Xenon, handvat verwarming en runninglights

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
mlampie

Xenon, handvat verwarming en runninglights

Ongelezen bericht door mlampie »

Pfff dat is een hele lijst maar ze hebben volgens mij een ding gemeen en dat is dat de kuip eraf moet.
Graag wil ik jullie advies.

Bovenstaande wil ik allemaal uitvoeren en ik denk dat het handig is om alles in 1 keer uit te voeren.
Simpel (de redenering dan) maar ik moet dan ook wel de juiste spullen bestellen zodat ik straks niet met een halve motor voor de deur sta.
Ik moet namelijk alles voor de deur doen, bij de winterstalling mag ik niet sleutelen.

Volgens de handleiding van het alarm van de motor (red alert) zou ik runninglights moeten hebben.
Er wordt gesproken over een knopje alarmverlichting. Ik kan dit knopje niet vinden. De handzender die ik heb lijkt op een klapsleutel met drie knopjes
Een met de alarmschakelaar een met een p (knipperlichten gaan dan of 6 of 5 maal snel branden verder niets) en 1 met een zaklampje erop en dan gaat er een klein letjes branden op de afstandbediening om in het donker te kunnen kijken. Ik kan de unit nergens vinden op de motor omdat daar volgens berichten ook nog wat op zou moeten zitten. Wellicht moet de kuip eraf maar zoals geschreven wil graag alles in 1x doen dus goed voorbereiden.

Deze motor heeft handvat verwarming gehad en dat is met de vorige eigenaar mee gegaan naar zijn nieuwe motor.
Ik las dat je gewoon een standaard setje kunt kopen maar vraag me even af wat ik met de kabels kan doen, kunnen deze door het stuur of moeten deze erlangs (niet echt mooi denk ik)
En dan zo'n schakelaar op het stuur monteren lijkt met ook niets (lijkt wel een audo fietsbel) Tips meer dan welkom.

Xenon, als dan alles toch los moet maar meteen xenon, mag best wel wat fel zijn maar ook weer niet te gek, welke kan ik het beste nemen mede gezien dat ik het zelf wil monteren.

Hoop jullie 26 april allemaal te zien en verder hoop ik op tips.

Gr. Marco
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Xenon, handvat verwarming en runninglights

Ongelezen bericht door moh_fan »

mlampie schreef:Xenon, als dan alles toch los moet maar meteen xenon, mag best wel wat fel zijn maar ook weer niet te gek, welke kan ik het beste nemen mede gezien dat ik het zelf wil monteren.
Ik zou nu kiezen voor een set van Pilot. Ze zijn van een goede kwaliteit, de ballast is mooi klein en de inbouwbeschrijving is goed.
De kleurtemperatuur van mijn HID's zijn 4300K; gewoon wit.
Alles hoger dan 5000K vind ik te blauw en 'er fout uitzien'. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
mlampie

Re: Xenon, handvat verwarming en runninglights

Ongelezen bericht door mlampie »

De handvat verwarming zit erop, alles toch maar in delen gaan doen denk ik.
Ik kreeg de spiegel er niet af, wat ik begrijp is dat je hem voorzichting naar voren (rijrichting) moet tikken.
Ik durfde niet harder te slaan (hand deed ook pijn)
Verwarming lijkt wat tegen te vallen ik dacht dat ik winterhandschoenen kon compenseren met handvatverwarming.
Maar goed eerst maar eens rijden dan zien we wel.

Dit weekend ga ik naar het sauerland op de motor dus vandaar dat ik dit wel even wilde regelen.
p bruggeman

Re: Xenon, handvat verwarming en runninglights

Ongelezen bericht door p bruggeman »

Rt rijders(sters)
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als beide handvatverwarmingen niet werken.

Palle Bruggeman Boksum
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Xenon, handvat verwarming en runninglights

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Misschien handig als je even van de zoekfunctie gebruik maakt door HANDVATVERWARMING in te tikken. Het levert in ieder geval dit draadje op:
viewtopic.php?f=45&t=426&p=4617&hilit=h ... ming#p4617

succes
Jos
p bruggeman schreef:Rt rijders(sters)
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als beide handvatverwarmingen niet werken.

Palle Bruggeman Boksum
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”