Pech geen stroom meer

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hallo mede forum leden ik sta momenteel met pech aan de kant van de weg wachtend op de wegenwacht volgens mij is het probleem de hoofdzekering omdat ik nergens stroom heb Wat vooraf ging. Bij het wegrijden bij Lochem richting Deventer meende ik al wat te ruiken vlakdaarna begonnen de Abs lampen te branden bij een bushalte gestopt om de motor opnieuw te starten contact af en daarna niets meer mochten er mensen zijn die nog hulp kunnen bieden via het forum graag
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ronald K »

Ik lees het nu pas en hoop dat je inmiddels bent opgehaald.
Heb geen idee wat het zou kunnen zijn, behalve een kapotte dynamo oid.
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Harro
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2014, 18:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: linksrijder
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Lelystad

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Harro »

Ik denk dat de wegenwacht veelal sneller zal zijn dan een reactie via het forum. Zou wel bijzondere nieuwe functionaliteit van het forum zijn dat je een noodoproep kan versturen die direct bij leden in de buurt terecht komt. Is waarschijnlijk meer iets voor bmwrtforum 4.0.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Harro schreef:Ik denk dat de wegenwacht veelal sneller zal zijn dan een reactie via het forum. Zou wel bijzondere nieuwe functionaliteit van het forum zijn dat je een noodoproep kan versturen die direct bij leden in de buurt terecht komt. Is waarschijnlijk meer iets voor bmwrtforum 4.0.
Het was te proberen dat ik een reactie kreeg voordat de wegenwacht kwam dan hadden we hem als forum advies kunnen geven Dat was wel nodig hij heeft het niet kunnen vinden inmiddels is de motor afgesleept naar Deventer naar Motorcentrum Deventer , ik zal jullie op de hoogte hauden wat er uit komt Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Isaac »

Het lijkt erg veel op een klacht die deze week al langs is gekomen. Mogelijk de aardkabel tussen motorblok en chassis slecht of onderbroken. Zolang de motor draait levert de dynamo genoeg energie om de motor aan te houden. De dynamo zit immers op het motorblok vast. Na het uitzetten moet de accu de energie leveren over de dan ontbrekende aardverbinding.
Een draad tussen motorblok en chassis zou de snelle test kunnen zijn.
We wachten in 'spanning' af.
Gebruikersavatar
Mark1200rs
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2015, 10:15
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Mark1200rs »

Als het geen zekering is... Contactslot, kabels accu (zal de ANWB wel gecheckt hebben) of de noodschakelaar? De massakabels goed vast? Als je iets 'ruikt' klinkt dat als kortsluiting. Zoveel items zijn er niet die de elektronica helemaal plat leggen. Bij mij vloog laatst trouwens de remlicht schakelaar bijna in de brand. Kwam flink wat rook vrij, de schakelaar was totaal gesmolten. Ik hoop dat je snel weer rijdt!
Laatst gewijzigd door Mark1200rs op 16 nov 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Dankjewel voor jullie reactie ik denk zelf ook in de richting van contactslot of massa de wegenwacht heeft alleen de zekeringen gecheckt was goed en de accu gaf 13 volt ben heel benieuwd wat het is bedank voor het meedenken word vervolg
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Piet den Breejen

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Piet den Breejen »

Van de zomer had ik met mijnR1150RT ook last van motoruitval door geen contact meer.
Als ik echter met mijn stuur draaide had ik dan wel en dan geen contact.
Dus al snel had ik door dat het een breuk in de kabel na het contact slot was.
Dit was veroorzaakt door te strakke bevestiging van de kabelboom met kabelbandjes aan het frame.
Misschien voor andere gebruikers even een punt om naar te kijken.
gr Piet
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi Piet ik denk ook dat de oorzaak kabelbreuk of contact vorige week wezen kijken of hij al begonnen was dus niet contactspray meegenomen in ingespoten even laten in werken en ja hoor weer spanning Dat gelijk alweer weg was ben benieuwd wat het is Ik heb zelf aangegeven dat ik geen haast heb omdat ik voorlopig toch niet kan rijden wegens een operatie aan me handen ik laat jullie weten wat het is
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Ed Spijker
Berichten: 174
Lid geworden op: 20 nov 2008, 15:29
Type: R1100RT
Locatie: Deventer

Re: Pech geen stroom meer

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi hij loopt weer gisteren opgehaald bleek oorzaak bij de accu te liggen massa probleem Kosten storing opzoeken 67€ zeer laag bedrag dat komt ook dat hij mijn motor heeft gebruikt voor een leerlingen opdracht Ben erin ieder geval heel blij mee
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”