BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 7 jaar de CliniClowns

contactslot deel 2

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
koertdebruijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2014, 11:21
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: almere

contactslot deel 2

Ongelezen bericht door koertdebruijn » 08 jun 2015, 11:18

Ik reeds eerder aangegeven wat mijn probleem is, met mij contact slot, Als ik mijn contact aan zet gaat het pas na een aantal seconden aan
die tijd tussen sleutel omdraaien en aangan is varieërend. De computer heeft een update gehad.
Was al die tijd wel mee te leven, doch
nu wordt die tijd van aangaan steeds langer
Wat zou het kunnen zijn??

bijvoorbaat dank

groet Koert de Bruijn

Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 964
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldrop
Locatie: Geldrop

Re: contactslot deel 2

Ongelezen bericht door PaPinkelman » 08 jun 2015, 11:33

In het vorige topic gaf je aan een afspraak te maken met de dealer voor software controle/update. Ben je daar al geweest? Nog iets ontdekt?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Inspector Gadget

Re: contactslot deel 2

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 08 jun 2015, 11:42

Alles bij de 1200RT is zo]n beetje software, dus het alarm, zijnde tenminste de startblokkering, is software (icm met ringantenne & alarm unit, als die gemonteerd zit) die zoekt of jou sleutel herkend wordt.

Het contactslot is direct aangesloten op de ZFE, de centrale computer van je 1200RT, er zit verder geen elektronica o.i.d tussen.
Je zou de stekkers kunnen nalopen, maar ik verwacht niet dat dit een dergelijk probleem zou kunnen veroorzaken.

Zorg dat je altijd maar 1 sleutel in de buurt hebt van je contactslot, dus ook niet je reserve-sleutel!
Want de ring-antenne kan soms ook die 2e sleutel "oppikken" en dat geeft gekend de nodige problemen.

Het enige wat je zelf kunt doen is de contacten in het contactslot, met contactspray.
Maar ik weet niet of je daarbij komt met contactspray. _001

Belangrijke aanwijzing;
Heb je dit probleem ook op plekken waar je nimmer eerder met je motor bent geweest?
Voor het geval er een sterke zender in jou buurt zit, daar kan de ringantenne soms ook wat last van hebben.

Anders naar de BMW dealeRT en je motor laten uitlezen wat er qua storingen aangegeven staat.

koertdebruijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2014, 11:21
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: almere

Re: contactslot deel 2

Ongelezen bericht door koertdebruijn » 08 jun 2015, 12:59

Ben geweest, ze hebben een update gedaan, en gelijk de nederlandse versie erin.
Stond op Engels. maar dat had niets te maken met het probleem.
Omdat hij toen het aantal keren gewoon deed, heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed.

Inspector Gadget

Re: contactslot deel 2

Ongelezen bericht door Inspector Gadget » 08 jun 2015, 15:50

Omdat CAN-bus nogal gevoelig is als de accuspanning wat aan de lage kant is, heb je de accu al eens laten doormeten?
En dan bedoel ik niet met alleen een voltmeter maar met een accu-tester.

koertdebruijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2014, 11:21
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: almere

Re: contactslot deel 2

Ongelezen bericht door koertdebruijn » 10 jun 2015, 09:23

Dat dacht ik ook in eerste instantie, dus een nieuwe accu geplaatst.
Blijft het zelfde.
Ha altijd mijn reserve sleutel bij mij, laat ik nu ook thuis.
we blijven zoeken
bedankt in ieder geval

Gesloten

Terug naar “Over: Elektrisch/electronisch gedeelte”