controle lamp tankinhoud

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Hub

controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Hub »

Weet toevallig iemand of de controle lamp voor de tankinhoud(reserve) ook te controleren is op zijn werking?

Groetjes, Hub
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ja heel simpel, gewoon blijven rijden, tot ie gaat branden. En als je stil komt te staan door gebrek aan benzine en het lamje heeft niet gebrand weet je dat ie het niet doet.

Nee dit is wel heel flauw, maar sorry kon het niet laten.

Maar bedoel je dan of het lampje voor het starten moet oplichten of bedoel je dat ie op een gegeven moment moet gaan branden wanneer de tank bijna leeg is.
Zümo XT
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door dhr »

Je kunt natuurlijk het lampje eruit halen en doormeten, maar dan weet je alleen of het lampje kan werken.

Ik zelf had het ook met mijn eerste BMW en reed door tot ie aanging (advies de monteur), niet dus. Vrouw gebeld en die heeft me met een tankje gered.

Ik zou zeggen neem een tankje met benzine mee en probeer het uit.

Met mijn vorige RT ging hij meestal na 305-320 km op geel. Met mijn huidige zo'n beetje bij 340-360. En dan gaat er met een beetje persen 20-21 ltr in.
Hub schreef:Weet toevallig iemand of de controle lamp voor de tankinhoud(reserve) ook te controleren is op zijn werking?

Groetjes, Hub
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Hub

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Hub »

dhr schreef: Ik zou zeggen neem een tankje met benzine mee en probeer het uit.

Dus met andere woorden, "NEE"

Bedankt voor de info.
Hub
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door dhr »

Als je bedoeld of er een teststand is met contact aan o.i.d., inderdaad dan is het antwoord nee. Helaas.
Heb je een specifieke aanleiding om aan het lampje te twijfelen?
Hub schreef:
dhr schreef: Ik zou zeggen neem een tankje met benzine mee en probeer het uit.

Dus met andere woorden, "NEE"

Bedankt voor de info.
Hub
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Hub

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Hub »

dhr schreef: Heb je een specifieke aanleiding om aan het lampje te twijfelen?
Eigenlijk weet ik dat niet. Vrijdag j.l. had ik afwisselend nog maar een tot geen markering in de digitale benzinemeter. Ik had echter niet het lef te wachten op de lamp omdat ik toerend in de Duitse Eiffel niet de behoefte had mijn motor bergop naar het volgende tankstation te duwen, aangezien die daar soms ver te zoeken zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Hub
Gebruikersavatar
dhr
Berichten: 450
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door dhr »

Dat klink als heel verstandig :D
Er is een vaste relatie tussen het uitgaan van de balkjes en het branden van het lampje maar dat is per motor verschillend heb ik gemerkt. Bij mijn vorige 1100RT gingen eerst alle balkjes uit, bij mijn huidige 1100RT gaat het lampje branden vlak voor het laatste balkje uitgaat. wel is dit altijd bij 20-21 liter (met mijn manier van tanken natuurlijk) zowel bij mijn vorige als bij deze. En qua kilometers was dat dan ook hetzelfde, hoewel per seizoen iets verschillend. Zomers is tie iets zuiniger.
Weet je het verbruik van je motor? En hoeveel tank je meestal? Dan zou je daar iets uit af kunnen lezen.
Je kunt ntuurlijk het lampje doormeten of de ultime tets doen: een keertje gaan rijden met een 5 litertankje in een plastic zak in je koffer tot het lampje aangaat of hij stil staat :shock: . Dan weet je het zeker 8)_
Ik heb die test gedaan en was blij om toen te weten waar ik aan toe was. :D Terug naar de garage en er een nieuw lampje in laten zetten :;
Ik had echter niet het lef te wachten op de lamp omdat ik toerend in de Duitse Eiffel niet de behoefte had mijn motor bergop naar het volgende tankstation te duwen, aangezien die daar soms ver te zoeken zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Hub
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Dave

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Dave »

Je kunt de motor ook bij bijna lege tank (kilometerstand, visuele controle) even op de zijstandaard zetten, dan gaat het lampje ook aan omdat de sensor dan geen benzine meer voelt...

Truuk is natuurlijk wel weer om te weten wanneer de tank bijna leeg is!

Rijden met 5 liter reserve in de koffer is natuurlijk een goede reden om even onderweg te zijn en zou ik altijd aangrijpen. Waarschijnlijk zou ik zelfs helemaal aftoppen bij het tankstation voordat ik vertrok :D .
Roadrunner

Re: controle lamp tankinhoud

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Bij mij (R1150RT) gaat hij 'op geel' na ongeveer 400 km. De balkjes zijn kort daarvoor allemaal verdwenen.

Tom.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”