brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
wijnand

brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door wijnand »

Mijn brandstofmeter van mijn R1200Rt van 2010 geeft voor de 3 x aan dat er geen benzine meer in de tank zit terwijl er zeker voor de helft nog brandstof is. Dit is de 3x keer al en beide voorgaande keren is de tankunit vervangen voor garantie. Nu de dealer weer gebeld met het verzoek de unit weer te vervangen. Als antwoord kreeg ik dat de BMW dealer de brandstof units niet meer onder garantie mag vervangen totdat BMW een oplossing voor het probleem heeft gevonden.
Conclusie: op de dagteller rijden en met een oranje uitroepteken en knipperend tanksymbooltje voor je neus de vakantie rit naar de Stelviopas maken.
Heeft iemand een oplossing om de tankmeter te herstellen of om het uitroep teken en knipperend tanksymbooltje uit te schakelen. Het afplakken van deze signalen vind ik geen oplossing zoals de dealer voorstelde.
Alle ander hulp is zeer welkom.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als het herhaaldelijk hetzelfde defect is, en meerdere keren onder garantie vervangen wordt, vind ik het alleszins redelijk dat je de fabrikant, die alle kosten (samen met de dealeRT) op zich neemt elke keer weer, de ruimte geeft om de oorzaak van het hoge aantal defecten nader te onderzoeken en op te lossen.

Natuurlijk is het wel verdomd vervelend, storend en niet leuk.
Maar blijkbaar is er tijd nodig om de exacte oorzaak te achterhalen en op te lossen.
Je kunt m.i. weinig anders dan geduldig te zijn en regelmatig je dealeRT te contacteren wat de stand van zaken is.

Daarnaast kan je m.i. weinig zelf doen;
De aansturing naar het dashboard is via CAN-bus en dus softwarematig.
De indicatoren zelf zijn LED's in een gesealde unit.

De aansturing van de sensor(s) gaat direct naar het motormanagement, het enige wat wellicht misschien mogelijkerwijs zou kunnen helpen, is het loskoppelen van de sensor(s) maar dat is zo te zien een gecombineerde stekker en dus wellicht misschien mogelijkerwijs een draadje wat je zou moeten losnemen daarentegen.

Echter, ik begrijp dat de motor nog onder garantie valt, en als je dan zelf gaat lopen "rommelen" of dingen probeert te doen, kán dat consequenties voor je garantie hebben.

Kortom, ik denk dat je dealeRT weldegelijk goede tips gaf;
- Rij op je dagteller (doe ik sowieso al)
- Als de indicatoren je storen, plak deze af met zwart stukje tape.
- Neem een 4 liter jerrycan mee met brandstof (of 2x 2 liter, past gemakkelijker op je motor)
- Noteer het (nationale) pechnummer van de landen die je gaat bezoeken, mocht je onverhoopt toch stil komen te staan.

Ik wens je een hele fijne vakantie toe, laat dit probleem je plezier daarin niet verpesten.
Het zal worden opgelost, uiteindelijk.
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

dutchmidiman schreef:De aansturing naar het dashboard is via CAN-bus en dus softwarematig.
Als dat zo is, dan zou het via de dealer toch mogelijk moeten zijn om die lampjes tijdelijk uit te zetten _001
Ik weet wat het is om steeds met knipperende lampjes te moeten rijden: irritant en het leidt af van je aandacht voor de weg.
Ik zou het toch weer via de dealer proberen en niet zelf gaan sleutelen.

suuk6

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nee, helaas, wat de dealeRT softwarematig kan (en mag) doen van Herrn BMW is heel beperkt.
Diagnose, wat kalibraties, en beperkt aantal voorkeurinstellingen;
http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r12 ... t.html#ckm

Zelfs als je een optie achteraf laat inbouwen, moet de motor via het diagnose-apparaat van BMW via het internet bij de fabriek de betreffende software ophalen om die optie te "herkennen" (in-leren als het ware), nadat de eventuele hardware-matige aanpassingen zijn gedaan (bijv. cruisecontrol, draadloze bandendruk, boordcomputer-functie, radio, ESA, etc).

De magische zwarte doos in de -1200- is de ZFE, die vrijwel alles aanstuurt (en sensoren lees, verlicht aan en uit zet, etc) en vrijwel niets over bekend is.

Het enige wat m.i. gedaan zou kunnen worden, is als BMW zelf een software-update beschikbaar maakt waarmee tijdelijk dergelijke indicators in de voorkomende gevallen onderdrukt kunnen worden.
En dus m.i. een software-aanpassing in de ZFE (het brein) om dergelijke signalen niet door te geven aan het dashboard.

Vandaar de suggestie van de BMW dealeRT, want inderdaad irritant en leid de aandacht af.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door ciske »

Ook mijn benzinemeter heeft de geest gegeven. Geeft niets meer aan en ook de actieradius op de BC toont streepjes.
De dealeRT in Enschede heeft hetzelfde verhaal (BMW zoekt naar een verbetering en tot die gevonden is wordt er niet gerepareerd) als die van Wijnand, de starter van dit topic.
Het zal mij benieuwen hoe lang een en ander gaat duren en -last but not least- wat het moet gaan kosten. Want hoewel de garantie verstreken is ben ik van mening dat dit BMW onwaardig is.
Zijn er soortgelijke gevallen bekend waar de dealeRT clementie toonde?

gr v Ciske
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door moh_fan »

Dat is mooi balen dan ciske...
Als jou dealer hetzelfde zegt als die van wijnand, dan moet dat een serieus probleem zijn met die brandstofmeters en moeten er nog veel meer dit euvel ervaren...
Van welk bouwjaar is jou RT?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door ciske »

september 2008
Gebruikersavatar
Dingelbert
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 apr 2009, 22:26
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst
Locatie: Horst aan de Maas

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Dingelbert »

moh_fan schreef:Dat is mooi balen dan ciske...
Als jou dealer hetzelfde zegt als die van wijnand, dan moet dat een serieus probleem zijn met die brandstofmeters en moeten er nog veel meer dit euvel ervaren...
Van welk bouwjaar is jou RT?
Ik heb het ook gehad (1x.. afkloppen). Bouwjaar 2007.

Peter
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door gasgever »

Hallo mede pechvogels

Ook mij is dit al twee keer overkomen .
Mijn 1200rt is van 2007.
De eerste keer is hij vervangen door Motoport Goes en moest
Ik uiteraard betalen omdat mijn motor buiten de garantie was.

Maar na een dag bleek al dat deze nog steeds niet voldeed.
Ben weer terug gegaan toen is er door Motorport onder garantie
Weer een nieuwe geplaatst en tot nu toe werkt het nog steeds.
Is inmiddels al weer 18 maanden geleden.
(dus misschien een beetje veel geluk)
Voor jullie hoop ik dat BMW jullie snel zal helpen.

Groetjes Ger v. Bijnen (gasgever)
Motorgroet Ger
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door ciske »

Vandaag is m'n RT voorzien van een nieuwe brandstof unit tbv de brandstofmeter. Volgens de dealer is het de gemodificeerde versie. Best wel een duur geintje overigens. Om de hoogte van de rekening wat te drukken heb ik de fiets ontdaan van de bekleding aangeboden. Evengoed €190,-- lichter geworden.
Eigenlijk te zot voor woorden als je meeweegt dat BMW zelf van mening is dat de oude versie van de unit niet betrouwbaar is.

gr v Ciske
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Dingeman »

Hoi,

Dus ook bij de R1200RT dit probleem. Bij mijn vorige BMW, een GS, ook twee keer vervangen. Eerste keer garantie en de tweede keer coulance.

Gr. Dingeman.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Mike Philippens

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

ciske schreef:Eigenlijk te zot voor woorden als je meeweegt dat BMW zelf van mening is dat de oude versie van de unit niet betrouwbaar is.
Inderdaad. Ze brengen zelf een ondeugdelijk product uit en als de garantieafhandeling te duur wordt, geven ze niet thuis. Belachelijk. Tijd voor een koude douche.
En daarom koop ik nooit een nieuwe motor meer. De zogenaamde service en garantie bestaat alleen in de folder; als het erop aan komt sta je in de kou. Nee, geef mij er maar een waar de problemen uit zijn gewerkt door de eerste eigenaar. Voorlopig heb ik 0,0 problemen met dat ouwe lijk en de lol is hetzelfde.
Gebruikersavatar
auke54
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2012, 21:28
Type: R1200RT
Bijz: (mei 2007), ESA, CruiseControl, ABS, ASC, BC, RDC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door auke54 »

Hallo mannen,

Ik rijd een BMW r1200RT uit mei 2007.(34.000km) Sinds een week is ook mijn brandstofniveau sensorunit kapot, denkt de dealer. En ik geloof het ook. Geen niveau aangegeven, al is de tank nokkie vol. En een knipperend tanksymbooltje samen met het gele waarschuwingsdriehoekje in de display. Is geen coulance of garantie, natuurlijk.
Ik begrijp dat de niveausensor zeer gevoelig is. En dat BMW allang weet dat het een slecht ontwerp is. Ik heb één geval gezien, r1200rt uit 2010, waar de vijfde sensor al is gemonteerd. Wát gaat er dan aan kapot, weten jullie dat toevallig?
Ik vind het ook zo belachelijk duur om 'm te vervangen, dus dat ga ik voorlopig even niet doen. Ik ga wel op de tripmeter rijden. Maar dan wel die irritante waarschuwingssignalen uit, zonder een plakkertje op de display. Heeft ook daar iemand een suggestie?

Groetjes,
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door ciske »

Voor zover ik weet kun je die waarschuwingsdriehoek/-signalen niet uitschakelen.
Jouw andere vraag, over wat er exact defect is aan die brandstofsensor, wist ook de dealer mij niet te beantwoorden. (Had ik ook niet verwacht!)
Zelf denk ik dat iemand die verstand heeft van electronica zo'n defecte sensor wellicht voor een habbekrats kan repareren. Helaas heb ik de defecte sensor niet meegenomen, dus kan ik ook geen nader onderzoek laten verrichten.
Helaas kan ik je dus niet van nadere info voorzien.

gr v Ciske
Sander M

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Sander M »

Hoi,

en vandaag ben ik aan de beurt kennelijk. Na het starten begon meteen het pompje te knipperen en de oranje driehoek brandde. Maar het aantal nog te rijden kilometers stond op 229 km. Eénmaal rijdend liep dat vlot terug tot 'ie na 7 km op nul stond, of --- beter geschreven. Ik wist niet meer uit mijn hoofd hoeveel er nog in de tank zat, dus maar ff gaan tanken. 11 hele liters gingen er in.
Is er al een andere oplossing dan de hele unit vervangen? Ik vind het niet zo'n probleem dat 'ie het niet doet, maar die waarschuwingslampjes leiden zo af.

Groet, Sander
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Funbiker »

Ja hoor, nu is het de beurt aan mij met een R1200RT uit 2009 _003
na de winterstop staat de meter op 0 het pompje knippert en de driehoek brand oranje.
O? :?: de tank was toch niet leeg toen ik hem weg zette, dan maar even langs de pomp
wat is dat nu, de tank blijft leeg.
vandaag even bij een vriend langs gegaan die de computer kan uitlezen.
wat blijkt de verwarmingsunit van de sensor is defect. :O
Ik heb de tank open geschroefd en daarin zit een kunststof lint met daarop een print van koper.
deze meet hoe hoog de brandstof staat.
om goed te kunnen meten moet het deel van de meetstrook dat boven de brandstof uit komt droog zijn,
daar zorgt nu de verwarmingsunit voor, deze laat een heel klein stroompje door het lint stromen zodat deze wordt verwarmt.

weet iemand of de sensoren al zijn verbeterd, en waar ze los te koop zijn.
ik ga het mooi zelf doen, maar eerst kijken of deze nog is te repareren

Groeten
Ed
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Sensor kan je bij de BMW dealeRT kopen of gokken en vragen bij een BMW slopeRT.

Afhankelijk van je model zal het onderdeelnummer 8 zijn op de navolgende tekening:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=14
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=08102012

Ik heb een (al dan niet defecte) sensor nog niet gezien om te kunnen beoordelen wat het mogelijke defect is.
Als het een verwarmingselement is plus koper banen, en geen verdere elektronica (in die sensorkabel), vermoed ik dat het verwarmingselement defect raakt of na verloop van tijd minder goed werkt. _001
Maar als het bijvoorbeeld flexibele print is met daarop koper banen kan het ook domweg een breuk zijn in de print en dus koper banen.
Dat zou m.i. wel weer te repareren zijn.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Baird »

Wat me bij staat van de laatste TechDag is dat het ding door de dealeRT ingeregeld moet worden, gewoon er in zetten werkt niet.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

1 van de aankomende release-updates van GS-911 (en Texa, etc) zal het kalibreren van deze sensor ook mogelijk gaan maken, daar wordt al hard aan gewerkt:
http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/roadmap
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Funbiker »

dan toch maar naar Kenny misschien dat hij de sensor kan leveren en inleren.
ik ga er geen sloop sensor in zetten met de kans dat deze ook snel kapot is.
het gaat om de sensor nr. 8 op de afbeelding
het is inderdaad een flexibel lint met koperbanen in een kunststof behuizing en aan de bovenkant zit een klein blokje met 4 draden dat is ingegoten.
voor ik een nieuwe haal ga ik hem er uithalen en een foto maken en kijken of ik hem kan doormeten o.i.d.
van de fouten van BMW willen wij altijd wel wat leren
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je de sensor gaat doormeten, gebruik dan (ook) de stand "diode" bij weerstandsmeting als je universeelmeter die heeft.
En vergeet dan niet ook de meetpolen om te draaien. ;)

Of anders als ik het tijdig genoeg weet kan ik komen meekijken.
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Funbiker »

was van plan om dit komende vrijdag of zaterdag te gaan doen
je bent welkom, maar ons dorp is vast niet zo gezellig als dat van jou :lol:
stuur maar een PB tje dan spreken we wel wat af.
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Email is gestuurd. ;)
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ondertussen ben ik wat verder in deze materie gedoken;
Deze manier van brandstofniveau meting is niet je-van-het en Herrn BMW heeft dat blijkbaar ondertussen ook ingezien.

Want voor de 1200RT wordt vanaf productiedatum augustus 2010 (kijk dus heel goed via je chassisnummer naar de exacte productiedatum!) "gewoon" weer de "floater" (of beter: lever)-type van brandstofniveau meting gebruikt. Net als bij de 1200GS. ;)

Of dit ook een retro-fit mogelijkheid heeft (lees: meetstrip vervangen door een dergelijke "floater"-type) weet ik niet, dat zal de BMW dealeRT moeten kunnen beantwoorden.
Want die "floater" uitvoering zit op de brandstofpomp gemonteerd. Het kán ook zijn dat je software/firmware van het motormanagement een dergelijke lever-brandstofmeting niet ondersteund. _001
En ik weet ook niet in hoeverre de brandstofpomp voor de meetstrip-versie omgebouwd kan worden naar een floater/lever-versie.
Om te spreken in Jeremy Clarkson: How hard can it be? I need a hammer! :lol:
Maar weer serieus: Ik vermoed dat je dan ook een nieuwe/andere brandstofpomp nodig hebt, als ik de fiches zo bekijk.
Aangezien ik dit probleem niet heb noch een dergelijke nieuwere RT, zal ik het hier verder bij laten tenzij ik dit niet vergeet en eens bij een bevriende BMW dealeRT neer leg en navraag hoe het precies zit/gaat. :$

Goed, terug naar de meetstrip-versie:

Je kunt deze weldegelijk doormeten.
Je dient dan de meetstrip deels los te nemen van de brandstofpomp/vulgat.
Neem een groot (lees: diep) genoeg container/jerrycan, en vul deze met koud(!) water. De temperatuur van het water dient lager te zijn als de omgevingstemperatuur, dit is heel belangrijk. Sluit een ohm-meter (in de stand ohm x 100) op de sensor aan en meet de weerstand. Laat nu langzaam (!) de sensorstrip in de jerrycan zakken. Als de sensor in orden is, zou deze een progressieve verandering weerstand moeten aangeven.
Is dit niet het geval, dus geen enkele verandering in weerstand, dan is de sensor defect en dient vervangen te worden.

Helaas heb ik niet meer informatie kunnen vinden, vooralsnog.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Toch nog wat tegengekomen;
http://advrider.com/forums/showthread.php?p=20391265

Maakt de meetstrip overbodig, maar dat is wel erg rigoureus.
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Funbiker »

ik had ondertussen de sensor al uit elkaar gehaald, want deze was kapot Big RT Smile en anders nu wel.
tijdens het vijlen van het blokje kwam er wat benzine uit.
het blokje bestaat namelijk uit 2 printjes die op elkaar zitten met daartussen de strip gesoldeerd en aan de buitenzijde de draden gesoldeerd
dit is ingegoten in het kunststof huisje
het blijkt dat de sensor niet goed afdicht en er benzine in de sensor komt, waardoor deze niet meer werkt.
de gemodificeerde sensor heeft heb ik mij laten vertellen een betere of extra afdichting.
ga volgende week een nieuwe laten plaatsen _001
helaas kan ik dit niet zelf, omdat de sensor moet worden aangemeld op de computer.
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door ciske »

Erg interessant dat je hebt vernomen dat de ondeugdelijke afdichting blijkbaar verantwoordelijk is voor het defect raken van deze sensoren.
In dat geval zou het Hern BMW sieren om coulant te zijn en die dingen kosteloos te vervangen, ook buiten garantietermijnen om.
Hierdoor is het mijns inziens erg duidelijk geworden dat die oude dingen dus niet deugen!

gr v Ciske
Gebruikersavatar
Funbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2009, 13:01
Type: R1200RT
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leusden
Locatie: Leusden

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Funbiker »

eindelijk dat lampje is weer uit.
Vorige week een nieuwe laten monteren en inleren bij Simako in Apeldoorn, koste €152,- incl. montage, dat scheelde me €100,- t.o.v. van Harten en ik kon er nog op wachten ook _004 .
Had het plaatwerk er wel zelf alvast af gehaald en de oude sensor was al tijdens een eerdere actie van mij verwijderd.
als je zeker weet dat de sensor defect is, moet je aangeven dat de oude niet hoeft te worden doorgemeten, dat scheelt namelijk tijd.
ik hoop nu langer plezier van de sensor te hebben.
Laat het mooie weer nu maar komen
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een beetje verschil kan, maar 100 euro is nogal een fors verschil. _001

Denk dat ik Simako in mijn favorieten zet, kan ik gelijk gaan smullen in de Touratech "snoepwinkel". :lol:

Beter weer is reeds besteld maar de bezorger lijkt ff de weg kwijt te zijn. ;)
Gebruikersavatar
Freddy Kreuger
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2013, 12:25
Type: R1200RT
Bijz: grijs maar niet saai
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoetsluis

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Freddy Kreuger »

Ook mijn brandstofmeter had de geest gegeven en bij de dealeRT wisten ze mij te vertellen dat het aan de dope's in de brandstof lag die steeds agressiever worden waartegen de materialen in de brandstoftank niet bestand zijn. Ik moest ook een beetje betalen en nog een kleiner beetje coulance; 150 pleuro's moest ik achterlaten.
En dat voor een RT uit 2010 met slechts 12000 km ervaring.
Als je alleen maar rechtuit gaat ben je er twee keer zo snel, maar is het rijden half zo leuk.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Van welke maand exact is jou 2010 R1200RT?
(kan je zien in de voertuigpapieren onder "Toelating" van Deel 1A)

Dat de dopings tegenwoordig agressiever zijn, neem ik zonder meer aan.
Met brandstof wordt "tegenwoordig" meer aan gedaan in verband met milieu en het uiteindelijk opraken van fossiele brandstoffen, stel ik mij zo voor.

Maar FunBiker's informatie klinkt mij ook heel plausibel in de oren, zeker omdat BMW een langere tijd de garantie-afhandeling tijdelijk bevroren heeft, en me dunkt dat ontdekte productiefouten daar wellicht debet aan zijn geweest. _001
Gebruikersavatar
Freddy Kreuger
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2013, 12:25
Type: R1200RT
Bijz: grijs maar niet saai
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoetsluis

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Freddy Kreuger »

Het betrefd een 'overjarig model' met de stille uitlaat. Het betrefd een 3-2010.
Als je alleen maar rechtuit gaat ben je er twee keer zo snel, maar is het rijden half zo leuk.
Inspector Gadget

Re: brandstof unit in de tank tot 3 x kapot

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dan heb je nog het "oude" model, met een meetstrip in plaats van een vlotter.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”