Verklikkerlampje handvatverwarming

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Mike Philippens

Verklikkerlampje handvatverwarming

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik vind het best wel storend dat de BMW ingenieurs niet bedacht hebben dat het wel handig zou zijn als het ingeschakeld zijn van de handvatverwarming wordt aangegeven door een lampje. Zou helemaal top zijn wanneer je nog eens kon zien in welke stand ie staat (voel je wel natuurlijk, maar toch). Ik kan nl niet goed zien of ie aan staat, en ik heb al een keer gemerkt dat iemand met z'n tengels eraan had gezeten. Volgens mij merk je het bv niet zo 1-2-3 als in de zomer de verwarming op 1 staat.

Ik ben niet zo'n electrotechneut, maar is het ingewikkeld om een ledje te plaatsen die aangeeft of ie aanstaat? Het mooiste zou zijn een 2kleurige led zodat je kunt zien of ie op 1 of 2 staat. Oranje/rood bv. Het aller-allermooiste zou een schakelaar (gelijk aan die kiepschakelaar die er nu in zit) zijn met geïntegreerde led. Volgens mij zijn er dergelijke schakelaars, maar of ze in de juiste maat verkrijgbaar zijn is de vraag.
Dave

Re: Verklikkerlampje handvatverwarming

Ongelezen bericht door Dave »

Volgens mij moet het mogelijk zijn inderdaad om een tweekleurig ledje in de schakelaar te bakken. Als ik het goed heb, dan zal de stroom die door de handvatten loopt de temperatuur bepalen. De vraag is nu of deze stroom vanuit de knop op het dashboard gestuurd wordt. Ik ga daar even naar op zoek (vind dat wel een leuk idee voor een vrije woensdagmiddag).
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Verklikkerlampje handvatverwarming

Ongelezen bericht door Baird »

neem van mij aan dat je je vingers brandt als hij zomers op stand 1 staat Oia, bij de R1150RT zit die knop op het stuur en kun je het wel goed zien _004

-1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Verklikkerlampje handvatverwarming

Ongelezen bericht door han62 »

Is het een ideel om het vlak van de schakelaar als hij aan staat rood te maken dan zie je ook beter of hij op stand 1 of 2 staat.
Een lampje daar zie je overdag ook niet zo veel van (denk ik)
Mike Philippens

Re: Verklikkerlampje handvatverwarming

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

han62 schreef:Is het een ideel om het vlak van de schakelaar als hij aan staat rood te maken dan zie je ook beter of hij op stand 1 of 2 staat.
Een lampje daar zie je overdag ook niet zo veel van (denk ik)
Is op zich een goed idee. Kijken of het aanbrengen van een ledje erg veel werk is, anders doe ik dat.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”