Muziek luisteren op een R1200RT

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Viridis
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:55
Type: R1200RT
Bijz: Rood met zwart: de mooiste kleur.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Contacteer:

Muziek luisteren op een R1200RT

Ongelezen bericht door Viridis »

Goedendag,

ik ben van plan om binnenkort een 2de (3de) -hands R1200RT aan te schaffen.
In advertenties zie ik soms iets staan over het hebben van een radio of zelfs CD-speler.
Nou hoef ik geen radio te luisteren (doe ik thuis ook niet), maar muziek via SD-kaart lijkt mij weer wel fijn. En het lijkt(?) er op dat alle RT's over luidsprekers beschikken (of ze nou radio en/of CD-speler hebben of niet).
En dan lijkt het mij relatief weinig werk om een mp3-spelertje aan te sluiten op een versterkertje dat de luidsprekertjes aanstuurt.

Iemand die weet hoe dat zit en zelf ook een mp3-speler heeft aangesloten?

Dank.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Muziek luisteren op een R1200RT

Ongelezen bericht door Isaac »

Of alle BMW's speakers er in hebben zitten dacht ik niet. Wel dat iedere BMW speakers kan plaatsen. Uiteraard is dit laatste vrij prijzig. Ik rijd met speakers en heb daar wel even muziek op gehad maar gebruik ze nu alleen voor navigatie.
De geluidsterkte moet vrij hoog staan om de muziek redelijk te kunnen horen. Zodra ik dan even een verkeerslicht tegen had zag ik iedereen om me heen kijken wegens het volume. Dat was voor mij een reden om de rust weer terug te laten komen en de muziek van de speakers af te halen.
De navigatie is daar in tegen, vind ik tenminste, een gouden greep. We kunnen gewoon met elkaar blijven praten zonder een onderbreking door het navigatie systeem. Tevens, als ik muziek via mijn headset aan heb staan dan komt de navigatie daar nog goed overeen.

Maar mogelijk zijn er nog anderen die wel goede ervaringen hebben met muziek over speakers.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Muziek luisteren op een R1200RT

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik heb ook met speakers gereden en om dezelfde reden ze er weer uitgehaald. Duur was het niet: twee passende speakers van redelijke kwaliteit bij de autoshop gehaald (kan misschien ook bij de sloop) en die met tie wraps opgehangen in het gat wat daar voor bedoeld is. Een 10 watt versterkertje van Ali er tussen en dat aangesloten op een MP3 speler (in mijn geval een Garmin 590).
De hele snelweg kon meegenieten van mijn voorkeur voor Zappa. Zoals gezegd: slecht plan. Nu met speakertjes in de helm: een stuk milieuvriendelijker.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Viridis
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 mei 2018, 18:55
Type: R1200RT
Bijz: Rood met zwart: de mooiste kleur.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Contacteer:

Re: Muziek luisteren op een R1200RT

Ongelezen bericht door Viridis »

bmwalter schreef: 04 jun 2018, 08:57 De hele snelweg kon meegenieten van mijn voorkeur voor Zappa. Zoals gezegd: slecht plan. Nu met speakertjes in de helm: een stuk milieuvriendelijker.
En mijn voorkeur voor de Grateful Dead Big RT Smile

Ik denk dat ik bluetooth speakertjes aan ga schaffen om muziek te kunnen beluisteren tijdens de stops, oid.
Verder heb ik een BT-headset (Sena 10s) waar muziek ws beter mee tot z'n recht komt dan met ingebouwde luidsprekers.

Ik zal mijn keuze voor een bepaalde motor dus niet laten afhangen van aanwezigheid van een muziekinstallatie.

Dank voor het meedenken.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Muziek luisteren op een R1200RT

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik dacht dat de S10, mits gekoppeld met je telefoon, ook direct kan muziek kan streamen. Dan heb je helemaal niets meer nodig. Alleen moet dan wel de muziek op een geschikte telefoon staan. Of deze dan wel of niet stereo is dat durf ik niet te zeggen. Mijn Scala rider is dat in ieder geval wel voor muziek.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”