Handvat verwarming

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Stoffel

Handvat verwarming

Ongelezen bericht door Stoffel »

Hallo allemaal,

Ik ben ook een nieuw forum lid, sinds twee maanden in het trotse bezit van een R850RT-P (oude politie motor uit Milaan) uit 2001 met 36k op de teller. Na wat behoorlijke problemen met afslaan midden op de snelweg (Hall-sensor vervangen) doet hij het nu weer goed. Vermelden waard is dat na vervangen sensor hij nog drie keer is afgeslagen. Een testkastje gekocht om uit te lezen. Heb al twee weken het kastje standby maar sindsdien niet meer afgeslagen. Zolang het goed gaat gaat het goed zeg maar.

Ik had een Transalp maar door nieuwe baan en de extra kilometers en een goede aanbieding eindelijk de stap kunnen maken naar de BMW, toch wel een droom(pje). Op mijn transalp zat handvatverwarming en op de BMW helaas niet, Milaan he!

Heeft iemand zelf handvat verwarming aangesloten en wat zijn de ervaringen? Hebben mensen ook een niet BMW uitvoering in gebruik? Vind de BMW nogal duur in vergelijking... Echter schijnt het stuur een net aparte diameter te hebben.

Groetjes,
Stoffel
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Vergeet dat originele spul en haal een setje bij Hein Gericke of Motoport, kost een paar tientjes en werkt beter.

De rubbers overzetten en aansluiten.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Kijk dat is duidelijke taal! BMW dealer had het over een speciale diameter van de handles. Daar heb je geen problemen mee gehad begrijp ik?

Stoffel
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

Tip: De lijm van de handvatten kun je oplossen met remvloeistof-oplosser. (Schroevedraaier ertussen, inspuiten en ronddraaien).
Nieuwe handvaten (handvatten?) kun je behalve met lijm ook prima vastzetten met een spuitbus met lak (verf).
Hans
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Misschien dat de diameter van een RT stuur wat afwijkt, maar dat is gauw gemeten.

Een normaal stuur meet 22mm, of voor een HD 1"
Beide maten hvv zijn normaal te koop.

Mocht een RT stuur wat dikker zijn, dan rekt het rubber wel mee, wat dunner en dan een beetje kit ertussen.

P.S. ik meen me te herinneren dat vroeger de BMW sturen 21,8mm waren.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Ik heb de standaard versie op m'n 1100rt, al diverse malen gebruikt de afgelopen dagen.
Heerlijk warme handpalmen, alleen de duimen en mijn middelvinger ;-P moet ik af en toe bijwarmen..
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Handvatverwarming

Ongelezen bericht door han62 »

Hoezo werkt een niet originele set veel beter dan de originele set van BMWt. De originele handvatverwarming is heel makkelijk en snel in te bouwen alle aansluitingen zitten al op de motor.

Als het bestaande stuur niet is voorzien van uitsparingen en je bent een beetje handig dan kun je het bestaande stuur redelijk eenvoudig aanpassen. Dan hoef je enkel de handvatten en een schakelaar te bestellen.

En dan lopen alle draden binnendoor zoals het hoort. ik weet ook wel dat een universeelset meestal ook goed werkt maar origineel staat toch net even mooier. althans dat vind ik,

Op het GS forum staat een uitgebreide handleiding hoe je het stuur kan aanpassen en waar je de aansluitstekkers kunt vinden.

Ik heb het afgelopen donderdag gemonteerd op de motor van mijn schoonzoon inclusief extra verlichting (verstralers) ca 3 uur over gedaan.
Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Ondanks dat de (originele) handvatverwarming zijn best doet, worden best wel warm die handpalmpies, ben ik nog niet super enthousiast..

uitstekende delen (lange vingers) ;-) worden toch snel koud en gevoelloos. Met name de duimen en de toppen van mijn vingers.
Aangezien ik genoodzaakt ben de winter door te rijden (behalve bij gladheid en sneeuw) zoek ik nog wat anders...

Ik zag dat Gerbing in december komt met hybride handschoenen, dus voor zowel de BWM stekker als met accuu's...

Het idee met mijn handen aan een draad aan de fiets vast te zitten bevalt me niet zo,... dus de accu oplossing lijkt me ideaal...
Goeikoop benne ze nie, maar ik ben nu eenmaal een koukleum...
Je kunt je inschrijven om die dingen te pre-orderen op dezelfde pag als boven gelinkt.

Hoewel ik dat reeds enige weken geleden gedaan heb, niets terug gehoord, ook geen bevestigingsmailtje ofzo, dus of dat goed komt...
Maar eens ff checken..
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Kouwe handen

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,

Ik gebruik als het echt koud is altijd extra binnenhandschoenen die zijn dun en passen makkelijk in de gewone handschoenen en ik rijdt dan ook in de winter gewoon met zomerhandschoenen en de binnenhandschoenen en natuurlijk wel de hvv aan. dat niet alleen op een 1200RT en 1100GS met handkappen maar ook op een R65 die er beter tegen kan om door de pekel te rijden.
Het schijnt dat handschoenen (wanten) zonder vingers ook goed helpen ter voorkoming van koude vingers.

Beter zou het zijn Nederland tijdens de winterperiode te overdekken dan heb je die problemen ook niet :D :D :D

Met vr gr
Han
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”