Electrische kuren

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2008, 21:40
Type: R1100RT
Locatie: Hoorn

Electrische kuren

Ongelezen bericht door hans51 »

Hallo RT'ers,
Mijn RT1100 '98 begint wat electrische kuren te vertonen en ik zou willen vragen of iemand hier misschien een oplossing voor weet.
Het volgende is er aan de hand: Van de week merkte ik dat het klokje spontaan op een andere tijd was gaan lopen. Dit was gebeurd terwijl de motor stilstond, overdag op het werk.
De volgende dag idem dito, klokje weer gelijk gezet, maar toen verdween het display helemaal. Af en toe begint het klokje weer, maar nu doet het het alleen nog maar als het contact aanstaat.
Wat ik ook merkte, is dat de handschoenverwarming slechter begon te werken, normaal plug ik die in in de outlet onder m'n zadel, op het dashbord geprobeerd, maar het hield niet over.
Met de multimeter de spanning gemeten, nog geen 3V onder zadel en 8V op dashbord. Accu in orde.
Vandaag een stukje gaan toeren naar Motoport Hypolitushoef, even de ruitverstelling geprobeerd, die doet het dus ook niet meer.
Ik heb gisteren het dashbord al losgehaald om losse draad te zoeken, geen resultaat.
De handschoenverwarming direct op de accu aangesloten dus wel weer lekkere warme handen.
Heeft iemand tips of een electrisch schema? Dan kan ik verder met de speurtocht.
Ik ben bang dat de overvloedige pekel van de laatste tijd z'n tol begint te eisen.
Alvast bedankt.
Hans.
Beamietoo

Re: Electrische kuren

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hallo Hans,
Vaak wordt deze euvel gevonden in de vorm van corrosie dus extra weerstand op de aansluitpunten en connectoren. Eerst alles wat je kan vinden qua terminalen grondig schoon maken met een fijne schuurpapier voor metaal. Hopelijk helpt dat voldoende. Zo niet kunnen we met z'n allen verder kijken. Zowel om de pekel en vocht geen grip hierop te geven de aansluitingen licht invetten met dilectric siliconvet. Dat houd het langst de troep uit maar WD40 is ook een prima middel maar je moet het wel vakker aanbrengen.
We horen het wel en succes.

Gr,
Kenny
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Electrische kuren

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

DIT BERICHT IS VERPLAATST NAAR HET FORUM; OVER HET ELECTRISCHE GEDEELTE
ksimon schreef:Hallo Hans,
Vaak wordt deze euvel gevonden in de vorm van corrosie dus extra weerstand op de aansluitpunten en connectoren. Eerst alles wat je kan vinden qua terminalen grondig schoon maken met een fijne schuurpapier voor metaal. Hopelijk helpt dat voldoende. Zo niet kunnen we met z'n allen verder kijken. Zowel om de pekel en vocht geen grip hierop te geven de aansluitingen licht invetten met dilectric siliconvet. Dat houd het langst de troep uit maar WD40 is ook een prima middel maar je moet het wel vakker aanbrengen.
We horen het wel en succes.

Gr,
Kenny
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
RuudRT

Re: Electrische kuren

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Haal maar een grote bus WD 40 dat doet echt wonderen, spuit al je kabels en connectors goed in en je zult versteld staan.

Groeten Ruud
motorpappa

Re: Electrische kuren

Ongelezen bericht door motorpappa »

Vergeet ook de massapunten niet. (een bruine draad die op het frame geschroefd zit) Even losnemen, inspuiten met WD40 -contactspray werkt ook- en weer goed vastzetten.
Succes
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”