Soms brand het groene lampje van neutraal ( N ) niet en kan ik niet starten.Zit het probleem in de zijstandaart of zit er ergens anders een sensor en waar bevind die zich ergens ?
Mvg
Etienne
Start problemen
- michaelb
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 11 aug 2014, 18:20
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, custom paint blauw/groen
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westrand veluwe
- Locatie: Hoevelaken
Re: Start problemen
De neutraal-sensor zit, voor zover ik weet, samen met de versnellingsindicator achterop de versnellingsbak op een haast onbereikbare plaats. Om goed te kunnen servicen moet, meen ik, de hele eindaandrijvingstrein gedemonteerd worden...
Normaal echter zou je, ook als het N-lampje niet brandt, met ingeknepen koppeling toch moeten kunnen starten. Hiervoor zit er een aparte schakelaar in de koppelingsgreep. Deze is, als die ook defect is waardoor het starten niet gaat, eenvoudiger te vervangen (en kost ca 25€ uit mijn hoofd).
Michael
Normaal echter zou je, ook als het N-lampje niet brandt, met ingeknepen koppeling toch moeten kunnen starten. Hiervoor zit er een aparte schakelaar in de koppelingsgreep. Deze is, als die ook defect is waardoor het starten niet gaat, eenvoudiger te vervangen (en kost ca 25€ uit mijn hoofd).
Michael
- white
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Start problemen
Er is hier al eens een topic geweest over dit verhaal.
De sensor op de bak is lastig te bereiken inderdaad, maar er staat me iets bij uit dat topic dat perslucht en wd40 vaak wonderen doet.
Daarvoor zou hij dan (nog) niet uit elkaar hoeven..
De sensor op de bak is lastig te bereiken inderdaad, maar er staat me iets bij uit dat topic dat perslucht en wd40 vaak wonderen doet.
Daarvoor zou hij dan (nog) niet uit elkaar hoeven..