storing display R1100RT

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
martinlindhout62
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 17:29
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Rijnsburg

storing display R1100RT

Ongelezen bericht door martinlindhout62 »

Vandaag storing gekregen met mijn motor R1100RT ik ga ervan uit dat het een elektriciteit storing is aangezien het display van de tank en de warmte meter van de motor steeds op en neer gingen en als ze naar benden gingen deed de motor raar het gebeurde plotseling. wie heeft dit vaker gehad en kan mij helpen met verdere info wat het probleem kan zijn.

gr MArtin
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Martin,

Ik begrijp dat je een probleem hebt met het display van de temperatuur/tank meter. Het wordt op ons RT-forum echter bijzonder gewaardeerd dat je als nieuw forumlid even voorstelt in het topic: “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”.

Bedankt alvast voor de genomen moeite. _004

Wat betreft je vraag: het komt vaker voor dat het display defect raakt. De oplossing is om het display te vervangen en even te zoeken bij bijvoorbeeld Boonstra in Ureterp of een ander bedrijf voor tweedehands BMW onderdelen. Hier op het forum zijn al verschillende adressen gedeeld.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
martinlindhout62
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 17:29
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Rijnsburg

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door martinlindhout62 »

Beste forum deelnemers ik heb ben 58 jaar oud en heb een BMW r1100rt uit 1996. En ik woon in Rijnsburg.
Sleutel graag zelf in het verleden heb ik een kever cabrio zelf gerestaureerd.

In antwoord op het eerste antwoord op mijn vraag heb ik alle aardedraaden schoon gemaakt en op nieuw vast gemaakt.Of het probleem verholpen is weet ik nog niet wil ik morgen testen maar heb een volgend nieuw probleempje.
Mijn versnellings display geeft niet de juiste. Versnelling aan geen neutraal en 2 en ga zo maar door het klopt niet meer hoe kan ik deze resetten evt ik hoor graag van jullie.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door Isaac »

De indicator wordt als een BCD code uitgelezen. Je hebt dus in de kabel naar het display of de plug een onder breking veroorzaakt. Even de los genomen pluggen nazien of er mogelijk 1 is terug geschoven of krom is gedrukt.

Het voorstellen is een aparte rubriek. Deze hoort dus niet hier thuis. Even het menu inlopen.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door japachap »

Kijken voor corrosie in de oranje stekker van de RID. Stekker (als het dezelfde is van de 1150) is oranje en bevind zich boven links achter de kuip boven de snelheidsmeter.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
martinlindhout62
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 17:29
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Rijnsburg

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door martinlindhout62 »

Dank voor jullie reactie terug ik denk dat ik kortsluiting heb veroorzaakt in de stekker vermoed ik maar de zekeringen zijn nog oké. Dus ik denk dat hij een verkeerd signaal krijg hoe kan ik deze weer goed krijgen.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door japachap »

Of de schakelaar in de versnellingsbak is defect... maar begin met stekkers en bedraaden controleeren...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door Isaac »

Wat ik begrepen heb is dat je een probleem er bij hebt gekregen nadat je alles had nagezien. Ergens dus bij dat alles is er dus wat gebeurd. Zoals aangegeven moet je gewoon eerst kijken naar wat je los hebt genomen of dat er ergens wat is los gekomen, terug gedrukt is of krom is geduwd.
Om dan meer te gaan nazien dan dat los is geweest moet je niet aan beginnen. Je maakt het zoek gebied dan alleen maar groter.
Verder zijn er genoeg schema's beschikbaar zodat er ook gemeten kan worden wat er niet werkt. Meten is weten.
Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: storing display R1100RT

Ongelezen bericht door DickJe »

Wat een beetje onderbelicht lijkt te zijn, is dat je motor raar doet wanneer de temperatuur en benzinemeter dalen. Dat kan niet te maken hebben met een slechte verbinding naar je RID. De RID geeft ‘gewoon’ weer wat ie aan signalen binnenkrijgt.
Misschien dat er ergens een massa aansluiting (accu, frame), niet helemaal jofel is?

Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R
Nu: BMW R1150RT, Honda NC750X DCT
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”