Radio R1200RT werkt niet

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jeroen1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2019, 18:25
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lelystad

Radio R1200RT werkt niet

Ongelezen bericht door Jeroen1962 »

Mijn -1200- is voorzien van een radio met CD-speler.
Ik heb de motor 2e hands gekocht en de bij aankoop deed hij het al niet, dit vond ik geen reden om de motor niet te kopen.
Op dit moment ben ik bezig met groot onderhoud en wil toch wel proberen om de radio aan de praat te krijgen.
Het werkplaatsboek van Haynes bied geen uitkomst, de schema's gaan tot de aansluiting van de radio.
Ik heb de zekering onder op de CD/radio unit gecontroleerd en die is goed.
Op het dashboard heb ik ook totaal geen weergave van de radio.

Wie kan mij tips geven?
Of is het een kwestie van naar een BMW dealer te rijden en hem aan de computer te hangen?
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 727
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Radio R1200RT werkt niet

Ongelezen bericht door QuickFix »

Net als bij auto's is de radio niet gemaakt door BMW (ondanks de BMW sticker die er wellicht opzit) en maakt hij ook technisch gezien geen onderdeel uit van de fiets: uit laten lezen heeft dus geen zin. Het kan zijn dat de radio gewoon stuk is: soms is het relatief eenvoudig om te (laten) repareren, vaak niet. De enige die hier uitsluitsel over kan geven is een elektronicamonteur (de dealer zal je waarschijnlijk een nieuwe willen verkopen of als je geluk hebt een werkende tweedehandsje).
Freude am Fahren
Jeroen1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2019, 18:25
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lelystad

Re: Radio R1200RT werkt niet

Ongelezen bericht door Jeroen1962 »

Ik heb uit documentatie (van BMW) begrepen dat na de inbouw de motor aan de computer gehangen moet worden om hem in te leren in het systeem (CAN bus).

De radio is wel speciaal ontwikkeld voor BMW, de weergave van zender ed. zou op mijn dashboard moeten verschijnen.
Echter als ik op de ON knop druk gebeurt er niets. Alle stekers zitten aangesloten en de zekering is heel.

Waar ik dus naar op zoek ben is het aansluitschema van de radio zodat ik kan meten of de radio wel spanning heeft.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Radio R1200RT werkt niet

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb wel iets gevonden maar weet niet of dit is wat je zoekt. Heb het ooit gebruikt voor mijn R1200RT om te kijken hoe ik de radio met de intercom kon verbinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Jeroen1962
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2019, 18:25
Type: R1200RT
Bijz: 2007
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lelystad

Re: Radio R1200RT werkt niet

Ongelezen bericht door Jeroen1962 »

ErikS schreef: 29 okt 2019, 19:09 Ik heb wel iets gevonden maar weet niet of dit is wat je zoekt. Heb het ooit gebruikt voor mijn R1200RT om te kijken hoe ik de radio met de intercom kon verbinden.
Dank je wel ErikS, hier kan ik wel iets mee. Weet nu welke kabel waar voor is, ka ik gerichter zoeken.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”