Nieuwe electronische zekeringkast Neutrino

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Nieuwe electronische zekeringkast Neutrino

Ongelezen bericht door HansD »

Ik kwam een vrij nieuwe electronische fusebox tegen, de Neutrino, met wat nieuwe mogelijkheden die ik nog niet eerder heb gezien, vergelijkbaar met de PDM60 die sommige mensen gemonteerd hebben.

Met deze fusebox die je rechtstreeks op de accu aansluit (niet via Canbus of ZFE) kun je extra accesoires aansluiten, zoals verlichting, navigatie, verwarming etc.

Wat er nieuw is aan de Neutrino:
- volledig met smart phone via bluetooth te bedienen
- verlichting en verwarming kan via de app op de smartphone geregeld worden, dus niet alleen aan/uit, maar ook meer/minder stroom, Daarvoor is dan geen schakelaar/regelaar op het stuur meer nodig.
- je bepaalt zelf per circuit max. Stroom, aan/uit met contact of niet, evt. Een vertraging etc.

http://www.webbikeworld.com/t2/arboreal ... no-review/

http://youtu.be/lBsRD8rLEf0

http://youtu.be/kSAECWmxZdY
Inspector Gadget

Re: Nieuwe electronische zekeringkast Neutrino

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je de zoekfunctie rechts bovenaan gebruikt had ... ;)

Heb het wel aangeschaft maar nog niet gemonteerd, de PDM60 via een USB kabel werkt voor mij op dit moment prima.
Zo vaak heb ik geen instellingen te wijzigen.

Er zijn inderdaad enkele nieuwe/andere functies op de Neutrino, handig als je ze nodig hebt.

Wel zijn er een aantal aandachtspunten, zoals de maximale stroom per circuit, die is voor sommige poorten gelimiteerd(er).

En natuurlijk het behoorlijke prijsverschil.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Nieuwe electronische zekeringkast Neutrino

Ongelezen bericht door HansD »

Inspector Gadget schreef:Als je de zoekfunctie rechts bovenaan gebruikt had ... ;)
Big RT Smile

Ik heb er zelfs zelf op gereageerd :oops:

Maar blijft een interessant ding, dat wat meer kan dan andere.
Inspector Gadget

Re: Nieuwe electronische zekeringkast Neutrino

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is zeker een handig ding, vooral sommige functies zijn handig(er).

Het op basis van temperatuur en/of tijd het kunnen in- of uitschakelen, dus nooit meer met je koude k0nt zonder verlichting aan op de motor zitten.
Ik chargeer natuurlijk, maar puur ter voorbeeld.

Het gemoduleerd kunnen aansturen is ansicht ook wel leuk, maar ik kan daar zo 1-2-3 geen directe toepassing voor mijzelf bedenken.
Anders dan bijvoorbeeld verlichting, maar dit is dan wel een "permanente" dimstand. Totdat je de programmering aanpast.
Verwarmde kleding, schoeisel of handschoenen heb ik niet, ik ben een bikkel. :lol:
Het on-the-fly aanpassen, tenzij je ff de motor stopt en je smartphone dan pakt.

Maar er zitten zondermeer zeer handige functies op, als je denkt ze nodig te hebben of nodig hebt.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”