Hallo,
Vandaag verscheen tijdens het rijden op mijn r1200rt bij 2007 in het display zelf (dus geen lichtje) volgend symbool 《!》 waarbij de pijltjes in werkelijkheid zwarte volle driehoekjes zijn.
Ik heb al in de handleiding gekeken maar vind dit symbool niet terug.
Iemand hier die weet waarvoor dit staat?
Alvast bedankt!
Onbekend symbool op display r1200rt 2007.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14 sep 2019, 21:27
- Type: R1200RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
-
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Onbekend symbool op display r1200rt 2007.
Ik lees op pagina 31/32 oliepeil te laag , of oliedruk te laag .
Re: Onbekend symbool op display r1200rt 2007.
Deze link geeft onderstaand overzicht, betreft idd het niveau van de olie zoals dat onder de genoemde voorwaarden wordt gemeten. De laatste daarvan is niet alleen belangrijk voor het meten van het oliepeil..
Eenmaal in het display verschenen blijft het staan, totdat de olie bijgevuld is.
Het is dan ook een belangrijke indicator om overmatige slijtage te vermijden.
.
Alle reden in dat geval om even op de knietjes te gaan, een doekje over het peilglas te halen en te proberen het olieniveau af te lezen. Dat is best lastig en het lampje van de smartphone bewijst daarbij goede diensten. Het niveau is moeilijk af te lezen, zeker als het olieglaasje geheel leeg of juist overvol is. Houd de motor in dat geval schuin achtereenvolgens aan beide kanten, om het vloeistofniveau af te kunnen lezen. Als de motor net gebruikt is, duurt het even een stief kwartiertje totdat alle olie uit de hoge oliekoeler tot onderin de carterpan gezakt is.
.
Vul bij met hooguit kwartlitertjes als het niveau te laag is. Voordat je het in de gaten hebt, is de olie tot boven het glaasje gestegen door de lange weg die de nieuwe olie moet afleggen in de richting van het carter. Die moeilijk afleesbare en soms ook lekkende peilglaasjes zijn echte ondingen in vergelijk met de oliepeilstok/vulopening van de tweekleppers waarbij de olie rechtstreeks in het carter wordt bijgevuld.
Vooruitgang en over-engineering lijken hier door de Beierse ontwerpers enigszins door elkaar gehaald te zijn.
Eenmaal in het display verschenen blijft het staan, totdat de olie bijgevuld is.
Het is dan ook een belangrijke indicator om overmatige slijtage te vermijden.
.
.
Alle reden in dat geval om even op de knietjes te gaan, een doekje over het peilglas te halen en te proberen het olieniveau af te lezen. Dat is best lastig en het lampje van de smartphone bewijst daarbij goede diensten. Het niveau is moeilijk af te lezen, zeker als het olieglaasje geheel leeg of juist overvol is. Houd de motor in dat geval schuin achtereenvolgens aan beide kanten, om het vloeistofniveau af te kunnen lezen. Als de motor net gebruikt is, duurt het even een stief kwartiertje totdat alle olie uit de hoge oliekoeler tot onderin de carterpan gezakt is.
.
Dit is het juiste niveau met een kleine marge eronder en erboven.
Vul bij met hooguit kwartlitertjes als het niveau te laag is. Voordat je het in de gaten hebt, is de olie tot boven het glaasje gestegen door de lange weg die de nieuwe olie moet afleggen in de richting van het carter. Die moeilijk afleesbare en soms ook lekkende peilglaasjes zijn echte ondingen in vergelijk met de oliepeilstok/vulopening van de tweekleppers waarbij de olie rechtstreeks in het carter wordt bijgevuld.
Vooruitgang en over-engineering lijken hier door de Beierse ontwerpers enigszins door elkaar gehaald te zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.