'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door RaymonT »

Goede dag,

Wie kan mij vertellen wat het slimste product is om een verloop te maken van de

'BMW' stekker / HELLA ISO4165 (norm stekker) maar een 'gewone' Sigarettenaansteker?

Ik kom verloopjes tegen met een snoer er tussen en zonder snoer en uiteenlopende prijzen (welke ik vrij hoog vindt)

Waar gebruik ik het voor? Heb een elektrische bandenpomp uit de auto welke ik op de aansluiting van mn R1200RT wil kunnen gebruiken om tijdens vakantie mn banden op te kunnen pompen. Alle tips welkom! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik weet niet of het bij de R1200RT hetzelfde is, maar de sigarenaansteker bij mijn R1100RT die onder de tank/buddyseat zit is vervangen door een normale sigarenaansteker (ik ben nooit zo dol op adapter-kabeltjes); is dat eventueel een idee (of wil je alles origineel houden)?

In China kost zo'n Hella -> normaal verloopkabel trouwens nog geen €4 en een adapter inclusief 2x USB nog geen €10.
Echt de kosten zijn het dus niet :idea:
Freude am Fahren
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door RaymonT »

Dank voor de tip, ik heb er eentje besteld bij Ali. Inclusief verzenden voor 3 Euro nogwat. In Nederland zou me dat 18 Euro gekost hebben. Nu maar hopen dat ie op tijd binnen is voor de vakantie :D


Ik hou het liefst origineel. Nadeel van een 'gewone' sigarettenplug is dat als je er een stekker in stopt, deze er uit trilt. Dat heb je met die ISO4165 plug niet. Nu heb je daar bij een bandenpomp geen last van maar als je een keertje verwarmde kleding oid hebt en de plug tijdens het rijden gebruikt is dat wel handig.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door Isaac »

Ik dacht een keer gelezen te hebben dat de plug op de 1200 uitgeschakeld wordt bij een hoge stroom door de can-bus.
Als een bandenpomp druk op moet bouwen loopt de stroom op en stopte de pomp.
Ik dacht me te herinneren dat hiervoor een normale aanstekerplug gemonteerd was nabij de accu om dit te omzeilen.
Ik zou even zoeken op het forum. Er werd over een bandenpomp gesproken dus dat moet wel lukken.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik had ook geruime tijd een zg electrische bandenpomp bij mij, merk weet ik niet meer. Totdat ik werd geconfronteerd met een lege accu. Dus vergeet niet je motor te laten lopen indien je hem moet gebruiken. Heb me toch maar zo een klein (motor)voetpompje aangeschaft. Was kleiner van volume en gemakkelijker op te bergen. Och, je hebt tenslotte ook weer eens wat lichaamsbeweging, mocht je hem moeten gebruiken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door RaymonT »

Allen bedankt voor de reacties. De bedoeling is om de pomp te gebruiken om de bandjes onderweg op druk te kunnen brengen. Thuis heb ik een fietspomp met manometer welke makkelijk werkt.

Mocht ik een lekke / lege band hebben, heb ik ook van die CO2 patronen bij me en vetertjes voor een noodsituatie. Bedankt voor de tips iig!
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: 'BMW' stekker / HELLA ISO4165 -> Sigarettenaansteker

Ongelezen bericht door siebke »

Ik heb de verloopadapter zoals QuickFix aangeeft, echter zonder USB, voor de -1100- jaren geleden besteld uit een kampeerartikelencatalogus. Heb 'm nog steeds als standaarduitrusting in het dashbakje van de -1200- en tot laatstelijk gebruikt voor het elektrische bandenpompje (10A gezekerd in de plug). De Canbus maakt geen problemen; even activeren (op contact zetten) en weer uit geeft genoeg tijd om een paar tienden atm. in de banden te krijgen. Ook een (frisse) accu heeft daar geen moeite mee.
Nu gebruik ik de oude -10 jaar jonge- Exideaccu als voeding voor het pompje. Ook handig voor de caravanbanden als die op de openbare parkeerplaats staat.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”