R1150 RT wil niet meer aanslaan
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
R1150 RT wil niet meer aanslaan
Beste allemaal,
Ik ben nu zo'n beetje radeloos geworden ben al een week bezig met de motor omdat hij niet wil aanslaan.
Vrijdag wou hij niet starten op mijn werk vervolgens anwb laten komen en moeilijk aan de start gekregen.
Ben thuis gekomen zonder problemen. Ik dacht dan ga ik zondag synchroniseren kleppen stellen ik start de motor en en ik ga aan de slag keurig netjes alles afgesteld liep als een speer, vervolgens wil ik hem weer starten en slaat niet meer aan. Toen dacht ik aan de hallgever dinsdag op mijn werk een led met batterij gemaakt om de hallgever te kunnen door meten. Woensdag heb de hallgever eruit gehaald en door gemeten en het ledje ging keurig uit als ik het stalen liniaaltje er door heen haalde aan beide zijde. Dus dat moet werken lijkt mij. vervolgens vandaag de benzine pomp eruit gehaald of daar lekkage was maar ook niet het geval en bouwde goede druk op. Vervolgens probeerde ik weer te starten en jawel hij sloeg aan en na een paar omwentelingen sloeg hij weer af.
Deze motor is van 2001 98dkm staat erop.
Recente bougies recente benzine filter net gesynchroniseerd en kleppen gesteld.ook een recente accu.
alles draait mooi rond alleen hij slaat niet aan. Ik rij dagelijks op deze fiets dit ter info.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd heb gezien. Ik het forum helemaal doorgespit maar ik kan op dit moment niet echt iets vinden.
Of zou het toch de hallgever zijn ?
Wie kan mij helpen.
Groet,
Andre
Ik ben nu zo'n beetje radeloos geworden ben al een week bezig met de motor omdat hij niet wil aanslaan.
Vrijdag wou hij niet starten op mijn werk vervolgens anwb laten komen en moeilijk aan de start gekregen.
Ben thuis gekomen zonder problemen. Ik dacht dan ga ik zondag synchroniseren kleppen stellen ik start de motor en en ik ga aan de slag keurig netjes alles afgesteld liep als een speer, vervolgens wil ik hem weer starten en slaat niet meer aan. Toen dacht ik aan de hallgever dinsdag op mijn werk een led met batterij gemaakt om de hallgever te kunnen door meten. Woensdag heb de hallgever eruit gehaald en door gemeten en het ledje ging keurig uit als ik het stalen liniaaltje er door heen haalde aan beide zijde. Dus dat moet werken lijkt mij. vervolgens vandaag de benzine pomp eruit gehaald of daar lekkage was maar ook niet het geval en bouwde goede druk op. Vervolgens probeerde ik weer te starten en jawel hij sloeg aan en na een paar omwentelingen sloeg hij weer af.
Deze motor is van 2001 98dkm staat erop.
Recente bougies recente benzine filter net gesynchroniseerd en kleppen gesteld.ook een recente accu.
alles draait mooi rond alleen hij slaat niet aan. Ik rij dagelijks op deze fiets dit ter info.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd heb gezien. Ik het forum helemaal doorgespit maar ik kan op dit moment niet echt iets vinden.
Of zou het toch de hallgever zijn ?
Wie kan mij helpen.
Groet,
Andre
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Hall-gever is R1100 probleem, niet bij de R1150
Vonken: als je een bougie eruit haalt : vonkt die dan?
Benzine: Als hij niet aanslaat: neus in de uitlaat: ruik je benzine? Haal een injector even los en laat die op een stuk karton spuiten dan zie je onmiddelijk of daar benzine uit komt.(verstopt benzinefilter etc.
Schakelaar jiffy: als die defect is start hij echt niet, koppeling schakelaar spelt geen rol als hij in zijn vrij staat.
Als je het contact aan zet: hoor je dan de benzinepomp draaien?
etc.
Back to the basics!
Vonken: als je een bougie eruit haalt : vonkt die dan?
Benzine: Als hij niet aanslaat: neus in de uitlaat: ruik je benzine? Haal een injector even los en laat die op een stuk karton spuiten dan zie je onmiddelijk of daar benzine uit komt.(verstopt benzinefilter etc.
Schakelaar jiffy: als die defect is start hij echt niet, koppeling schakelaar spelt geen rol als hij in zijn vrij staat.
Als je het contact aan zet: hoor je dan de benzinepomp draaien?
etc.
Back to the basics!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Hoi Bert,
Ik ben weer bij de basis begonnen, en ik heb alles gedaan wat je zei, doet het allemaal prima.
Maar nog steeds niet aanslaan
Zou het ook aan de startmotor kunnen liggen hij heeft pas 30 dkm gedraaid?
Hij draait wel gewoon?
Grt,
Andre
Ik ben weer bij de basis begonnen, en ik heb alles gedaan wat je zei, doet het allemaal prima.
Maar nog steeds niet aanslaan
Zou het ook aan de startmotor kunnen liggen hij heeft pas 30 dkm gedraaid?
Hij draait wel gewoon?
Grt,
Andre
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Dus hij vonkt, injectors geven benzine, startmotor draait, dodemansknop in de juist stand, ploft niet in uitlaat, jiffy is ingeklapt. Zou nog iets met timing kunnen zijn dat alles op het verkeerde moment gebeurd: Hall-gever correct terug geplaatst?
Ik zou nu kijken naar welke spanningen je meet op de TPSensor, zoek wel de waarden op voor de 1150 en niet voor de 1100 want die is anders. Mogelijk dat de stand van de gasklep en de hoeveelheid benzine niet klopt, je kunt ook beginnen met de TPS opnieuw te laten inleren (zekering van de Motronic (nr 5???) er een minuut uit en weer terug, contact aan zonder starten, 2 keer rustig van gas open naar gas dicht en dan starten)
Je maakt het wel interessant voor ons en voor je zelf ...... :shock:
Ik zou nu kijken naar welke spanningen je meet op de TPSensor, zoek wel de waarden op voor de 1150 en niet voor de 1100 want die is anders. Mogelijk dat de stand van de gasklep en de hoeveelheid benzine niet klopt, je kunt ook beginnen met de TPS opnieuw te laten inleren (zekering van de Motronic (nr 5???) er een minuut uit en weer terug, contact aan zonder starten, 2 keer rustig van gas open naar gas dicht en dan starten)
Je maakt het wel interessant voor ons en voor je zelf ...... :shock:
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Toen je het benzine filter hebt gewisseld, heb je toen op de stromingsrichting gelet?? Wat voor een druk bouwt je benzine pomp op??
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Interessante gedachte ...........Benji schreef:Toen je het benzine filter hebt gewisseld, heb je toen op de stromingsrichting gelet?? Wat voor een druk bouwt je benzine pomp op??
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Kleine update.
Ik heb alles weer eens nagelopen, maar nu vonk hij niet meer althans heel lichtjes en volgens mij moet hij een heldere vonk geven.
wat ik nu heb gedaan is de kabels doorgemeten van de bougies die zijn goed de bobine krijgt spanning volgens het stekkertje.
Waarschijnlijk is de bobine niet meer goed. Ik heb toch eventjes een tweede hands bobine op de kop getikt voor weinig en die krijg ik morgen binnen.
Wordt vervolgd.
Ik heb alles weer eens nagelopen, maar nu vonk hij niet meer althans heel lichtjes en volgens mij moet hij een heldere vonk geven.
wat ik nu heb gedaan is de kabels doorgemeten van de bougies die zijn goed de bobine krijgt spanning volgens het stekkertje.
Waarschijnlijk is de bobine niet meer goed. Ik heb toch eventjes een tweede hands bobine op de kop getikt voor weinig en die krijg ik morgen binnen.
Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Hallgever?
Als je het contact aanzet gaat dan de naald van de toerenteller op en neer?
De meest voorkomende hallgeverstoringen:
Je komt 's avonds thuis met een perfect rijdende motor, zet hem in de schuur en de volgende morgen doet hij/zij het gewoon niet meer.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd en daarna weken geen last.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd maar.... na een paar kilometer weer stil vallen en na een minuut of 10 weer starten en rijden.
Dit laatste kan meerdere keren achterelkaar voor komen.(soms wel 10x of meer)
Is de hallgever kapot en je zet het contact aan dan zwiept de wijzer van de toerenteller vaak op en neer of hoor je de benzinepomp, in de tank, aan- en uitschakelen zonder dat dat zou moeten.
-Freek-
Als je het contact aanzet gaat dan de naald van de toerenteller op en neer?
De meest voorkomende hallgeverstoringen:
Je komt 's avonds thuis met een perfect rijdende motor, zet hem in de schuur en de volgende morgen doet hij/zij het gewoon niet meer.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd en daarna weken geen last.
Stilvallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen maar na een minuut of 10 weer starten en rijden alsof er nooit iets is gebeurd maar.... na een paar kilometer weer stil vallen en na een minuut of 10 weer starten en rijden.
Dit laatste kan meerdere keren achterelkaar voor komen.(soms wel 10x of meer)
Is de hallgever kapot en je zet het contact aan dan zwiept de wijzer van de toerenteller vaak op en neer of hoor je de benzinepomp, in de tank, aan- en uitschakelen zonder dat dat zou moeten.
-Freek-
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Hallgever is ook zeer zeker een 1150 probleem!
Het zo testen zegt niet zo veel, ik heb er hier al zoveel gehad die eigenlijk goed zouden zijn maar het niet deden.
Of gewoon goed getest totdat je ze verwarmt met de föhn dan valt vaak 1 van de sensoren uit.
Cadboer, stuur me anders even een PB dan kunnen we wel een test hallgever regelen.
-Freek-
Het zo testen zegt niet zo veel, ik heb er hier al zoveel gehad die eigenlijk goed zouden zijn maar het niet deden.
Of gewoon goed getest totdat je ze verwarmt met de föhn dan valt vaak 1 van de sensoren uit.
Cadboer, stuur me anders even een PB dan kunnen we wel een test hallgever regelen.
-Freek-
- Wieleman
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 17:50
- Type: R1200RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Duiven
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Als ik het zo lees,lijkt me dat de bekabeling van de hallgever naar de connector verrot is, de isolatie van de draadjes is aan het vergaan zodat deze onderling kontakt maken. Vervelend, maar zet hier een nieuwe kabel (4aardig) aan en het probleem is opgelost, wel een priegelwerk, maar te doen. Succes
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Bij Freek een gereviseerde hallgever besteld (bedank Freek voor je snelle service).
Net eventjes erin gezet, omdat de andere toch stiekum kapot was.
Nu een verse bobine geplaatst en een hallgever maar wil nog steeds niet aanslaan .
Kan het zijn dat de motronic stuk is? Is daar iemand bekend mee. Of heb ik iets over het hoofd gezien.
Ik weet het op dit moment niet meer, word er langzamer wel een beetje moedeloos van.
Help.
Net eventjes erin gezet, omdat de andere toch stiekum kapot was.
Nu een verse bobine geplaatst en een hallgever maar wil nog steeds niet aanslaan .
Kan het zijn dat de motronic stuk is? Is daar iemand bekend mee. Of heb ik iets over het hoofd gezien.
Ik weet het op dit moment niet meer, word er langzamer wel een beetje moedeloos van.
Help.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Vreemde zaak.........heb je wel aanwijzing op de FID, dus benzine voorraad en temperatuur?
Zit er alarm op?
Zijstandaard schakelaar?
-Freek-
Zit er alarm op?
Zijstandaard schakelaar?
-Freek-
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Wat is een fid?
Benzine genoeg
Wat bedoel je met temperatuur Freek?
Alarm heb vorig jaar er uitgehaald wegens een probleem met starten.
Zijstandaard werk ook goed want als ik hem in zijn versnelling zet en de standaard uit en ik zet het contact aan hoor ik de bezien pomp niet maar als ik de standaard inklap dan hoor ik de benzine pomp gaan.
Alvast bedankt voor je reactie Freek.
Groet Andre
Benzine genoeg
Wat bedoel je met temperatuur Freek?
Alarm heb vorig jaar er uitgehaald wegens een probleem met starten.
Zijstandaard werk ook goed want als ik hem in zijn versnelling zet en de standaard uit en ik zet het contact aan hoor ik de bezien pomp niet maar als ik de standaard inklap dan hoor ik de benzine pomp gaan.
Alvast bedankt voor je reactie Freek.
Groet Andre
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Als je de benzine pomp hoort draaien, wil dit nog niet zeggen dat er benzine uit je injecteurs komen. Bij mijzelf is er een paar jaar geleden een slangetje van de benzine pomp los gekomen en de RT wou ook niet meer starten.
Dus, haal de injecteur eens los en kijk of deze benzine sproeit, met vonk, benzine en lucht moet die starten. Suc6
Dus, haal de injecteur eens los en kijk of deze benzine sproeit, met vonk, benzine en lucht moet die starten. Suc6
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Dat heb ik gecontroleerd beide injectie sproeien als ik de startknop inhoud.
Maar ik heb geen vonk.
Vedergeval bedankt voor het meedenken Benji
Maar ik heb geen vonk.
Vedergeval bedankt voor het meedenken Benji
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Dus waarschijnlijk ook geen spanning op de bobines?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Ik zal even een kleine opsomming doen wat ik gedaan heb tot nu toe.
Benzine pomp gecontroleerd werk goed geen lekkage en bouwt druk op.
Benzine filter halfjaar geleden vervangen.
Sproeiers doen het keurig netjes als ik start.
Bobine vervangen en krijgt spanning.
Bougie kabels door gemeten en ik heb de juiste weerstand plus/min 8 Kohm
Bougies zijn vrij nieuw
Hallgever vervangen.
De Jiffy nagekeken en is goed.
Accu is goed en als ik start komt hij niet onder de 10 volt zonder start 12,8 volt.(halfjaar oud ook.)
Startmotor is een half jaar geleden vervangen en heb ik voor de zekerheid nagekeken ook niks aan te vinden.
Dat was het wel zo'n beetje wat ik nu drie keer ben doorgelopen maar nog steeds geen vonk
Bordes doet het gewoon daar valt niks aan te zien doet gewoon zijn dingetjes als je de sleutel omdraait, benzine hoeveelheid wordt aangegeven klokje doet het.
Ik zag in het schema dat de bobine gestuurd wordt door de motronic, zou daar ook iets kunnen zijn of er ergens een draad breuk is of een aarding niet goed zit
wat zal ik nog moeten doen wie weet het
Groet,
Andre
Benzine pomp gecontroleerd werk goed geen lekkage en bouwt druk op.
Benzine filter halfjaar geleden vervangen.
Sproeiers doen het keurig netjes als ik start.
Bobine vervangen en krijgt spanning.
Bougie kabels door gemeten en ik heb de juiste weerstand plus/min 8 Kohm
Bougies zijn vrij nieuw
Hallgever vervangen.
De Jiffy nagekeken en is goed.
Accu is goed en als ik start komt hij niet onder de 10 volt zonder start 12,8 volt.(halfjaar oud ook.)
Startmotor is een half jaar geleden vervangen en heb ik voor de zekerheid nagekeken ook niks aan te vinden.
Dat was het wel zo'n beetje wat ik nu drie keer ben doorgelopen maar nog steeds geen vonk
Bordes doet het gewoon daar valt niks aan te zien doet gewoon zijn dingetjes als je de sleutel omdraait, benzine hoeveelheid wordt aangegeven klokje doet het.
Ik zag in het schema dat de bobine gestuurd wordt door de motronic, zou daar ook iets kunnen zijn of er ergens een draad breuk is of een aarding niet goed zit
wat zal ik nog moeten doen wie weet het
Groet,
Andre
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
De bobine krijgt spanning. ik neem aan dat je dit werkelijk over de bobine aansluiting hebt gemeten. Als je namelijk aan beide zijden van de bobine 12 volt hebt gemeten is er of een onderbreking naar de motronic of is het de motronic zelf die niet werkt. Om te vonken moet deze door de motronic steeds kort (door de hall gevers gestuurd) onderbroken worden.
Als de puls niet bij de motronic binnen komt dan zal de motronic dus ook niets doen.
Als de motronic wel de stroom onderbreekt maar de 2e aansluiting maakt sluiting dan werkt het ook niet.
De tachometer kan dus ook sluiting maken en de bobine vast houden.
De plug (3 polig) van de tachometer even los maken en nogmaals meten of testen.
Als de puls niet bij de motronic binnen komt dan zal de motronic dus ook niets doen.
Als de motronic wel de stroom onderbreekt maar de 2e aansluiting maakt sluiting dan werkt het ook niet.
De tachometer kan dus ook sluiting maken en de bobine vast houden.
De plug (3 polig) van de tachometer even los maken en nogmaals meten of testen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Oke dat heb ik nog niet gedaan.
Ik moet wel zeggen dat die zo af en toe beslagen is, zou dat ook kunnen aanduiden voor een sluiting in die toerentalmeter?
Waar kan ik deze stekker ongeveer vinden Isaac.
Is dat de stekker van de toerenteller?
Ik moet wel zeggen dat die zo af en toe beslagen is, zou dat ook kunnen aanduiden voor een sluiting in die toerentalmeter?
Waar kan ik deze stekker ongeveer vinden Isaac.
Is dat de stekker van de toerenteller?
Laatst gewijzigd door cadboer op 29 mar 2016, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Als het goed is dan zit deze stekker nabij de meter of mogelijk zelfs direkt op de meter.
Ik weet niet tot in hoeverre de 1150 afwijkt van de mij (heel) bekende 1100.
Ik weet niet tot in hoeverre de 1150 afwijkt van de mij (heel) bekende 1100.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Oke top Isaac.
Ga ik dat weer proberen bedankt voor je reactie Isaac wordt vervolgd.
Ga ik dat weer proberen bedankt voor je reactie Isaac wordt vervolgd.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Met temperatuur bedoel ik idd de aanwijzing op je dashboard naast de benzine voorraad.
Die zal niet aangeven als hij koud is maar je benzineaanduiding doet het wel dus dat is goed.
Ik kreeg net de oude plaat binnen en iets wat ik zelden zie is dat beide sensoren kapot zijn.
Misschien kortsluiting in een kabel hier of daar.
't is moeilijk te zeggen zo van een afstand.
Zit wel de onderbreker, dat hoedje wat over de hallgevers zit, met het lipje in de uitsparing van de krukas?
-Freek-
Die zal niet aangeven als hij koud is maar je benzineaanduiding doet het wel dus dat is goed.
Ik kreeg net de oude plaat binnen en iets wat ik zelden zie is dat beide sensoren kapot zijn.
Misschien kortsluiting in een kabel hier of daar.
't is moeilijk te zeggen zo van een afstand.
Zit wel de onderbreker, dat hoedje wat over de hallgevers zit, met het lipje in de uitsparing van de krukas?
-Freek-
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Ja zeker Freek daar heb ik specifiek op gelet.
Ik kan pas vrijdag weer sleutelen eraan. Ik hou je op de hoogte.
Grtz Andre
Ik kan pas vrijdag weer sleutelen eraan. Ik hou je op de hoogte.
Grtz Andre
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
De hallgevers zijn trouwens ook eenvoudig te testen. Je neemt een ledje in serie met een weerstand zodat deze geschikt is om op 12 volt te kunnen branden. De positieve zijde sluit je aan op de plus. De negatieve zijde kan je dan aansluiten op 1 van de sensor draden. Tijdens het starten moet het ledje dan steeds heel kort oplichten. De plus is overal wel vandaan te halen (eventueel de rode draad prikken). Om de sensordraad te meten is de hulp van een speld soms onmisbaar. Die kan je dan gewoon door de sensordraad heen prikken en als geleider gebruiken. Als het goed is zijn er 4 draden. Het is niet de bruine of de rode. Dan blijft er vermoedelijk een oranje en een groene (even uit het hoofdje) over. Respectievelijk sensor 1 en sensor 2.
Volgens mij heb je vrijdag weer wat te doen.
Volgens mij heb je vrijdag weer wat te doen.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Rood = +
Bruin = -
Zwart = onderste sensor
Oranje = bovenste sensor.
Ik zou een beetje voorzichtig zijn met in de kabel prikken, als er later water in komt ben je verder van huis.
Heel dun draadje in de stekker mee stoppen, zeg een paar "haren" van een koper draadje.
Verder vind ik het een lastige zaak om zo op afstand te beoordelen.
-Freek-
Bruin = -
Zwart = onderste sensor
Oranje = bovenste sensor.
Ik zou een beetje voorzichtig zijn met in de kabel prikken, als er later water in komt ben je verder van huis.
Heel dun draadje in de stekker mee stoppen, zeg een paar "haren" van een koper draadje.
Verder vind ik het een lastige zaak om zo op afstand te beoordelen.
-Freek-
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 apr 2014, 10:24
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS 2007
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Hij doet het weer.
Na dat ik de gereviseerde hallgever erin had gestopt heb ik niet meer op de accu gelet, die was na het vele starten leeg geraakt.
De accu een etmaal opgeladen en vandaag erin gezet en starten en lopen.
Het probleem was toch de hallgever uiteindelijk. Hij start als een sneltrein weer, beter dan voorheen. Want daar moest ik toch een aantal keren starten wou hij het doen. Maar nu is het druk op de knop en lopen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de tips super.
Groet,
Andre
Na dat ik de gereviseerde hallgever erin had gestopt heb ik niet meer op de accu gelet, die was na het vele starten leeg geraakt.
De accu een etmaal opgeladen en vandaag erin gezet en starten en lopen.
Het probleem was toch de hallgever uiteindelijk. Hij start als een sneltrein weer, beter dan voorheen. Want daar moest ik toch een aantal keren starten wou hij het doen. Maar nu is het druk op de knop en lopen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de tips super.
Groet,
Andre
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: R1150 RT wil niet meer aanslaan
Ok, gelukkig, ook weer opgelost!
-Freek-
-Freek-