BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 7 jaar de CliniClowns

Vervolg op: EWS bij R1200RT van 2009

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
Isaac
Berichten: 553
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Vervolg op: EWS bij R1200RT van 2009

Ongelezen bericht door Isaac » 14 feb 2017, 12:47

Ik weet niet wat je onder inductie verstaat. Als je bedoeld dat het net lijkt of er spanning op het frame staat dan kan het zijn dat de galvanische scheiding van de lader onvoldoende is. ik begrijp dat je deze vast in de motor hebt zitten en dus alleen de spanning (220) aansluit. Als dat zo is dan zijn er 2 mogelijkheden afhankelijk van het type lader.
Als er een randaarde stekker op zit (klasse 1 dus) dan zal mogelijk de aarde van de huis installatie of van het snoertje niet goed zijn.
Als er een eurostekker op zit (klasse 2 dus) dan zal er door vocht mogelijk een lekstroom lopen. Stekker omdraaien kan dan een ander resultaat geven.
Uiteraard dient het wel opgelost te worden omdat 220 volt erg gevoelig kan zijn en zelfs verder strekkende gevolgen kan hebben.
Ik vermoed het laaste en dan heb je toevallig nadat je de ombouw hebt gemaakt de stekker omgedraaid. Ook kan het zijn dat het vocht intussen verdampt is en daardoor de lekspanning niet meer aanwezig is. Een megger test doet wonderen en capacitief meten op het frame is ook een mogelijkheid.

Gesloten

Terug naar “Over: Elektrisch/electronisch gedeelte”