Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Nico Graftdijk

Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Nico Graftdijk »

Ik heb pas de motor gekocht met een orginele BWM radio met stuur bediening.
Ik kan echter nog geen handleiding op de kop tikken. Het enige wat erop de radio staat
is: Computer Antie Theft System. Motor is van 1999.
Kan iemand mij daar misschien aan helpen?
BVD Nico.
WoutG

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door WoutG »

Nico,

Is het de BMW / Clarion PU-9203A?
Inspector Gadget

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

... dan staat deze in de "Handige RT-Downloads"; :D
http://www.heijnen-smets.nl/downloads/m ... 514401.pdf
endlr

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door endlr »

hi ik heb een orginelle clarion in mijn 1100 rt gebouwd. de Handleiding heb ik ook, maar ik heb wel gezeik gehad met het werkend kijken, als ik pech heb moet ik morgen weer de linker kuip eraf schroeven omdat ik vandaag de motor aan het wassen was. Dan kan ik fotos maken hoe en wat als er behoefde is.ik hoor het graag.
Gr. Rein
Nico Graftdijk

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Nico Graftdijk »

WoutG, dutchmidiman en Rein hartelijkdank voor jullie reacties.
Ik heb de handleiding inmiddels kunnen downloaden.
Echter ondanks dat ik het codenummer juist heb ingetikt volgens de instructie blijkt dit nog niet tot een juist resultaat te leiden.
Ik zal nog eens nagaan of mij de juiste code is verstrekt of heeft ienmand anders nog een tip?
Groeten,
Nico.
Inspector Gadget

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, ik heb wel een tip;
Als je te vaak de verkeerde code intikt, blokkeert de radio volledig.

Eerst de twee toetsen "ST-Band" en "VF-TM" (naast de doorspoelknop van de cassette) gelijktijdig indrukken. (ik meen mij te herinneren dat je dit een paar seconden ingedrukt dient te houden om het scherm te wissen).
Het kan ook zijn dat je eerst de radio moet uitzetten, beide toesten indrukken en ingedrukt houden, en pas dan de radio weer aanzetten.
De foutieve code verdwijnt en en dan de juiste code invoeren.

En bij "regulier" gebruik is het een kwestie van de "ST" indrukken om een evt. verkeerd ingevoerde code te wissen.
Overigens is dat dezelfde toets die je ingedrukt moet houden om eventueel het CATS (antidiefstal) systeem permanent in- of uit te schakelen. (zie handleiding)
Nico Graftdijk

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Nico Graftdijk »

Hoi dutchmidiman,
Het is me inmiddels gelukt de radio aan de praat te krijgen.
Het probleem blijkt te zitten in het niet lekker functioneren van de kanaalvoorkeur keuze toets die je gebruikt voor het intoetsen van de code.
Het gat om de toets 5/6. Als ik de 5 in tik komt er meestal de zes op het display.
De aanhouder wint. Na meerdere keren kwam de 5, die ik 2x in mijn code heb zitten, op de juiste plaats en werd de radio geactiveerd.
Ik ga even verder kijken hoe ik met het probleem om ga.
Dank voor je meedenken.
Groeten,
Nico
Inspector Gadget

Re: Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004 Blij te vernemen dat het nu wel werkt.

Je kunt er eventueel voor opteren om de antidiefstalbeveiliging (dubbele woordwaarde :lol:) semi-permanent uit te schakelen?
Dan hoef je nimmer meer de code in te voeren, tenzij de boordspanning wegvalt.

Terwijl de radio uitstaat, en de CATS indicator knippert, druk en hou ingedrukt voor tenminste 3 seconden (lees: zodra CATS indicator uit gaat) de "ST" toets.
De CATS indicator zal dan uitgaan, en alleen weer "in springen" zodra de boordspanning weggevallen is (bijv. door loskoppelen van de accu of de radio zelf).

Als je de radio uitzet en de CATS indicator knippert niet, staat CATS al uit (tenzij de accu of radio losgekoppelt worden, dan springt CATS weer aan :roll: )

Voor wat betreft de toetsen;
Wellicht dat je met een sterke stofzuiger boven/op/in de kieren rondom de toetsen kan trachten de troep weg te zuigen :idea:

Zo ver ik in de service-manual kan zien, is het een eenvoudige 4x4 schakel-matrix toetsenbord, waarvan 12 toesten gebruikt worden.

Als je electronica-adopt bent, kan je er eventueel voor kiezen het toestenbord los te halen en goed schoon te maken.
Maar daaraan zitten natuurlijk altijd risico's!

Toen ik mijn fiets kocht zat aldaar ook een stofnest (en wie weet meer, bbrrrr).

Suc6 verder en zet de radio niet te hard, BMW's maken ook muziek uit zichzelf 8-)
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”