Red Alert alarm

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
bertus

Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Hallo,
Ben nieuw op dit forum en heb me op 4 november aangemeld en voorgesteld.
Heb mijn R 1150 RT voor een 80.000 km. beurt naar de dealer gebracht en moest ook een nieuwe accu hebben.
Voeding is er afgehaald en nieuwe accu geplaatst. Nu heb ik diefstalalarm van Red Alert op de motor en die werkte daarna niet meer. Volgens de dealer is de geheugenbatterij in de microprocessor stuk, zodat deze ook niet meer "opstartte".
Startonderbreker is nu doorverbonden dus geen onderbreker meer.
Maar het ergste is Red Alarm is al een tijdje failliet, dus geen nieuwe cq andere processor te krijgen en dat kastje is niet (normaal) te openen.
Nu probeer ik langs deze weg aan een andere microprocessor, lees kastje , te komen.
Het is een Red Alert Delta, microprocessor , Compact systeem 12-15 V DC met serienr. R 090 2203 28.
Heb ook deze vraag gericht aan De Knalpot en Hunsel e.d.
Hopelijk dat iemand mij hieraan helpen of weet dit ding te repareren.
Om een nieuw alram te laten inbouwen voor € 800,00 word mij te gortig.

Heb al vele interessante items en onderwerpen hier gelezen.

Tevens de vraag, hoe kan ik een foto aan de zijkant bij mijn naam plaatsen.

Groeten Bertus.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Yobotje »

bertus schreef:Hallo, ....... Tevens de vraag, hoe kan ik een foto aan de zijkant bij mijn naam plaatsen.

Groeten Bertus.
Hallo Bertus. [welkom]
Om foto's naast of onder je naam te plaatsen kijk dan even hier. :arrow: viewtopic.php?f=26&t=49#p348
Via het Gebruikerspaneel en Profiel kom je bij dat soort dingen.
Ik gebruik photobucket en dat werkt redelijk simpel. _004

Veel plezier op het forum.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
bertus

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Hoi Theo,
Foto plaatsen op het forum is geen punt.
Kijk maar even op Even voorstellen van 4 nov.
maar om het bij de naam rechts te zetten is mijn vraag.
Heb op een hel ander forum al tientallen foto's via photobucket geplaatst.

Gr Bertus.
Inspector Gadget

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb net even gezocht, en volgens de hits op Google, zit er in jou alarm een 9 volts accu; (11e pagina van de PDF op de navolgende link)
http://home.planet.nl/~mjw74/ra_delta_manual.pdf

Of je een bedrijf zult vinden die het alarm wilt repareren, ik weet het niet, want als het door "reparatie" helemaal defect raakt, is het echt einde-oefening.
En het is maar de vraag of die interne noodstroom-accu uberhaubt vervangen kan worden.
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Yobotje »

bertus schreef:Hoi Theo,
Foto plaatsen op het forum is geen punt.
Kijk maar even op Even voorstellen van 4 nov.
maar om het bij de naam rechts te zetten is mijn vraag.
Heb op een hel ander forum al tientallen foto's via photobucket geplaatst.

Gr Bertus.

Bedoel je naast Gr Bertus of naast je naam onder het avatar?
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
PeeWee

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door PeeWee »

Kijk hier eens voor je alarm : viewtopic.php?f=7&t=1378" onclick="window.open(this.href);return false;
bertus

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Dutchmidiman,
Dank voor de moeite, maar ik ben in het bezit van een papieren handleiding.
Jensen Nijmegen had niets, de Hobbyist zei een geen onderdelen te hebben.maar een 12 V dc die echter dichtgeschroefd is. Ga kijken als ik er iets aan heb.

En Theo,
het gaat om de foto onder het avatar.
gr Bertus.
Inspector Gadget

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

hmmm, :?: _001
Gebruikersavatar
Yobotje
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2009, 22:33
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Yobotje »

bertus schreef:Dutchmidiman,
Dank voor de moeite, maar ik ben in het bezit van een papieren handleiding.
Jensen Nijmegen had niets, de Hobbyist zei een geen onderdelen te hebben.maar een 12 V dc die echter dichtgeschroefd is. Ga kijken als ik er iets aan heb.

En Theo,
het gaat om de foto onder het avatar.
gr Bertus.
Onder het avatar komt je inlognaam en je aantal posts uitgedrukt in een of meerdere motoren.
Bij mijn weten kan daar niet nog een foto bij. _001
Correct me if I'm wrong.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
bertus

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Red Alarm voorzichtig open gemaakt ( een kant met dremeltje doorgeslepen, andere kant zit gewoon ingeklikt)
en er zat inderdaad een 9 volt oplaadbare batterij in. Deze vervangen en aangesloten en het alarm jankt weer.
Maar, de hele boel is zowel met handzenders als met de instellingknop op het stuur niet meer in te stellen of programeren. Na veel gezoek en gemail en bellen is mij te kennen gegeven dat er af fabriek een electronische code is ingezet die alleen met een, noem het maar, codelezer is te verwijderen. Maar de fabriek is al enige tijd failliet. Zou er dan nergens een `oud´ medewerker zijn of iemand in de electronica die er iets van af weet ?
Het komt er dus op neer dat ik er niets meer aan heb alleen door een electronische code.
De startonderbreker is wel doorverbonden anders zou je ook niet meer kunnen starten.
Dus, Empty Red Alarm.

Groeten Bertus.
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hoi Bertus,

Ik heb een gemodificeerd Red Alarm pas bij me ingeleverde 1150RT uitgebouwd. Waar het waarschijnlijk bij jou mis is gegaan zal bij een van de massadraden zijn. Mijn kabelboom heeft de juiste aansluitingen en is dus gemakkelijk te zien wat het probleem bij jou is. Mocht je interresse hebben laat het maar even weten. Ook heb ik de beide handzenders erbij en schema's plus handleiding en alles in het orginele doosje.

Groetjes Hans. -1200-
Laatst gewijzigd door BRS07 op 02 jan 2010, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt ook eens contact opnemen met De Hobbyist, een autoriteit op BMW-gebied;
http://www.hobbyist.nl/shop_categorie.php?id=1284

Je kunt je ook afvragen of je een onderdeel waarvan de fabrikant niet meer is, nog verstandig is enige pleuri's in te investeren, het is nu eenmaal eindig.
Maar dat is gemakkelijk praten, als het werkt zal je er dik tevreden over zijn.
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door BRS07 »

Het is jammer dat dit systeem niet op een 1200RT gaat vanwege de canbus. Maar anders had ik hem zoweer ingebouwd. Alleen al voor de runninglights.
Maar het valt en staat hoe het wordt gemonteerd. Net zo als in de auto's met LPG- alarm- en telefooninstalatie's. Elektronica gaat over het algemeen niet kapot maar loopt wel schade op van buitenaf. Zo ook Red Alert, als men de twee massakabels bij de accupool vastzet. Dan blaas je een keer het moduul op wanneer de massakabel van de Red Alert los is van de pool en de overige kabels van de motor wel aangesloten zijn. Vandaar dat een van de massakabels aan het voertuigchassis vast moet zitten.

Groetjes Hans.
bertus

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

"Zo ook Red Alert, als men de twee massakabels bij de accupool vastzet. Dan blaas je een keer het moduul op wanneer de massakabel van de Red Alert los is van de pool en de overige kabels van de motor wel aangesloten zijn. Vandaar dat een van de massakabels aan het voertuigchassis vast moet zitten."

Binnenkort moet de hele bekleding er toch af, dus kunnen we even zien als er 2 massakbels op de akku zitten.
Voorlopig laten we het even zitten, want de startonderbreker hebben met een schakelaar op een verborgen plaatje bedienbaar gemaakt.
Gaan oliekoelerbeschermer en verstralers monteren en gelijk + aftakken van het stadslichtje voor de runninglights voor.
Want die ben ik ook kwijt, maar wil ze wel terug. Fittingen 21/5 reeds van Arie Molenaar.
Dank zei dit geweldige forum.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Bertus.
BRS07
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door BRS07 »

Maar ga je er zo niet een enorme "kerstboom" van maken? Elektrisch gezien wordt het doorverbinden op doorverbinden.

Toch succes gewenst, groetjes Hans.
bertus

Re: Red Alert alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Hans,
maak je geen zorgen. Alleen de verstralers komen erbij met aparte schakelaar, zoals het hoort,
en de runninglights, die ik dus al via de red alert HAD maar nu even van het stadslichtje aftak.
Startonderbreker staat er helemaal van buiten.
Dus geen Kerstboom het moet geen poppenkast worden

Gr Bertus.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”