Stilvallen

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Mariolibin
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2021, 15:16
Type: R1100RT
Bijz: Motorprobleem
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Rijkevorsel

Stilvallen

Ongelezen bericht door Mariolibin »

Hallo,
Ik heb 1 jaar nu een R1100RT gekocht, en jammer genoeg heb ik er nog geen 400KM mee gereden en dit om het volgende .

Start slecht ( slaat niet aan ) nieuwe starter en batterij al vervangen
Als ik aan het rijden ben ik ik wil schakelen en ik trek de koppeling in gebeurt het dikwijls dat de motor stil valt ( uitvalt ) en dan begint het probleem wanneer start hij weer ...... nooit leuk als je ergens op tijd moet zijn kan mij iemand helpen aub thx
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Stilvallen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo nieuw forumlid,

Dit klinkt als een defect aan de hallgever.

Ik begrijp dat je dit graag wilt oplossen en op ons forum vraagt naar (mogelijke) oplossingen.

Overigens wordt het op ons RT-forum bijzonder gewaardeerd wanneer je als nieuw forumlid bij een eerste posting even voorstelt in het voorstel topic: “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”. Bedankt alvast voor de genomen moeite. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Stilvallen

Ongelezen bericht door Isaac »

Als een motor uitvalt als je de koppeling in trekt dat kan nooit aan een startmotor of accu liggen. Een startmotor zorgt alleen voor het (opnieuw) starten en de accu levert de stroom hiervoor. Zolang de motor draait zort de dynamo ook nog eens voor een ruime aanvulling van de spanning. Misschien wel nodig geweest maar niet de oplossing van je probleem. Zoals EileRT aan geeft lijkt dit op de klacht van defecte hall gevers. Koud zelden problemen en als deze warm is kuren. Vermoedelijk zal na zo'n 20 minuten wachten de motor weer als "normaal" kunnen starten.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Stilvallen

Ongelezen bericht door EileRT »

Dag nieuw forumlid,

Inmiddels heb je twee reacties op je posting/vraag. Deze zijn gekomen na je laatste inlog moment.

Mocht je ooit (nog) inloggen geef dan even een reactie en anders is het bye, bye, zwaai, zwaai . . .

-groet-

Eilert
Beheerder
Mariolibin schreef: 05 mei 2022, 22:42 Hallo,
Ik heb 1 jaar nu een R1100RT gekocht, en jammer genoeg heb ik er nog geen 400KM mee gereden en dit om het volgende .

Start slecht ( slaat niet aan ) nieuwe starter en batterij al vervangen
Als ik aan het rijden ben ik ik wil schakelen en ik trek de koppeling in gebeurt het dikwijls dat de motor stil valt ( uitvalt ) en dan begint het probleem wanneer start hij weer ...... nooit leuk als je ergens op tijd moet zijn kan mij iemand helpen aub thx
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”