Richtingaanwijzers voor doen het niet

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
E30
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2019, 20:19
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amstelland

Richtingaanwijzers voor doen het niet

Ongelezen bericht door E30 »

Help, ik ben bezig een R1100RT weer rijklaar te krijgen. Ik heb de motor als klusproject gekocht. Meeste gebreken zijn verholpen. Er is echter een nieuw probleem opgedoken. De voorrichting aanwijzers doen niets meer. Diverse corrosie van stekerverbindingen is reeds verwijderd. Het signaal van de achterlichten met een losse kabel naar voren gebracht en dan werken de lampen. Geen massa probleem dus. Zou het aan de knipperlicht automaat kunnen liggen? Ik hoop dat er een ervaringsdeskundige is die me verder kan helpen😁groet, Jurgen
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Richtingaanwijzers voor doen het niet

Ongelezen bericht door Isaac »

Het kan zeker niet aan de automaat liggen. De 3 lampen van links en de 3 lampen van rechts zitten met elkaar verbonden.
Om te weten waar de (blauwe draad met een rood streepje en de blauwe draad met een zwart streepje) onderbroken zijn is het even belangrijk wat er wel of niet werkt.
De automaat zit in de zekeringen kast. Vanaf hier gaan de draden naar voren die gesplitst wordt in het knipperlicht en het lampje in het dashboard.
Als die beide werken verwacht ik dat er dan (toevallig??) 2 draden onder de automaat zijn los genomen of los zitten.
Als verder alles achter wel werkt (rem en verlichting) dan blijft die plaats over.
Ik dacht niet dat er nog een plug zat tussen achter unit en de draadboom.
E30
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2019, 20:19
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amstelland

Re: Richtingaanwijzers voor doen het niet

Ongelezen bericht door E30 »

Isaac, bedankt voor je reactie. Storing gevonden🎉. Het bleek na lang zoeken toch in de fittingen van de knipperlichten voor te zitten. Ben nu bezig om alle steker verbindingen nog beter van corrosie te ontdoen. Dat is een lastig werkje omdat je met geen enkel stuk(je) gereedschap erbij kan. Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers voor doen het niet

Ongelezen bericht door QuickFix »

Wanneer je de binnenkant van de voorkuip loshaalt, dan kun je er "Relatief" makkelijk bij.
Een stuk of 8 à 10 inbus-schroeven, vergeet die achter de spiegels niet en ze hebben niet allemaal dezelfde lengte, dus maak notities of prik ze op volgorde in een stuk karton. :idea:
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”