Pagina 1 van 1

Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 14:48
door Bluefinger
Hallo,

Ik heb vandaag in de zekeringkast onder mijn buddy van mijn R1150RS gekeken en zag tot mijn verbazing dat er een draadje in pin 6 en pin 8 van het witte blokje is doorverbonden.
Heeft iemand hier een idee waarom dit zou zijn gedaan? _001
Afbeelding

Groeten,
René

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 15:59
door mkoskamp
Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 16:09
door Bluefinger
mkoskamp schreef:Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
De motor (uit 2002) is inderdaad in 2003 geïmporteerd.
Maar wat betekent fuel mapping? _001
Ik heb geen flauw idee.
De motor rijd verder heerlijk, start goed en alles werkt zonder storing Big RT Smile

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 19:16
door mkoskamp
Dat heeft te maken met brandstofinspuiting irt toerental en ontstekingsmoment. Fijn dat hij goed rijdt. Als je geen rare dingen hebt, niets aan doen.

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 21:24
door bmwalter
if its not broken, don't fix it

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 22:09
door Bluefinger
_004
bmwalter schreef:if its not broken, don't fix it

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 14 mei 2017, 23:46
door Baird
http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595

Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.

in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .

have fun!

Re: Reden van doorverbinden?

Geplaatst: 15 mei 2017, 06:24
door Bluefinger
Baird schreef:http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595

Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.

in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .

have fun!
Niks aan het handje dus Big RT Smile
Dank je voor deze input!
[groet] René