BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 7 jaar de CliniClowns

Aansluiting radio

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Gesloten
Gebruikersavatar
Iveswesp
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2017, 05:58
Type: R1100RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Tielt

Aansluiting radio

Ongelezen bericht door Iveswesp » 14 mar 2018, 21:10

Beste hier, ik heb namelijk een radio op de kop kunnen tikken, geen van BMW maar een ander. Nu vraag ik mij af hoe het zit met de bedrading in mijn kastje links voor ,voor wat dat elke bedrading is.
Ik heb een dubbele geel en dubbele blauw deze denk ik boxen.
Dan nog een Paarse apart en een bruine apart.
De laatste in ene stekker een paarse zwart met rode wit.
Weet er iemand voor wat ze tellen voor in de radio. Dank u.

Bolletje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2017, 23:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R1100RS bouwjaar 1998.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hengelo ov

Re: Aansluiting radio

Ongelezen bericht door Bolletje » 22 mar 2018, 20:27

Moet niet zo moeilijk zijn.

Gebruik een voltmeter dan heb je al meer gegevens.

1 draad voor 12 volt.
1 draad voor de geschakelde draad 12 volt.
1 draad voor de min (massa) draad.

4 draden voor de Luidsprekers.

Groet Arno

Isaac
Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Aansluiting radio

Ongelezen bericht door Isaac » 22 mar 2018, 21:48

Iveswesp schreef:
14 mar 2018, 21:10
Dan nog een Paarse apart en een bruine apart.
De laatste in ene stekker een paarse zwart met rode wit.
De bruine is de aarde (massa/chassis)
Paarse/zwart is de geschakelde 12 volt (ACC)
De rood/witte is de 12 volt accu.

De vaste 12 volt is om het geheugen van de radio vast te houden.
Let op, de radio gebruikt altijd een beetje stroom. Dus de ontlading van de accu verloopt dus iets sneller.
Of je moet kiezen om ook die draad (de 2e paarse draad) te gebruiken.
Nadeel is dan dat je telkens de pincode (als die er in zit) moet in toetsen en de zenders weer moet zoeken/opslaan.
Dat ben je gauw zat.

Gesloten

Terug naar “Over: Elektrisch/electronisch gedeelte”