Twin spark

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Donic schreef:
Tha_biker schreef:Ook eindelijk mijn Recyclizer binnen (het kwam er maar niet van om 'm te bestellen, maar vorige week besteld en begin deze week binnen). Vandaag gemonteerd, wat in principe heel simpel is (alleen zit bij mijn GSA mijn intercom en de besturingsunit voor mijn vering op het luchtfilterhuis, dus het is nu een beetje vol daaronder :D).

Een klein stukje proefgereden, maar wat een verschil! Sowieso startte de GSA nu zonder de choke te hoeven gebruiken. En zoals al beschreven hiervoor veel betere gasrespons en een veel soepeler verloop. Ook meer power onderin (een wheelie is nu echt zo gemaakt :lol: ). Maar het belangrijkste (voor mij, hier ging het mij voornamelijk om): KFR gereduceerd tot bijna nihil! En dan is mijn motor nog niet eens perfect afgesteld, hij krijgt zaterdag weer een hoognodig beurtje... Alleen nog niet op de snelweg uit kunnen proberen, maar dat komt vrijdag wel...

Al met al ben ik zeer tevreden, zeker voor het geld! Binnenkort maar ff eentje voor de RT van het vrouwtje bestellen, want deze Recyclizer gaat er niet meer uit (ook niet om ff te testen op haar motor, want dan wil zij 'm hebben :D)!
Wel even vóór het afstellen de Recyclizer verwijderen, en daarna weer plaatsen, anders is het effect weg!
Succes
Donic
Hallo Donic, ben erg benieuwd waarom het effect weg zou zijn na het afstellen.

Groet, Bert
Donic

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door Donic »

Bert,

Volgens mij is de Recylizer "extra" bovenop de bestaande afstelling van je RT. Het zorgt er voor dat je bestaande afstelling op een beter niveau getild wordt. Even los van het feit hoe dat precies gebeurd. Als je je machine dus laat afstellen MET de Recyclizer, loop je volgens mij het risico dat je "terugvalt" in de situatie van vóór de installatie van een Recyclizer. Bij het rondneuzen naar de werking van de Recyclizer was ik dat ook al eens tegengekomen.

Als ik het mis heb hou ik me aanbevolen en heb ik weer wat bijgeleerd! :) \

Groet Donic
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Halo allemaal,
misschien heeft iemand het al gevraagd maar welke moet ik voor mijn R1100RT bestellen want er staan alleen maar GS op de bestellijst of is de 1100GS ook geschikt voor de RT?
groet Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Tha_biker

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door Tha_biker »

@Donic: Ik had daar idd ook iets over gelezen. Ik zal het morgen (als ik de motor bij mijn dealer breng) ff aankaarten, dan kunnen ze zelf kijken of het nodig is.

@HenkvanR: De Recyclizer voor de 1100GS is ook geschikt voor de 1100RT.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Donic schreef:Bert,

Volgens mij is de Recylizer "extra" bovenop de bestaande afstelling van je RT. Het zorgt er voor dat je bestaande afstelling op een beter niveau getild wordt. Even los van het feit hoe dat precies gebeurd. Als je je machine dus laat afstellen MET de Recyclizer, loop je volgens mij het risico dat je "terugvalt" in de situatie van vóór de installatie van een Recyclizer. Bij het rondneuzen naar de werking van de Recyclizer was ik dat ook al eens tegengekomen.

Als ik het mis heb hou ik me aanbevolen en heb ik weer wat bijgeleerd! :) \

Groet Donic
Hallo Donic,
Het afstellen van je motor gebeurd mechanisch, kleppen stellen, synchroniseren,als je geen lambdasonde hebt ook co2.
De Recyclizer "fopt "de motronic voor wat betreft de temperatuur, en aan de motronic wordt niks afgesteld.

Dus mijns inziens hoef hij er ( zeker als je een lambdasonde hebt ) niet uit, ik zou hem er alleen uithalen als mijn motor nog onder de garantie viel.

Groet, Bert
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door Yobotje »

DutchBear schreef:besteld.....nu wachten
@ Dutchbear, laat je snel weten hoe je bevindingen zijn. Ik sta op het punt 'm voor m'n 1150 te bestellen.
groet
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door han62 »

Yobotje schreef:
DutchBear schreef:besteld.....nu wachten
@ Dutchbear, laat je snel weten hoe je bevindingen zijn. Ik sta op het punt 'm voor m'n 1150 te bestellen.
groet
Waarom wachten op Dutchbear, vraag het aan die hem al langer gebruiken en bovendien op het GS Forum staan honderden tevreden gebruikers die hem al lang gebruiken en ook een enkele die zegt geen verschil te merken.
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door Dingelbert »

han62 schreef:
Yobotje schreef:
DutchBear schreef:besteld.....nu wachten
@ Dutchbear, laat je snel weten hoe je bevindingen zijn. Ik sta op het punt 'm voor m'n 1150 te bestellen.
groet
Waarom wachten op Dutchbear, vraag het aan die hem al langer gebruiken en bovendien op het GS Forum staan honderden tevreden gebruikers die hem al lang gebruiken en ook een enkele die zegt geen verschil te merken.
Ik kom net terug van een tocht door de Pryreneeën en ik was blij dat ik 'm voor vertrek gemonteerd had (1150RT). Niet alleen geen KFR meer, maar bovendien altijd voldoende trekkracht, zelfs op de geitenpaden-passen met haarspeldbochten.
DutchBear
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door DutchBear »

Yobotje schreef:
DutchBear schreef:besteld.....nu wachten
@ Dutchbear, laat je snel weten hoe je bevindingen zijn. Ik sta op het punt 'm voor m'n 1150 te bestellen.
groet
Vandaag ontvangen.

Morgen of anders zaterdag monteren.
Zal gelijk bevindingen posten.
R1200GSA 2010
DutchBear
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door DutchBear »

Net even een eindje gereden:

Montage (hoewel dat iets suggereert, wat absoluut niet aan de orde is):
- Buddy er af.
- Stekker bij de tank losmaken (clipje induwen).
- ReCycler tussen stkker en contrastkker plaatsen.
- Buddy terug plaatsen.
- Anderhalve minuut werk.

Rijden.
- Start niet anders dan voorheen.
- Choke gedrag ook niet anders dan voorheen.
- stationair niet anders dan voorheen.
- Trekt lekkerder vanuit lage toeren (vanaf 2.000 veel soepeler).
- Hoger in de toeren merk ik weinig verschil, maar pakt wel gretiger weer op.
- KFR beduidend minder, maar niet helemaal verdwenen
- Verbruik: nog niets over te zegen. In ieder geval beter dan 1 op 3

Al met al de 35 euri wel waard vind ik. Maar je krijgt natuurlijk geen andere motor er door.

Peter
R1200GSA 2010
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Twin spark

Ongelezen bericht door Yobotje »

@Dutchbear, bedankt voor je reactie. Sinds maandag 28-9 heb ik 'm ook in bestelling. 'k Was er al van overtuigd dat dit een goede aanvulling is op m'n RT.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”