BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Oscar Motorservice Nunspeet
 

Wat is er te doen?

 

Het BMW RT Forum steunt al 11 jaar de CliniClowns

R 850/1100 RT wn 1100 S blok en draadboom

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

R 850/1100 RT wn 1100 S blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Hallo Forummers,

Nieuw op het forum en even voorstellen: Rob, 59 jaar oud. Ooit een R75/5 gehad. Maar dat is jaren geleden.

Van een kennis kreeg ik een R850RT blok. Plus draadboom plus computer. Of ik die aan de praat wilde maken. Dat is een leuke uitdaging. Uiteindelijk komt het blok in een 2CV.

Een schema op internet gevonden. Dat wijst aardig zichzelf. Op dit moment één vraag: er zit een motronic coding plug in. Wat is dat precies?

Vriendelijke groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RobM op 10 jul 2023, 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door Baird »

Bepaald welke motor-mapping er gebruikt wordt, zoek daar maar eens op. Zoek ook op LGB en LPB, Little Green Bastard en Little Pink Bastard. Voorlopig lekker laten zitten en rijden.

Heb ooit eens onderdelen van Belg overgenomen die een R1150 in een Eend ging inbouwen, de wielen en zo had hij niet meer nodig .....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door nvdw »

Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door DickJe »

Hi Rob,

En nog eens de diverse stekkers en toepassingen in de bijlage. Zo te zien kun je het 850 blok naar 25kW brengen.
Voor het echte 2CV gevoel :D

Groet, Dick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R
Nu: BMW R1150RT, Honda NC750X DCT
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 834
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Rob, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met je project en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

dank voor de vriendelijke en behulpzame reacties.

code-plug verhaal is helemaal duidelijk.
verder begrijp ik: geen kat gebruiken = CO2 potmeter installeren.

Afbeelding
even kijken wat waar moet.

Woensdag karretje lassen en eens kijken wat er verder moet.

2 vragen:
-de benzinepomp kan natuurlijk standaard BMW zijn, maar wat mij betreft mag dat ook een andere worden. Weet iemand de druk hiervan?
-bij het blok zit een olieleiding die aan de linkerkant van het blok zou kunnen. ik zie niet hoe die gemonteerd wordt. Onder de cylinder door naar voren of achter de cylinder naar boven?

Groetjes, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
MaartenGS-R-RT

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

Naar voor dus:
P1020809_LI.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

het lijkt er op dat ik de verkeerde koeler en leiding heb:

Afbeelding

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
MaartenGS-R-RT

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

Neen, het is wel degelijk de juiste.
Links onderin het blok wordt de leiding vastgemaakt met een banjobout en twee afdichtingen; de twee "bevestigingsstukje" op het bleke deel van de leiding worden vooraan vastgeschroefd op linkerzijde van e dynamodragerplaat, en het bovenste deel van de leiding, dat wat dus vastgedraaid wordt aan de koeler, hoort eveneens aan de linkerzijde van de koeler terecht te komen. Voor alle duidelijkheid : links is dus steeds vanop zitpositie motor.
In bijlage een misschien iets duidelijker foto
Boxerblok.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

ah, helder. ik kon me niet voorstellen dat de koeler zo hoog kwam te zitten. Ik zal daar andere leidingen/slangen moeten maken: de oliekoeler komt midden voor het blok.

Beugeltje gemaakt voor de computer. Karretje gelast en draadboom uitgezocht. Heel doosje draadwerk over.

Afbeelding
dit blijft er in zitten.

De volgende zaken mis ik:
bougies
bobine
bougiekabels
oliefilter (zit er wel in, maar een nieuwe)
slang naar oliekoeler rechts
2 ringen voor montage op blok van leiding naar oliekoeler links
olie temp sensor
olie druk sensor (edit: zie net een plaatje dat die strak onder de cilinder zit, die heb ik al)
luchttemp sensor
CO2 potmeter
brandstofleidingen. Ik denk dat ik langere nodig heb dan de originele. Is die aansluiting een standaard maat?
de relais; de sockets zijn leeg

Volgende stap is ook al weer klaar: : de dikke plus en min nog aanpassen. Klein dashbordje maken, ecu los en dan kan de spanning er op. Eens kijken of er spanning staat op de juiste plekken (en alle minnen goed zitten)

Nu heeft de BMW 2 bobine's en 1 stuurdraad. Dan vonken beide cilinders tegelijk. maar staat dan de ene in de werkslag en de andere in de inlaatslag? Bij de eend-boxer werkt dat zo. Dit is van belang bij de aanschaf van een toerenteller

En om te starten en even te lopen heb ik de oliekoeler toch niet nodig? kan ik de ingaande en uitgaande slang met elkaar verbinden?

DGroet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

hij loopt:


https://youtu.be/JuhHKRnzYfs

Verder met oliekoeler en draadboom fatsoeneren. Voor de motronic plug komen er drie zekeringen. Dan blijft de mapping instelbaar.

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
MaartenGS-R-RT

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

Met mijn volumedraaiknop weliswaar op minimum : respect!
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 725
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door QuickFix »

Mooi werk. _004
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Afbeelding

blok en bak aan elkaar.
De draadboom moet nog netjes gemaakt.

Vraagje: het vliegwiel zit aan de krukas met 5 M11 12.9 bouten. Daar heb ik langere voor besteld zodat de afstandsbus en het 2cv vliegwiel er aan kunnen.
Kan iemand in de manual kijken wat het aanhaalmoment is van deze bouten?

Vriendelijke groet,
Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
MaartenGS-R-RT

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

P1050420.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Dank. Bouten zijn nog niet binnen

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

update:

blok en bak aan elkaar. De afstandsbus die we gemaakt hebben om het 2cv vliegwiel in de juiste positie te krijgen was te kort waardoor het tandwiel van de startmotor niet in de starterkrans kwam. Bus verlengd.
De koppen van de M11 bouten (kopbouten van een ouderwetse volkswagenbus) zouden de koppelingsplaat raken: 1.5 mm afgedraaid.
De startmotor trok het moeizaam, na montage van 25 mm2 kabels ging dat een heel stuk beter.

In deze video zie je dat het blok loopt en start met de 2cv startmotor.
https://youtu.be/5Up1zVG5nT8

Nog een filmpje:
https://youtube.com/shorts/8IEP53ikNgI?feature=share

Naast de computer zit een schakelaar om het blok in 25 of 54 kw mode te zetten.
Wel jammer dat de computer stroomloos moet voor deze omschakeling, dat knopje was wel leuk op het dash geweest.

Groet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4474
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door EileRT »

Fantastisch dergelijke sleutelprojecten te zien via YT . . . mooi Rob _004 _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Lupo R
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door Lupo R »

@Rob, als de computer even stroomloos moet zijn om te kunnen switchen tussen de twee vermogens, is er dan geen vertragend relais te bedenken? Geen idee hoeveel "denktijd" de computer nodig heeft maar als dat 1 of 2 seconden is .... kan er een leuk knopje op het dashboard!
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

en kijk:
https://youtu.be/l07UdUWZtE4

https://youtu.be/bJAwMPHAARo

Wielspin in 1, 2 en 3 bij het optrekken.

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
MaartenGS-R-RT

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

Je kan toch niet anders dan daar ook vrolijk van worden. _004
GuusV
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 nov 2022, 21:01
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door GuusV »

Echt een super leuk project!
Moet een stuk vlotter rijden dan het deed.
Ik heb wel eens nagedacht over een 1200 in m’n vw t2 busje.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

net een compleet RT1100 blok en framedeel gekocht, nu mét papieren. Kan het eendje ook door de RDW goedgekeurd worden.

eerst aan de praat maken, dan in een 2cv.

Verslag volgt

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: R 850 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door nvdw »

Haha, fantastisch!

Bij Sparrow in het VK verkopen ze al jaren een complete ‘adapterset’ om een BMW-boxer aan een 2CV-bak te bouwen; begrijp ik dat je alles zelf hebt gemaakt?
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Klopt maar Sparrow levert dat niet meer. Ik heb kontakt met ze gehad.
En een adapterplaat in handen gehad die zij gemaakt hebben. We hebben alle onderdelen verder zelf gemaakt

Volgende avontuur; volgende vraag.
de 1100 heeft ABS. Dat gaat er allemaal af. Nu is mijn vraag: hoe werken ABS en ECU samen? Moet de ABS groen licht geven aan de ecu om te mogen rijden?

Groet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Nou, de 1100 draait op de startmotor, geeft oliedruk en bij een beetje remmenreiniger zegt ie broem.
zo'n 2e keer gaat toch wel sneller.
Nu heb ik geen brandstofrail maar die komt er aan. Dan eens echt starten

Echt ontbreekt de CO2 pometer. Die worden wel aangeboden maar zijn niet goedkoop. op youtube filmpjes zie ik dat het gewoon lineaire potmeters zijn van 1 kOhm.

https://www.munichmotorcycles.com.au/pr ... ntiometer/

2 vragen:
iemand ervaring met zelfbouw?
Zijn alle C02 potmeters hetzelfde (RT, GS, 850. 1100)????
Of is er iemand in de buurt van zwolle met zo'n ding in zijn BMW waar ik even een ohm meter aan mag hangen
En nog een derde vraag: de unit met de hall sensors zat er los bij. Die is nu gemonteerd en werkt: de benzinepomp wordt geschakeld. De merktekens op het vliegwiel heb ik gevonden. Hoe stel ik dat plaatje met sensors nu af?


Hetzelfde geld voor het tussenkabeltje om hem regelmatiger te laten lopen. is er iemand met zo'n kabeltje in de buurt? Even nameten voor de waardes.

Groetjes, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 302
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Potmeter heb ik voor je, neem maar contact op als je interesse hebt.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

RobM schreef: 22 jan 2023, 12:51 Hetzelfde geld voor het tussenkabeltje om hem regelmatiger te laten lopen. is er iemand met zo'n kabeltje in de buurt? Even nameten voor de waardes.
Vandaag een tussenkabeltje doorgemeten. het is een weerstand van 15kOhm in serie met de luchttempmeter. Dat wordt een oplossing van 10 cent.

CO2 potmeter is onderweg hier naar toe

Wordt vervolgt...

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

wat meetwaarden:
lucht temperatuur meter:
-5 gr 8000 ohm
3 gr 4600 ohm
20 gr 2280 ohm
Met een weerstand van 15000 ohm in serie denkt de ecu dus dat het serieus koud is

De CO2 potmeter is een 10 slagenpotmeter van 1000 ohm.
Je kan dus ook deze er in zetten:
https://www.elektronicacatalogus.nl/LOW ... H4QAvD_BwE
Of onder de euro:
https://campaign.aliexpress.com/wow/gcp ... 1084300508

Morgen benzinepomp er in en testen
edit: hij doet ut;
https://youtube.com/shorts/I-lXOImq39Y?feature=share

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

handig stukje op dit forum over over uitlezen ecu:

https://youtube.com/shorts/Vy9F9PyGnOM?feature=share
1224: fout luchttempsensor.

Ga een klein kastje maken wat vast onder de motorkap komt met het ledje er in.

Groet Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Forummers,

op de 1100 ook een testkastje gemaakt.
Die loopt erg beroerd en geeft foutcode 1133. Dat is Hall sensor 2.
Welke is nummer 2? De onderste of de bovenste?

Ik zie ze op alie-express voor redelijke bedragen. En op het forum lees ik dat ze vaak stuk gaan. maar beide vervangen?

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 725
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door QuickFix »

RobM schreef: 04 feb 2023, 16:54Ik zie ze op alie-express voor redelijke bedragen. En op het forum lees ik dat ze vaak stuk gaan.
Nu heb ikzelf (nog) geen problemen gehad met de Hall-sensoren op mijn fietsen, maar ik begreep eerder dat het niet de sensoren zelf zijn, maar de bekabeling naar de sensoren toe: deze schijnen bij oudere uitvoeringen uit te drogen/te smelten door de hoge temperatuur waarbinnen ze zich bevinden: ik heb gelezen van succesvolle operaties waar mensen de kabels vernieuwden door kabels met teflonisolatie.

Als hetgeen ik denk correct is (defect gaan door te hoge temperaturen), weet ik niet of het wijs is om nieuwe sensoren bij Ali te halen want mijn vermoeden is dat deze gebruik maken van goedkope isolatie (misschien zelfs wel nog slechter dan de oorspronkelijk van Herr BMW) en dat mag je de gehele exercitie over twee, drie jaar weer uitvoeren.

Maar... dit zijn mijn twee centen... ;)
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 224
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Even een wat late reactie: forumlid Freek C uit Sommelsdijk schijnt ze uitstekend te kunnen maken. Daar hebben al heel wat forumleden de hallgever laten repareren.

Groeten Ben1200RT -1200-
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Ben1200RT schreef: 09 feb 2023, 19:42 Even een wat late reactie: forumlid Freek C uit Sommelsdijk schijnt ze uitstekend te kunnen maken. Daar hebben al heel wat forumleden de hallgever laten repareren.
Groeten Ben1200RT -1200-
met een setje nieuwe van Freek loopt het blok zoals het hoort.

Het ging zo:
Slecht lopen en foutcode Hall-sensor.
sensorplaat gedemonteerd en draden losgehaald, ingekort, vastgesoldeerd.
Slecht lopen en foutcode Hall-sensor
Gereviseerde Hall sensor plaat van Freek; slecht lopen maar geen foutcode meer.
Kleppen gesteld, synchronisatie gesteld, CO2 potmeter in het midden gezet
Loopt als een trein.
ledje geeft nu code 1111. En die kan ik niet vinden in de lijstjes

Nu wachten op het alu om nieuwe adaperplaten te maken.

Groet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 302
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Fout 1111 is noodloop, veroorzaakt door foutieve instelling van CO-potmeter. Instelling is nu "onrealistisch laag/arm", motor gaat daardoor in noodloop. Door noodloop wordt ontsteking later gezet en CO naar +4 procent.
peusjoost
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2023, 13:08
Type: R1100RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Dieren

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door peusjoost »

hoi Rob, Bijgaand foto van mijn BMW1100 project voor in een Panhard PL17

20200913_160637 verkleind.jpg

foto2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Edward1968 schreef: 20 feb 2023, 19:32 Fout 1111 is noodloop, veroorzaakt door foutieve instelling van CO-potmeter. Instelling is nu "onrealistisch laag/arm", motor gaat daardoor in noodloop. Door noodloop wordt ontsteking later gezet en CO naar +4 procent.
CO2 aangepast: code 4444. Geen fouten

Peusjoost: mooi project. Ga je volgen!

Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3296
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door HansD »

Leuke filmpjes op Youtube Rob! _004
https://youtu.be/l07UdUWZtE4
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Forummers,

het volgende project is binnen: een 2CV waar al een 1100S in zit. Oliekoeler, uitlaat, helemaal klaar.
Alleen de draadboom nog niet.
Afbeelding

Nu is de pinout van de ecu van de S anders. Ik kan wel een schema vinden, maar daar staat nummering van de pinnetjes niet op.
Iemand een schema van een 1100S?

de versie zonder pinnummers:
Afbeelding

groet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT wn 1100 S blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Een cd gekocht met de schema's van alle bmw motorfietsen. Dus ook de pinout van de 1100S.

Woensdag eens kijken of ie starten wil.

Groet, Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gebruikersavatar
RobM
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 dec 2021, 11:48
Type: R850RT
Bijz: BMW draait in een 2CV. Nu een rt1100
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle Ov

Re: R 850/1100 RT wn 1100 S blok en draadboom

Ongelezen bericht door RobM »

Kijk: hij doet ut:
https://youtube.com/shorts/923qujJU4FM

even kort draaien: het is al laat en er zit 1 uitlaat aan.

wat langer filmje
https://youtu.be/q5VoxAI_FOc
Afbeelding

Vraagje: bij de RT kan je met een ledje en een schakelaar de foutcodes uitlezen. Kan dat bij de S ook?
Zelfde schakeling gebouwd: geen codes. En er zit geen lambda sensor aan, dus helemaal goed kan het niet zijn.
edit: max stroom is 10mA. Er zit een weerstand in an 1K . die is dus te laag: moet minimaal 1200 ohm zijn. Morgen aanpassen



Gr Rob
ooit Honda CB350F BMW R75/5 Honda CX500. Nu 2CV uit 1982 en en classic mini
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”