display oliedruk en benzinestand

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Hallo allemaal, Everybody Happy? Big RT Smile
Ik ook althans dat is wel een beetju getemperd. :O

Que? Wat's gebeurt? :? I don't know maar wellicht dat iemand mij kan helpen.

Je herkent het vast wel. Motor uit de winterstalling gehaald, opgeladen accu gemonteerd, alles nagelopen en dan kijk je (rechts op je dashboard) en zie de dat alle streepjes van de oliedruk en de benzinemeter aan staan en de klok staat op 88.88.
Bij de dealer geweest die aangaf om de 3e zekering er een nachtje uit te halen. inderdaad, dat werkt en ik heb m er maar gelijk 2 nachten uit gelaten. Ik dorst niet te kijken toen ik hem er weer in stak maar je raad het al. Alle streepjes stonden er weer en de klok op 88.88 _001
De dealer gaf aan dat er dan een nieuw(kostbare) display ingezet moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?



Overigens ben ik wel gewoon gaan rijden want de olie was voldoende en benzine heb ik getankt

Graag een advies of tip of ............. :?
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Voor de goede orde, het linker rijtje in dit display geeft niet de oliedruk weer, maar de olietemperatuur....

Ik heb geen ervaring met een defect display, wel eens helemaal niets gezien als de connector niet goed aangesloten was. Dat al eens geprobeerd (connector losmaken, goed schoonmaken evt. contactspray en dan weer terugzetten)?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt (wanneer het display echt defect is) even gOOglen op Boonstra Parts in Ureterp. Die hebben vast wel een deugdelijk exemplaar op de plank liggen. Dat scheelt je t.o.v. een nieuwe een hoop geld.

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Bas van Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
Type: R1150RT
Bijz: 2002 Zilvergrijs
Land: België
Woonplaats of omgeving: Antwerpen

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Bas van Dijk »

dit schreeuwt : ergens een los contact !
ALs je pech hebt zit dat in de LCD display zelf.

Ik zou ook op zoek gaan naar sloop, moeten er genoeg zijn, er zijn zo vreselijk veel van die motoren verkocht.

Zeker geen vocht erin? Dat kan ook. Unit demonteren, goed drogen, contacten schoonmaken van de stekkers met contactspray...
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Berrybeer »

En toch zou het zomaar de accu kunnen zijn.... :geek:
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door siebke »

Is de motronic gereset na het herplaatsen van de accu?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door japachap »

Ik zal de stekker als eerste controleren. Op de 1150 is dat een grote oranje ding helemaal linksboven de snelheidsmeter onder de ruitkuip gemonteerd (als ik goed herenner..). Waarschijnlijk ook bij de 1100. Gevoelig voor vuil waarbij de verbinding naar de RID kan ontbreken. Contacten schoonmaken. Ik had ook wat geleidende koppervet erin gedaan. Nooit probleem meer...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

siebke schreef:Is de motronic gereset na het herplaatsen van de accu?
Ik zie veel reacties en tips _004 ik ga er mee aan de gang. _004
bedankt allemaal.
Nadat ik de accu in het najaar eruit had gehaald heb ik hem begin deze maand weer teruggeplaatst.
He, wellicht is de motronic resetten iets? Big RT Smile
Kan je iets meer aangeven hoe dat werkt en/of zou moeten? _001

grt Jaap
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nee, de Motronics van de 11xxRT-serie heeft niets met die sensoren en tijd-indicatie van doen, de intelligentie zit in het display zelf.

Brandstof-niveau komt vanuit de tank direct naar het display.
Tijd-klok zit geheel zelfstandig in het display, het enige gemeenschappelijke is voeding en massa vanuit de accu.
De Olie-temperatuur is een signaal van een sensor in het blok, waarbij het display "meekijkt" naar het signaal welke ook naar de Motronics gaat.

Kortom, wat dat betreft werkt het display volledig onafhankelijk van de Motronics.
Jou probleem is een defect van het display zelf (komt wel vaker voor), de connector daar naar toe (vervuiling) of een te lage accu-spanning.

Ik zou beginnen met het meest eenvoudig, en dus eerst de accuspanning meten, die moet tenminste 12,5 volt zijn, dan is de accu zo'n 80% opgeladen. Meet de spanning eerst met contact-uit, dan met contact-aan.
Is de spanning aanzienlijk lager (beneden de 12,10 volt) dan is de accu "suspect".

Probeer daarna de klok in te stellen, door voorzichtig(!) de knopjes onderin te bedienen.
Gebruik geen te scherp object, want het zijn rubberen knopjes.
Als je dan nog de tijd niet kunt instellen, kan je m.i. er vanuit gaan dat het display defect is. _001
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Yoo Inspector, Big RT Smile
Thanx 4 de heldere uitleg, ik snap het redelijk en het komt ook logisch over. :geek:
Ik heb gelijk gemeten maar wist het al. De accu is OK _004
De klok nog even geprobeerd, rustig, maar er gebeurde niets. Alles bleef branden.
vanmiddag ook gelijk even het dashboard losgemaakt om te kijken of ik makkelijk bij het display kon komen. Lukte aardig.
Stekker losgemaakt en nagekeken,(geen oxidatie e.d.) beetje schoongespoten met WD40 en weer vastgemaakt.
Dus morgen horen wat een nieuwe kost of bij Boonstra Parts een 2e hands bestellen.
Ik zag dat ze r 1 uit 1996 hadden dus ga eens kijken.

Nogmaals bedankt -top-

Jaap
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile

PS: Werkt je versnellingsindicator nog wel? _001
Als die ook niet meer werkt, kan je er m.i. vanuit gaan dat het display inderdaad defect is.
Of in ieder geval in die unit het probleem zit.
Mogelijk vervuiling?

Een 2eKansje kost 75 pleuri, exclusief verzendkosten;
https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... rsnelling/
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door siebke »

Inspector Gadget weet (haast altijd) raad, zo zie je maar weer _004 . Om tóch even terug te komen op de reset van de motronic: nadat de accu los geweest is dient de zaak weer gereset te worden om alles (zoals brandstofinspuiting ed. :geek: ) weer op elkaar af te stemmen.
Vandaar mijn gedachte daaraan bij jouw displayproblematiek.
De finesses van de reset laat ik liever over aan de echte techneuten onder ons. Maar om de motronic te resetten is niet moeilijk en hoe het moet vind je hier op het forum. Gebruik de zoekmachine maar eens.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

siebke schreef:Om tóch even terug te komen op de reset van de motronic: nadat de accu los geweest is dient de zaak weer gereset te worden om alles (zoals brandstofinspuiting ed. :geek: ) weer op elkaar af te stemmen...
Waarschijnlijk bedoel je de "calibratie" van de TPS? (Throttle Position Sensor)
(viewtopic.php?f=1&t=8445&p=92148&#p92148
Ik weet alleen niet of dit (ook) werkt bij de oudere Motronics zoals de 1100RT, het is in ieder geval wel noodzakelijk bij de 1150, 1200's etc. (als de accu los genomen is/was, te leeg gestart was e.d)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 10 apr 2017, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Bedankt voor alle tips en suggesties.
Nog even een vraag beantwoorden; De versnellingsaanduiding doet t ook niet dus denk dat .... _001
Hep ondertussen bij Boonstra al wat info opgevraagd dus weet binnenkort meer.
Ik zal morgen die test doen met de - pool los enz. enz.
Daarna weet ik het zeker, maar als ik alles zo lees is de display stuk.
Ik zal jullie op de hoogte houden en nogmaals bedankt tot zover op dit gezellige voorruit, eeeh voorrum,...strorum, Forum. Big RT Smile

Jaap
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Isaac »

Elektronica zonder spanning laten liggen is nooit goed. De condensatoren hebben de eigenschap, als een accu, te vergaan. Zoals ik lees is inderdaad de gehele unit defect. Ik neem aan dat je wel de spanning hebt gemeten op de plug. Want als de aanvoer (12 volt en massa) er niet is dan zal deze ook niets doen. Het klokje en de rest van de unit werkt op een lagere (5 volt) spanning en dat gedeelte zal vermoedelijk stuk zijn gegaan door de stilstand.
Soms is zoiets te repareren dus kijk even wat een andere kost en als je daar van schrikt dan even informeren voor reparatie van de unit.
Het resetten staat hier helemaal los van. Het is een zelfstandige unit die van verschillende sensoren de gegevens binnen krijgt om deze zichtbaar te maken.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door siebke »

Inspector Gadget schreef:
siebke schreef:Om tóch even terug te komen op de reset van de motronic: nadat de accu los geweest is dient de zaak weer gereset te worden om alles (zoals brandstofinspuiting ed. :geek: ) weer op elkaar af te stemmen...
Waarschijnlijk bedoel je de "calibratie" van de TPS? (Throttle Position Sensor)
(viewtopic.php?f=1&t=8445&p=92148&#p92148
Ik weet alleen niet of dit (ook) werkt bij de oudere Motronics zoals de 1100RT, het is in ieder geval wel noodzakelijk bij de 1150, 1200's etc. (als de accu los genomen is/was, te leeg gestart was e.d)
Zucht :D Je hebt alweer gelijk. Maar ik weet wél dat "calibratie" ook bij mijn -1100- diende te gebeuren. En aangezien de accu van Jaap los is geweest..... . Ook al heeft het (gelukkig) geen invloed op het displaymankement.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Hmm
Toch nog even een feitju.
Gisteren zag ik ook dat de eerste zekering(links als je op de motor zit) waarop staat 15(bovenop de kop) en 32 v op de zijkant stuk was.
Ik kwam er pas achter toen ik alle zekeringen ook maar even naliep en dat met een klein schroevendraaiertje deed en de bovenste draad beroerde.
Deze bewoog meteen. Ook vervangen met een 15 / 32 v? denk ik?
Wat ik nog lees en dus vergeten ben is de spanning op de stekker te meten. :cry:
Ga ik ook doen en daarna de conclusie aan jullie mededelen
Thanx maar weer Big RT Smile

Jaap
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Isaac »

Zekering 1 is 15A. Dat is de zekering voor;
F1 15A + 15 Display lampjes (brandstof/Dynamo/Oliedruk/Vrij-stand)
+ 15 Brandstof niveau unit (zekering kast)
+ 15A Tacho meter (toeren teller)
Dat jouw display dan niet werkt klopt helemaal. Maar wat de oorzaak is van de defecte zekering moet je wel even bekijken.
Vaak zijn het draden die langs het frame lopen en beschadigen door trillingen. Dan wel bij de overgangen zoeken van frame naar stuurhuis. Daar beweegt het meeste.
Waar de 32V voor staat weet ik niet. Zou een maat kunnen zijn of een maximale spanning voor dit type zekering. Zolang de 15A er maar is.
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou persoonlijk nooit met geleidende materialen in of aan zekeringen "peuteren". :$
Het risico dat je dan per ongeluk een defecte zekering overbrugt en gevolg-schade veroorzaakt is dan redelijk reëel.

Als je een zekering wilt testen kan je ook met een digitale (ivm interne weerstand) spanningsmeter (n het bereik tot 20 volt) over de zekering heen meten;
Is de zekering heel, dan meet je 0 volt, is de zekering stuk dan meet je een spanning, meestal 12 volt of om & nabij.

Het kán zijn dat die zekering doorgeslagen is omdat je met het display (connector) bezig geweest bent. _001
fuses.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

SUPER jullie reacties en zeker de tekening. _004 Big RT Smile
Ik vraag me af: volgens mij heb ik bij het monteren eerst de + gedaan. Dan is kortsluiting gauw gemaakt alleen daarna kan ik wel gewoon starten en deden alle dashboardlampjes het wel. (niet de display dus)
Ik ga morgen nog even meten en de stekker van het display ook.
wordt dus vervolgd .............

[groet]

Jaap
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je met gelijkspanningen, en dus met de accu aan de slag gaat, dien je altijd eerst de massa(!) los te halen en pas dan de plus-pool/aansluiting.
En als je het weer wilt aansluiten, dan eerst de plus-pool en pas daarna de massa.

Als je eerst de plus-pool losmaakt, loop je de kans tijdens het sleutelen sluiting te maken met bijvoorbeeld de carrosserie. Daarom massa altijd eerst.
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Oke, druk druk druk maaaaar...........
Nieuwe (2e hands) display besteld en geplaatst.(bedankt voor de tip) _004
Hij gaf meteen klok en benzine stand aan dus dat is weer gefikst. Big RT Smile
Daarna de test gedaan, min pool los, ff w8en, min pool erop contact, 3x rustig draaien en starten maar.
Ja, dat kan je denken maar niet vandaag, lage accu spanning dus op de startkabels van de auto en.... startmotor draait wel maar de rest denk ...effe wachten en doet niets. :evil:
Wat me opviel was dat de ABS lampjes om en om knipperen terwijl dat volgens mijn geheugen allebei tegelijk moet zijn en ....
toen ik de remhandel inkneep ging het display gelijk uit maar dat zal wel met mijn lage accu spoanning of de ABS te maken hebben denk ik. _001
Afijn ik ga nog eens nalopen en kijken of ik wat gemist heb. _001
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Denk dat je accu aan vervanging toe is of je startmotor te veel stroom trek (door vervuiling).
Ik zou de accu eruit halen en onder de arm meenemen naar een bevriende motorzaak en vragen of je accu aan de accutester aangesloten mag worden.
Met een slechte of niet-zo-fris-en-fruitige accu krijg je met de BMW een hele reeks aan problemen, de accu moet in top-conditie zijn én volledig geladen.
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Oke, Uwe gaat het nie gelove maarre ..
Vanmiddag de sleutel omgedraaid en hall: alle lampkes knipperde en brande zoals het hoort.
Beide ABS tegelijk en ............. aan - uit. Ge kent t wel.
Druk op den starter en....das plezant den motoren slaat aan (nee gene hond) en draait vriendelijk en fruitig(sorry inspector) in den ronte.
Awel, ik geraak in een blijde stemming en beklim den 1100Rt en rijd rondom Schiphol zo'n 60 minutekes en onkeveer 50 kilometerkes en kom wedermal thuiz. Onderweg 2 male gestopt en 2 male uit en 2 x gewoon gestart. ikku niet helemaal begrijpe
Motor uit, accu gemeten, bijna 14 volt.
Kent ge t snappe?
Ik zal d komende dagen de akku meten en kijken wat t brengt

P.S.
Beste Inspector, ik heb een CTEK XS 0,8(oeps, onder de 1 Amp) lader en zal denk ik wanneer een nieuwe accu erin moet ook een andere lader moeten kopen of _001
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je accu-spanning te laag is/was of te ver inzakt kan je de voorgenoemde ABS storing krijgen.
Daarom raad ik aan de accu te laten doormeten, dan kan je die in ieder geval uitsluiten.

Daarnaast kán de startmotor vervuilt zijn waardoor deze te veel stroom trek, daardoor zakt de accuspanning, daardoor kan je een ABS storing krijgen.

Maar het kan ook een slecht (corrosie? _001) contact zijn van de dikkere kabels van en naar de accu & startmotor.
Als je toch de accu loshaalt om door te laten meten zou ik die kabels allemaal nalopen.

Met een druppellader krijg je de accu tot zo'n 80% opgeladen, genoeg voor een starting. (of twee)
Als je zo'n elke 2 ~ 3 weken ongeveer een uurtje rijdt zal je accu volledig opgeladen raken.

Ik weet niet hoe je de druppellader hebt aangesloten maar als het via de accessoires-aansluiting is, zou ik die aansluiting ook eens wat kuizen.
Uitzuigen/borstelen (let op dat je geen metalen voorwerpen daar insteekt!) en als je met een zaklamp ziet dat er corrosie zit, voorzichtig met een fijn schuurpapiertje enkele keren ronddraaien.
Want wellicht heeft de druppellader de laatste voorgaande keer geen goed contact gemaakt. _001
Jaapsbmwr1100rt
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:07
Type: R1100RT
Bijz: Thundragrun, metalic, zij- en topkoffers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hoofddorp

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Jaapsbmwr1100rt »

Wederom zinvolle adviezen lees ik van U. Big RT Smile

Zal de accu doorlaten meten.
Ik heb er 4 jaar geleden een nieuwe startmotor in laten zetten en het jaar daarvoor was de hoofdkabel van/naar de accu/startmotor slecht en is vervangen. Zal de kabels nalopen.
Heb de aansluiting van de druppellader rechtstreeks met een verloop op de accu klemmen gemonteerd. Zaten 2 ringen aan beide draden dus dat moet goed zijn. Deze kit heb ik pas 3 jaar en ziet er nog goed en schoon uit.
Nogmaals bedankt en ik laat van mij horen..

groet Jaap
Inspector Gadget

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Vergeet niet eerst(!) ff de min-pool van de accu los te nemen voordat je bekabeling naloopt.
Als e.e.a. toentertijd vervangen is, zou ik met name aandacht schenken aan moeren en bouten.
Ff aan zo'n dikke kabel trekken om te zien of een moer nog vast zit is soms niet genoeg omdat dergelijke dikke kabels uit zichzelf stug zijn, je moet echt ff de bouten en moeren controleren of die nog voldoende vast zitten.
En dan doe je nooit met de accu nog aangesloten. ;)
Suc6! _004
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: display oliedruk en benzinestand

Ongelezen bericht door japachap »

Heeft niks te maken met beginnende breuk van de kontactslot bedrading rond de stuurkop? Dat kan tijdelik storingen veroorzaken totdat de draad helemaal kapot is...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”