Beantwoord: startmotor

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
deHaai
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 nov 2008, 20:15
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Emmen
Locatie: Valthermond Drenthe

Beantwoord: startmotor

Ongelezen bericht door deHaai »

Wie o wie weet raad _001 , gisteren heb ik mijn motor weer sinds 5 weken even gestart , had er namelijk een nieuwe accu in november vorig jaar op gezet en was natuurlijk wel even nieuwsgierig of hij toch wel in een keer wou starten, ja hoor geen paniek maar de startmotor had voor mijn gevoel wel een appart geluid, het was net of ik te lang doorstarte maar dat was niet het geval.
Misschien is dit altijd al zo geweest maar hij had ook nog nooit zo lang stilgestaan door deze winter.
Hopelijk kan mij iemand hierover geruststellen :shock: .

groet :Gradus
vioma

Re: startmotor

Ongelezen bericht door vioma »

Was het geluid tijdens het starten of nadat je de knop had losgelaten ?
Gebruikersavatar
deHaai
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 nov 2008, 20:15
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Emmen
Locatie: Valthermond Drenthe

Re: startmotor

Ongelezen bericht door deHaai »

Na dat ik de startknop had losgelaten.
vioma

Re: startmotor

Ongelezen bericht door vioma »

Dat is niet erg ,dat doen veel startmotoren (de mijne alleen als het koud is).
Het is wel te verhelpen door de as van de startmotor in te vetten ,maar dat heeft weer als nadeel dat er stof van de koppeling aan blijft plakken.Als het alleen maar nakreunen is dan niets aan doen en niet druk over maken hij kan er wel oud mee worden.
Tenzij het heel erg veel lawaai is dan zou het kunnen zijn dat het bronzen lagertje in de kop van de startmotor ruim is.
Maar dan krijg je ook startmoeilijkheden omdat de startmotor te zwaar draait.
Natuurlijk kan ik de hoeveelheid lawaai niet beoordelen door de pc ,maar dat kun je zelf wel beoordelen hoop ik. ;)
[groet] Peter
Gebruikersavatar
deHaai
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 nov 2008, 20:15
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Emmen
Locatie: Valthermond Drenthe

Re: startmotor

Ongelezen bericht door deHaai »

Ik kan nu al gerust wezen want de motor was natuurlijk ook koud,staat in een onverwarmde garage.
Maar mijn reactie was eigenlijk door toedoen van mijn zwager, die heeft een Honda 1100 Shadow, en als hij deze start dan geeft die startmotor een zacht zoemende nageluid en dat geluid is natuurlijk wel even anders dan van een BMW :O , maar ja die kan je natuurlijk ook niet vergelijken :lol: .
En dan nu maar hopen dat de temperaturen wat oplopen, dan zal mijn beemer startmotor wel weer normaal klinken :-) , hoop ik :-) .

Maar ik heb er weer vertrouwen in , na jou snelle reactie Peter :D .
En misschien dat ik helemaal gerust wordt gesteld op het BMW treffen.

Groeten: Gradus
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”