draadjes doorgebrand !

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
robin

draadjes doorgebrand !

Ongelezen bericht door robin »

heb ik weer hoor ! zijn er twee draadjes door gebrand ze lopen bij de jiffy langs en starten doet ie ook al niet meer ! wie o wie weet wat voor draadjes dat zijn ?
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Op de jiffy zit een schakelaar, die draadjes lopen daar naartoe -denk ik-
De motor "denkt" nu dat de jiffy nog steeds uit staat en dus start ie niet.
Je kunt de draadjes -tijdelijk- aan elkaar verbinden, MAAR VERGEET NIET dat je dus wel de zijstandaard ff inklapt voor je wegrijdt, want dat is waarom die schakelaar daar zit.
Oja, en natuurlijk ff vaststellen waarom die draadjes doorgesmolten zijn, want als er ergens kortsluiting zit kun je de boel nog erger vernaggelen.
Succes
robin

Ongelezen bericht door robin »

dank voor je snelle reactie :!:
de motor staat nog in Kampen maar haal hum morgen weer op met de aanhanger , dan maar eens weer ff verder kijken naar de oorzaak :?:

maar wat ik zo raar vindt is dat er geen zekering naar z.n grootje gegaan is :!:
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Ongelezen bericht door HansD »

robin schreef:dank voor je snelle reactie :!:
de motor staat nog in Kampen maar haal hum morgen weer op met de aanhanger , dan maar eens weer ff verder kijken naar de oorzaak :?:

maar wat ik zo raar vindt is dat er geen zekering naar z.n grootje gegaan is :!:
Ja raar. Komt het wel door kortsluiting, of zijn ze ergens tegen aangelopen? Hans
robin

Ongelezen bericht door robin »

HansD schreef:
robin schreef:dank voor je snelle reactie :!:
de motor staat nog in Kampen maar haal hum morgen weer op met de aanhanger , dan maar eens weer ff verder kijken naar de oorzaak :?:

maar wat ik zo raar vindt is dat er geen zekering naar z.n grootje gegaan is :!:
Ja raar. Komt het wel door kortsluiting, of zijn ze ergens tegen aangelopen? Hans
heb inmiddels de motor weer thuis :!: laat het hele gebeuren ff checken door Langenberg motoren ben benieuwd wat er uit komt :!: :?:
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”