Welke CTEC lader?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik wil een CTEC lader kopen die ik kan gebruiken voor de RT, voor een KTM 690 en voor de auto, maar kom er niet helemaal uit. Het aanbod is nogal groot.
De motorfietslader van CTEC lijkt me een druppellader - die moet ik waarschijnlijk juist niet hebben; maar welke dan?

Sommige leden hebben een MXS 5.0 , maar daar zie ik ook 3 types van.

Dit is een gadgetvraag, misschien is er een inspecteur die kan adviseren? ;)
Inspector Gadget

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile :lol:

Van de MXS 5.0 zijn er 3 uitvoeringen;

- De Polar versie, bedoelt voor extreme koude-condities.
Heeft daar voor ook een aangepaste programma.
Dus, tenzij je de Kerstman bent en met een zekere regelmaat op de Noordpool vertoeft, is dat niet de meest geschikte keuze.

- De Test & Charge versie;
Deze heeft naast de laad-functie ook een test-functie.
Van de accu & dynamo.
Leuk om af-en-toe die te testen maar in mijn optiek meer bedoelt voor een garagist & z'n klanten.
En dat scheelt toch 37 euro in de advies-verkoop prijs, nogal behoorlijk.

- De eigenlijke MXS 5.0T, wat mij betreft een prima lader en de keuze.
Ik gebruik deze al jaren op de 4-wielige. Weliswaar degene met nog een externe temperatuursensor (voor op de accu) maar dat is een beetje overdone anyway.

Kijk wel ff naar de Ah-waarde van de accu van jou 4-wielige, aangezien de MXS 5.0T accu's opladen kan t/m 110Ah.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door HansD »

Rob bedankt voor je reactie.
Is het verschil tussen een MXS5.0 en een MXS5.0T nog essentieel?
Inspector Gadget

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De -T versie heeft de ingebouwde temperatuursensor, de "reguliere" MXS v5.0 die ik heb, heeft een externe sensor (die losneembaar is en niet perse noodzakelijk dus)

Heel belangrijk is wel dat je een CTek lader bij een betrouwbare bron koopt, want ook daarvan zijn er "illegale" van in omloop;
* Mogen wij u er op attenderen dat er CTEK laders in omloop zijn welke door derden werden geopend / gemodificeerd waardoor uw persoonlijke veiligheid mogelijk in het gedrang komt. Deze laders zijn niet langer CTEK origineel, worden in veel gevallen goedkoper aangeboden en vallen niet onder de fabrieksgarantie. Vanzelfsprekend distantiëren wij ons volledig van dit soort activiteiten. Rest ons u te adviseren bij aankoop na te gaan of uw lader is voorzien van originele CTEK serienummers. Wanneer deze ontbreken raden wij u aan niet tot aankoop over te gaan. U heeft vragen ? Wij staan u graag te woord.

* Wij bieden u de uitsluitend CTEK artikelen van de nieuwste generaties voorzien van de meest recente micro processors en accessoires.
Bron: http://www.ctekbeneluxshop.com
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door HansD »

Tja, bedankt. Maar hoe weet ik nou of een webshop een echte of een neppe Ctec levert....? Dat zie je online niet, en om een bestelling te moeten retourneren vind ik vervelend en gedoe. Tips waar je wel en niet moet kopen?
Inspector Gadget

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb met de voorgenoemde aangegeven link altijd prima ervaringen gehad.
Als je wilt weten wie ik ooit daar wel op betrapt heb, stuur mij gerust een PB, dan zal ik dat bedrijf met naam en toenaam (ze bestaan onder diverse namen naar verluid) je noemen.

En anders kan je altijd zoeken op CTek's website zelf;
http://www.ctek.com/nl/nl/storelocator

Na de koop kan je het wel eenvoudig controleren, geen verzegelde behuizing (lees: vaak rode clipje aan de onderkant) en geen serienummer op de onderzijde.
Gebruikersavatar
fg1150rt
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:02

Re: Welke CTEC lader?

Ongelezen bericht door fg1150rt »

Hallo,

Ik heb de Ctek lader gekocht bij: http://www.accuhandel-utrecht.nl/
Niet duur, netjes bezorgd zonder kosten en origineel product!

Gr. Frans
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”