BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Reden van doorverbinden?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
Gebruikersavatar
Bluefinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door Bluefinger » 14 mei 2017, 14:48

Hallo,

Ik heb vandaag in de zekeringkast onder mijn buddy van mijn R1150RS gekeken en zag tot mijn verbazing dat er een draadje in pin 6 en pin 8 van het witte blokje is doorverbonden.
Heeft iemand hier een idee waarom dit zou zijn gedaan? _001
Afbeelding

Groeten,
René
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!

Gebruikersavatar
mkoskamp
2018
2018
Berichten: 281
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door mkoskamp » 14 mei 2017, 15:59

Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?

Gebruikersavatar
Bluefinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door Bluefinger » 14 mei 2017, 16:09

mkoskamp schreef:Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
De motor (uit 2002) is inderdaad in 2003 geïmporteerd.
Maar wat betekent fuel mapping? _001
Ik heb geen flauw idee.
De motor rijd verder heerlijk, start goed en alles werkt zonder storing Big RT Smile
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!

Gebruikersavatar
mkoskamp
2018
2018
Berichten: 281
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door mkoskamp » 14 mei 2017, 19:16

Dat heeft te maken met brandstofinspuiting irt toerental en ontstekingsmoment. Fijn dat hij goed rijdt. Als je geen rare dingen hebt, niets aan doen.

Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 384
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: R1200RT
Bijz: stuur hoger, voeten lager, grooote topkoffer
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door bmwalter » 14 mei 2017, 21:24

if its not broken, don't fix it
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT

Gebruikersavatar
Bluefinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door Bluefinger » 14 mei 2017, 22:09

_004
bmwalter schreef:if its not broken, don't fix it
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door Baird » 14 mei 2017, 23:46

http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595

Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.

in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .

have fun!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT


R1150RT TS
R1200GS LC
R25

Rijdt u een elektrische / hybride auto of stapt u binnenkort over?
Lees verder >>

Gebruikersavatar
Bluefinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Reden van doorverbinden?

Ongelezen bericht door Bluefinger » 15 mei 2017, 06:24

Baird schreef:http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595

Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.

in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .

have fun!
Niks aan het handje dus Big RT Smile
Dank je voor deze input!
[groet] René
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!

Gesloten

Terug naar “Over: Elektrisch/electronisch gedeelte”