Cockpitverlichting
Geplaatst: 25 jan 2019, 07:30
Gezien mijn klokken al een tijd geen licht meer gaven in het donker, en het hier nu toch te glad is om te rijden, heb ik mee eens gewaagd aan het vervangen van de 4 lampjes in de klokken...
Wat een klus zeg ...
begin met de sleutel onder topkoffer om te draaien om passagierszadel te verwijderen om uiteindelijk helemaal aan de andere kant 4 lampjes te vervangen ... een gezond mens zou het niet geloven (moest ie geen r1150rt hebbe )
Uiteindelijk de 4 lampjes vervangen , maar o jee ... enkel die van de snelheidsmeter doen het, die van de toerenteller blijven donker. Ik had nu wel verwacht dat dat één circuit zou zijn, maar helaas zover ik de kabels kon volgen verdwijnen die in aparte aftakkingen in de kabelboom. Iemand die toevallig weet of er aparte stekkers zijn voor de 2 klokken ? Gezien de snelheidsmeter mechanisch is heeft die enkel licht nodig. De toerenteller is dan weer een elektronisch gestuurd exemplaar, dus die heeft meer draadjes. Overigens telt de toerenteller wel nog altijd z'n toeren, dus aan dat stukje kabel scheelt niks ...
Alle tips welgekomen !
Gr,
scOOb
Wat een klus zeg ...
begin met de sleutel onder topkoffer om te draaien om passagierszadel te verwijderen om uiteindelijk helemaal aan de andere kant 4 lampjes te vervangen ... een gezond mens zou het niet geloven (moest ie geen r1150rt hebbe )
Uiteindelijk de 4 lampjes vervangen , maar o jee ... enkel die van de snelheidsmeter doen het, die van de toerenteller blijven donker. Ik had nu wel verwacht dat dat één circuit zou zijn, maar helaas zover ik de kabels kon volgen verdwijnen die in aparte aftakkingen in de kabelboom. Iemand die toevallig weet of er aparte stekkers zijn voor de 2 klokken ? Gezien de snelheidsmeter mechanisch is heeft die enkel licht nodig. De toerenteller is dan weer een elektronisch gestuurd exemplaar, dus die heeft meer draadjes. Overigens telt de toerenteller wel nog altijd z'n toeren, dus aan dat stukje kabel scheelt niks ...
Alle tips welgekomen !
Gr,
scOOb