de bedoeling..... maar bedankt voor het toelaten op dit forum.
Al veel informatie op kunnen vinden.
Wie weet zien we elkaar nog eens ergens!
20220403_131947.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Maar even voorstellen

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club, @Remco en gefeliciteerd met je mooie fiets! _004

Op het forum is veel te vinden, ook over het vervangen van sloten, en de bezoekers hier helpen graag, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Een tweedehands contactslot set (inclusief tankslot, buddyseat en koffercilinders) is te vinden bij Boonstra voor €100 :idea:

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
icon_welcome
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 850
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Maar even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Remco, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
RemcoK
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2022, 04:25
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Maar even voorstellen

Ongelezen bericht door RemcoK »

Die van Boonstra had ik inderdaad al gevonden ja. ik ga eens even kijken ernaar een dezer dagen.

Bedankt voor het welkom en de tip!
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Maar even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Remco,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en veel plezier ook met je -1150- Big RT Smile _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”