Hogedruk spuit en r 1100 rt doet het niet meer

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
endlr

Hogedruk spuit en r 1100 rt doet het niet meer

Ongelezen bericht door endlr »

Da ben ik weer, heb net van de week bericht hoe blij ik was met mijn reparatie van de Cardan. Vrijdag was het alweer zover. ik werd gebeld om bij Motor centrum Almere de computer waarmee men de verschillende motoren kan uitlezen te installeren. dit was zo gebeurd, Wij meteen mijn R 1100 RT aangesloten, en meteen kunnen zien dat mijn ABS sensor van het voorwiel niet meer werkt. Direkt afgesproken dat wij dit met de vorlgende beurt eens verder onder handen nemen, tenslotte kan ik ook best zonder ABS rijden, ( 12 000km ) in 24 ritten.
Toen ik toch maar bij Marco was, dacht ik laat mij maar de Motor schoon maken, ik was 1 uur bezig o.a met de hooge druk spuit. De`motor leek net nieuw. toen ik 14.55 uur weeg reed stond ik opeens stil op de hooge ring in almere. Nog bedankt voor de veele Hulp die mij werd aangeboden door mede motor rijders _004 . toen belde ik 15.10 uur Marco met de vraag of het mogelijk is dat de boxer zoveel water te verwerken had, hij meente dat ik 10 minuten moest wachten en nog eens probieren te starten. inmiddels was het al 16.00 uur en ik dacht laat mij toch maar de ANWB bellen. Niet voor niks betaal ik mij krom bij deze club. Toen kwam om 17.30 uur iemand van de ANWB hij wilde meteen ( heel stuur) kijken en oook oplossen , ik zei hem dat het geen auto is maar een echte duitse BMW Motor , hij ging onder de motor kruipen :$ en wilde zo nodig de reparatie te pleke uitvoeren, hij zochte naar de bobine maar hij kon hem niet vinden :shock: toen ik Marco belde met de vraag waar dat ding zit ( onder de Tank) keek de man van de ANWB in de hemel een meente dat het bijna donker werd en liep naar zijn auto om een sleep dienst te bellen. Om 19.00 uur werde de Motor bij mij thuis afgeleverd.
Nu heb ik natuurlijk meteen alle kappen eraf geschroeft om te kijken hoe en wat, ik kon niets vochtiges vinden. Heeft al iemand eerder zo iets mee gemaakt dat naar het wassen de Motor het niet meer doet. Ik zag de buggies geen vonk meer geeft, het lijkt op de bobine. voor de rest zitten alles zekeringen nog erin.

ik hoor het graag ondanks dat de Motor dinsdag naar Motorcentrum almere gaat , mits ik de Hoofdprijs moet betaalen voor zo een grap. gr, Rein -1100-
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Hogedruk spuit en r 1100 rt doet het niet meer

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Gokje, er zit water in de bedrading van de HES (Hall Effect Sensoren)

Dat ding zit voor op de motor achter de zwarte kap en dan achter de pully van de riem.

En troost je, je ben niet de 1e en ook niet de laatste.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Stingray

Re: Hogedruk spuit en r 1100 rt doet het niet meer

Ongelezen bericht door Stingray »

Yeb heb ik ook gehad. Na een aantal uren in de regen, er mee uit scheiden. Tijdens het wachten op de ADAC werd het droog en op een gegeven moment sloeg ie weer aan voor een paar seconden. Naar mate het langer droog werd bleef de motor steeds langer lopen. Sterker nog. NA een extra hotel overnachting uiteindelijk gewoon 800km naar huis gereden in een stralend zonnetje. Uiteindelijk is de Hallgever vervangen.

Gr Bas
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Hogedruk spuit en r 1100 rt doet het niet meer

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Héél vroeger heb ik ook een keer mijn motor met een hogedrukspuit schoongespoten.....zelfs 't vet uit de diverse keerringen bleek later :O ! Sindsdiens heb ik me nimmer meer vergrepen aan een hogedrukspuit en volgens kenners is dat ook maar het beste.

De Promotor heeft overigens daarover eens het volgende geschreven:

17. WAAROP ALLEREERST LETTEN?
Om startproblemen te voorkomen kun je op het volgende letten: - Houd motorolie, bougies, luchtfilter en benzine ook in goede staat. - Reinig je motor niet te vaak met een hogedrukspuit. Als je die toch per se wilt gebruiken, mijd dan zo veel mogelijk de elektrische delen.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”