Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben benieuwd of hier gebruikers zijn met de:
- Laser MotoTronic chip :?:

of

- Wunderlich Performance Controler :?:

Ik hoor graag jullie ervaringen voordat ik een keuze maak.

Alvast enorm bedankt!
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Om je keuze wat makkelijker te maken:
http://www.tuningfactory.nl/index.php?o ... &Itemid=20" onclick="window.open(this.href);return false;

:O

Groet, Bert
Inspector Gadget

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bedankt!

Maar ik heb een (nieuwe) Laser Mototronic chip aangeboden gekregen en de Wunderlich Performance Controler, en ik was even benieuwd naar gebruikerservaringen.
En qua prijs heel aantrekkelijk.

Maar toch bedankt voor deze tip, natuurlijk!
Mike Philippens

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

De Wunderlich toestand is in werkelijkheid een Amerikaans ding die ze ge-relabeled hebben. Ik heb er wat over gelezen, maar ik weet niet of het allemaal zo geweldig is. In feite kun je beter investeren in een handmatige tuning waarbij je opgeeft wat je doel is (meer PK's of meer trekkracht onderin of wat dan ook) waarbij de motronic opnieuw geprogrammeerd wordt en gewerkt wordt met Dynojet voor een meting vooraf en naderhand. Punt van die PC is dat je eigenlijk 'in the blind' aan het werken bent. Je kunt zelf heel moeilijk voelen hoe het effect is, tenzij je een testbank hebt of een circuit waar je steeds hetzelfde rondje kunt maken. Toko's als hierboven genoemd zijn of Mile Pajic kunnen heel nauwkeurig je motor tunen.

Maar ja...als je die chip of PC kunt krijgen voor max €200 is het misschien de moeite waard.
Inspector Gadget

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

....Nog 7 dagen, spannend!....

Ik vermoedde al dat de joeniet van Wunderlich niet van hen zelf was.
Waarschijnlijk van de Fa. Techlusion, en dan model R-259, en wat ik bevestig heb gekregen via het internet.

ik heb de keuze gemaakt, het wordt de chip van Laser Exchaust, die blijft m.i. binnen de veilige marges.
Als dat bevalt kijk ik wellicht nog eens aan een gerichte tuning, ooit, misschien.

Ik wil een beetje van dat geknepen-motor gevoel, je voelt dat de fiets veel meer wil en kan, maar daar net ff "geen lucht" krijgt.


Bedankt voor je bijdrage!
Mike Philippens

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dutchmidiman schreef:ik heb de keuze gemaakt, het wordt de chip van Laser Exchaust, die blijft m.i. binnen de veilige marges.
Dat is gewoon een nieuwe chip voor de Motronic? Misschien past dat dan goed bij een uitlaat van Laser; ik heb wel eens horen zeggen dat de motor daar op moet worden aangepast omdat het anders niet goed rijdt. Mocht je aan tuning denken, kan ik je Mile Pajic aanbevelen. Buiten dat het een voormalig buurman van me is (toen ik een klein mannetje was in Den Haag, zat met zijn broertje in de klas) is het een ex-wegracer en r&d floeperd van Laser. Hij kan een Laser (of ander merk) op je machine pas maken (aansluiting op maat dus) kost je nog geen €400 incl montage geloof ik. Ik heb geen aandelen, maar ik speelde een tijdje terug met het idee. Ik zou er dan ook een tuning aan willen koppelen. Niet om harder te rijden, maar om 'm lekkerder te laten rijden, (nóg) soepeler. Beetje meer 'grunt' onderin.
Inspector Gadget

Re: Laser MotoTronic chip vs Wunderlich Performance Controler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Correct, het is de bestaande chip (Eprom/prom) van de Mototronic vervangen.
En ik heb inderdaad een uitlaat liggen van Laser, maar nog niet gemonteerd.

Maar het goede nieuws is dat ik eindelijk vrij kan krijgen om een aantal van vakantie-dagen te gaan opmaken, en dan kan ik hier eindelijk aan beginnen.

Het gaat mij inderdaad niet om harder rijden, maar meer soepel rijden.
Dat heb ik op mijn auto ook gedaan (ABT), en dat bevalt heel erg goed.

Over Mile P. heb ik inderdaad gelezen, en die staat zeker op mijn vizier wat dat betreft.
Bedankt voor de tip!
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”