Electrische storing

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
etienne

Electrische storing

Ongelezen bericht door etienne »

Hallo,

Ik hebop mijn R1100rt de volgende electrische storing en kom er niet meer uit. Misschien weet een van jullie een oplossing. Mijn windscherm, knipperlichten en verlichting doen het niet meer. Dit terwijl de zekeringen het wel gewoon doen. zijn er nog ergens anders zekeringen? of is er iets anders aan de hand.

alvast bedankt voor de hulp.

groetjes etienne
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: Electrische storing

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hoi Etienne,

Iets uitgebreider omschrijven wat er gebeurd is maakt het meedenken makkelijker :D

Is het spontaan gebeurd ? of nadat je met de hogedrukspuit de motor gewassen hebt ? of nadat je zelf iets aangesloten hebt?

Kan in ieder geval geen kwaad om de zekeringen te wisselen voor verse, kabels na te lopen op breuken, wd40 te gebruiken etc.

Maar nogmaals, probeer aan te geven hoe het gebeurd is.

Succes, Bert
motorpappa

Re: Electrische storing

Ongelezen bericht door motorpappa »

Windschermbediening, grootlichtbediening en linksaf knipperlichtbediening, zit allemaal in linker stuurhelftbediening. Doet de claxon het ook niet? dan denk ik als eerste dus aan kortsluiting of corrosie in dat gedeelte. Let verder ook vooral op massa aansluitingen. Starten doet ie wel?
Zoals beemerbert zegt, grote spuitbus wd40 nemen en alle stekkerverbindingen en massa aansluitingen, zekeringenbox en relais losnemen en inspuiten. Je kunt het bedienings blok op de sturrhelften ook losschroeven en van binnen eens lekker in de wd40 spuiten.
Kijk daarna eens wat het nou precies wel/niet doet, volg de draden en probeer te ontdekken waar het dan aan ligt. Hoe specifieker je wordt in je omschrijving, hoe beter we je nog verder op weg kunnen helpen.
We horen het wel,
Succes, Micha
etienne

Re: Electrische storing

Ongelezen bericht door etienne »

storing bleek de startmotor te zijn. deze was weg en letterlijk de missing link.

gelukkig maar!!!!
motorpappa

Re: Electrische storing

Ongelezen bericht door motorpappa »

Deze was weg? :shock: hebben ze de startmotor gestolen en de rest van de motor laten staan?
Maruh, gelukkig doetie het weer begrijp ik :!:
Groet Micha
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”